۰
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
دبيركل حزب مردم سالاري در سومين همايش "محمد(ص) سفير آشتي":

پيامبر اكرم(ص) اصلاح ذات البين و صلح ميان مردم را از نماز و روزه و صدقه بالاتر ميداند

پيگير رفع موانع برگزاري نمازهاي جماعت اهل سنت در تهران هستيم
دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده‌ی مجلس در سومين همايش محمد(ص)سفير آشتي با اشاره به اينكه اساسا اسلام دين صلح و آرامش و عدالت و وحدت است به آيات قرآني مربوط به جهاد ابتدايي استناد كرد و گفت: روح حاكم بر اين آيات بيانگر اين است كه حتي جهاد ابتدايي در اسلام نيز جهاد دفاعي است .
پيامبر اكرم(ص) اصلاح ذات البين و صلح ميان مردم را از نماز و روزه و صدقه بالاتر ميداند
دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده‌ی مجلس در سومين همايش محمد(ص)سفير آشتي با اشاره به اينكه اساسا اسلام دين صلح و آرامش و عدالت و وحدت است به آيات قرآني مربوط به جهاد ابتدايي استناد كرد و گفت: روح حاكم بر اين آيات بيانگر اين است كه حتي جهاد ابتدايي در اسلام نيز جهاد دفاعي است .
به گزارش مردم سالاری آنلاین، وي در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به حديث نبوي ايجاد صلح و اصلاح ذات البين را از نماز،روزه و صدقه برتر دانست و گفت آيه كريمه "الصلح خير" را نبايد صرفا به دعواي زن و شوهر منحصر دانست بلكه تمام روابط اجتماعي و سياسي و بين المللي را بايد بر مبناي صلح پيگيري نمود مگر در زماني كه بر اساس ضرورت و براي دفاع از كيان مسلمانان به جهاد پرداخت به عبارت ديگر  در اسلام اصل "صلح" است و "جنگ" استثنا است.
رييس فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس با اشاره به سخنان حضرت اميرالمومنين(ع)در فرمان مالك اشتر كه علاوه بر برادران ديني همه انسان هارا هم نظير در اصل خلقت ميداند گفت: قطعا رعايت حقوق همه شهروندان زمينه ساز وحدت واقعي و نه شعاري ميان آحاد جامعه است.
دكتر كواكبيان با اشاره به اشعار و سخنان عالمان برجسته و عارفان ديني از دولت خواست در مناصب دولتي از فرمانداران و استانداران و وزرا گرفته تا روساي ادارات و نهادهاي مختلف بر اساس شايسته سالاري از وجود برادران  اهل سنت استفاده كند.
وي با اشاره به اينكه ما در سنگر خانه ملت حتما از حقوق قانوني اهل سنت دفاع ميكنيم گفت: اميدوارم بيست نماينده اهل سنت مجلس نيز در اين مسير كوشا باشند ‌.
وی در پايان ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌هایی که انجام شده و می‌شود، شهروندان اهل سنت تهران بتوانند طبق قانون، شعائر عبادی خویش ازجمله نماز را مطابق فقه و مذهب خاصّ خویش به‌جای آورند و در اين زمينه مانعي وجود نداشته باشد.
شايان ذكر است سومین همایش"  محمد(ص) سفیر آشتی" با حضور شمار زیادی از  شهروندان و صاحب نظران شیعه و سنّی‌ روز جمعه دوم آذرماه در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
در این همایش که به همّت‌ جماعت دعوت و اصلاح برگزار شد، علاوه بر دبیرکل و تنی چند از اعضای شورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح، ده‌ها عالم و شخصیت‌ دینی و فرهنگی و ائمه‌ی جماعت اهل سنت تهران، محمود صادقي،محسن عليجاني و طيبه سياوشي و پروانه سلحشوري و پروانه مافی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز حضور داشتند.
حجةالاسلام محمد سروش محلّاتی فقیه و پژوهشگر امور دینی و شیخ صالح انصاری از علمای برجسته‌ی اهل سنّت جنوب و مدیر مدرسه‌ی علوم دینی اوز، در سخانشان با استناد به آیاتی از کلام‌الله مجید به فلسفه‌ی نبوت پیامبر خاتم که ایجاد انس و الفت و ریشه‌کن نمودن عداوت و دشمنی بود، پرداختند.
دکتر محمود صادقی نماینده‌ی مردم تهران در سخنان کوتاهی، نماینده‌ را طبق قانون اساسی، وکیل یکایک مردم ایران دانست و با استناد به اصولی از قانون اساسی به عنوان میثاق ملّی، احترام به حقوق مسلمانان اعمّ از شیعه و سنی و اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی اعم از هموطنان زرتشتی، مسیحی و کلیمی و پیروان سایر ادیان را وظیفه‌ی دولت و حاکمیت دانست.
ولی‌الله شجاع پوریان معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در سخنانی از هم‌کنشی و مشارکت همه‌ی هویت‌های قومی و مذهبی استقبال کرد و گفت: سیاست ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بر این است که زمینه‌ی مشارکت فرهنگی و اجتماعی هویت‌های مذهبی و قومی را در تهران نه فقط در ایام میلاد پیامبر ـ صلی‌الله علیه وآله وسلّم ـ بلکه در همه‌ی روزهای سال، فراهم کنیم.
در پايان مراسم گروه‌های موسیقی «آیین» از خنج استان فارس و «ثناگویان» از تالش با هنرنمایی فواد ناصری و فرهاد قائدی با تشویق حضار روبرو شدند
 
کد مطلب: 97939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *