۰
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷

فروش ارز قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت بیش 390 میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال‌جاری در استان خبر داد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت بیش 390 میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال‌جاری در استان خبر داد.
محمد اقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ارجاع 2968 پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در استان اظهار کرد: این میزان جریمه برای متخلفان 2 هزار و 906 پرونده مختومه در حوزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز در سال جاری افزایش 26 درصدی پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهدیم.
اقوامی به کالاهای قاچاق شده، اشاره و بیان کرد: قاچاق ارزهای مختلف از جمله دلار، یورو و لیر، کالاهایی نظیر سیگار، البسه، پارچه، زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده های قاچاق طی این مدت در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
وی، مجموع کل پرونده های وارده به بخش کالا و خدمات استان در سالجاری را 6 هزار و 863 فقره عنوان کرد و با بیان اینکه 6 هزار و 756مورد از این پرونده ها مختومه شدند افزود: بیش از 165 میلیارد ریال، میزان محکومیت پرونده های این بخش بوده است.
اقوامی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 751 میلیون ریال محکومیت پرونده‌های بخش بهداشت و دارو و درمان و دامپزشکی رسیدگی شده در استان بوده گفت: طی سال جاری 359 فقره پرونده در این بخش ارجاع شده که شاهد کاهش 11 درصدی پرونده های ارجاعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بخش هستیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بابیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضامن امنیت و توسعه اقتصاد کشور است عنوان کرد: کاهش اشتغال، تضعیف تولید ملی، رشد مصنوعی قیمت کالاها، جلوگیری از ایجاد درآمد مشروع و اختلال در فعالیت واردکنندگان قانونی کالا به عنوان پیامدهای کوتاه مدت قاچاق کالا است و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، سلب امنیت اقتصادی، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و ضربه به امنیت ملی از پیامدهای بلندمدت قاچاق کالا است.
کد مطلب: 98531
برچسب ها: ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *