۰
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

قتل خاشقچی عواقب فجیعی برای اعراب دارد

'فهمی هویدی' نویسنده برجسته مصری، قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول را دارای عواقب فجیعی برای اوضاع اعراب به ویژه ریاض دانست .
'فهمی هویدی' نویسنده برجسته مصری، قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول را دارای عواقب فجیعی برای اوضاع اعراب به ویژه ریاض دانست.
به گزارش روز شنبه خبرگزاری 'آناتولی'، هویدی افزود: کشته شدن خاشقچی شکاف در میان طرفداران 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی ایجاد خواهد کرد و در صورت برکناری وی، این امر برای دیگر شاهزادگان منطقه نیز بحران آفرین خواهد شد.
متفکر مصری ابراز اطمینان کرد که 'محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی نیز این روزها خواب به چشمش نمی آید و از نزدیک آنچه را برای رفیقش ( بن سلمان) رخ می دهد، دنبال می کند.
هویدی با اشاره به این مطلب که موضع جامعه بین المللی نسبت به عربستان در خصوص مساله قتل خاشقچی تغییر کرده، اضافه کرد: کار به جایی رسیده که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا از تحریم های احتمالی علیه عربستان سخن می گوید، در حالی که در ابتدای بحران هرگز سخنی از آن به میان نیامده بود.
ریاض شنبه گذشته پس از 18 روز سکوت با اعتراف به قتل خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول بر اثر مشاجره لفظی، از توقیف 18 مقام سعودی و بازجویی از آنها خبر داد. تاکنون اثری از جسد خاشقچی بدست نیامده است .
خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود که در روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با 'خدیجه چنگیز' نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد و از آن محل خارج نشد.
رژیم آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشارهای بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان اعتراف کرد و مدعی کشته شدن خاشقچی در پی یک مشاجره شد.
طبق گزارش های ترکیه و نهادهای بین المللی، مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند .
کد مطلب: 96494
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *