۰
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴

قرارداد اس 400، پاکستان را آشفته کرد

پاکستان از خرید سیستم موشکی «اس 400» روسیه توسط هند ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این موضوع منجر به بی ثباتی راهبردی و احیای رقابت تسلیحاتی در جنوب آسیا خواهد شد.
پاکستان از خرید سیستم موشکی «اس 400» روسیه توسط هند ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این موضوع منجر به بی ثباتی راهبردی و احیای رقابت تسلیحاتی در جنوب آسیا خواهد شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تریبون، سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان گفت: خرید سامانه دفاع موشکی هند از روسیه در حالی است که در خلال آزمایشات هسته ای هند و پاکستان در سال 1998،' دهلی نو پیشنهاداسلام آباد را در رابطه با توسعه تجهیزاتی که سیستم های دفاع موشک بالستیک را ناکارآمد و بی فایده می سازند، رد کرده بود.
وی افزود: پاکستان از توانایی خود برای رفع هرگونه تهدید سیستم های تسلیحاتی مخرب کاملا مطمئن است؛ ما صراحتا تعهدمان را نسبت به تضمین امنیت ملی در راستای حفظ حداقل بازدارندگی قابل اطمینان برقراری تعادل راهبردی در آینده منطقه تکرار می کنیم.'
به نوشته تریبون، هند اوایل ماه جاری قرارداد 5.43 میلیارد دلاری خرید پنج سامانه موشکی زمین به هوا پیشرفته 'اس 400' را امضا کرد.
بر اساس گزارش های خبری، سیستم موشکی که توسط هند ساخته شده است، آخرین موشک ضد هوایی دوربرد است و برای نابودی هواپیما، موشک کروز و بالستیک طراحی شده است.
«این سیستم می تواند اهداف آیرودینامیکی را در محدوده 400 کیلومتری و اهداف بالستیک تاکتیکی را که با سرعت 4.8 کیلومتر بر ثانیه (3 مایل / ثانیه) پرواز می کنند، در فاصله 60 کیلومتری هدف قرار داده و به آنها شلیک کند. رادار های این سیستم، اهداف هوایی را در فاصله 600 کیلومتری تشخیص می دهند و سیستم موشک های زمین به هوا می توانند در ارتفاع 10 تا 27 هزار متری به اهداف آیرودینامیکی و در ارتفاع دو تا 25 هزار متری به تهدیدات بالستیکی شلیک کنند.»
کد مطلب: 96091
برچسب ها: پاکستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *