۰
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۴

هیچ بن‌بستی در اداره انقلاب و کشور وجود ندارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با ابراز امیدواری از آینده انقلاب و حل مشکلات کشور، گفت: وجود بن بست در اداره انقلاب و کشور را قبول نداریم. ظرفیت های موجود، رافع همه موانع بوده و خواهد بود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با ابراز امیدواری از آینده انقلاب و حل مشکلات کشور، گفت: وجود بن بست در اداره انقلاب و کشور را قبول نداریم. ظرفیت های موجود، رافع همه موانع بوده و خواهد بود.
به گزارش ایرنا، «محمد نبی حبیبی» صبح پنجشنبه در دوازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی درباره شرایط و ویژگی‌های دوره قبلی فعالیت این حزب، گفت: اگر قوای سه گانه در اداره کشور از ظرفیت داخلی ملّت ایران همانگونه که درطول ۸ سال دفاع مقدس بهره گرفتند در عملی کردن سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و حذف اتکاء به درآمد نفت در مدیریت روزمرگی مردم و مردمی کردن اقتصاد به جای دولتی بودن آن و واگذاری واقعی کارهای اقتصادی به مردم با حفظ حاکمیت دولت در امر سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت کامل بر امور اقتصادی، استفاده کامل به عمل آورند، بسیاری از مشکلات فعلی حل خواهد شد.
وی یادآور شد: به دشمنان خارجی و داخلی اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص دولتمردان جنایتکار آمریکا و در رأس آنها آقای دونالد ترامپ، هشدار می دهیم، آقای ترامپ! مدتی پیش رسماً اعتراف کرده ای که شما و اذناب حقیر منطقه ای و غیر منطقه ای تان حتی با صرف هزینه های گزاف و تحمیل جنگ سخت و نرمتان به منطقه ما، هیچ کاری از پیش نبرده اید و به تعبیرحضرت امام رضوان الله تعالی علیه هیچ غلطی نتوانسته اید بکنید، مطمئن باشید، شما و گاوان شیرده منطقه ای تان و عروسک‌های خیمه شب بازی منطقه ای و غیر منطقه ای تان در آینده هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید.
وی همچنین گفت: همکاری با بلوک شرق از نگاه منافع ملی و رویارویی با غرب در شرایط کنونی راهبردی مفید است و باید دیپلماسی اقتصادی بخصوص با اولویت کشورهای همسایه فعال و مؤثر و با دورنمای مشخص شکل گیرد. البته در هر صورت قرار دادن به اصطلاح همه تخم مرغ ها را در یک سبد، خلاف احتیاط می دانیم.
وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی اگر فساد کم هم باشد باز زیاد است، گفت: در ماه های اخیر اقدامات جدیدی به خصوص از طرف قوه قضائیه صورت گرفته است و در دستگاه دولت هم به نظر می‌رسد حساسیت نسبت به این موضوع بنیان کن افزایش یافته است اصولاً ریشه فساد را قبل از شکل گیری باید خشکاند. 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: همچنان دولت آمریکا را دشمن شماره یک ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقدس مقاومت منطقه می دانیم و تا زمانی که دولتمردان آمریکا دست از درنده خویی برندارند هر نوع مذاکره با آمریکا را ضرر مردم ایران و انقلاب اسلامی و مصلحت مقاومت منطقه تلقی می کنیم.
وی ادامه داد: تقویت هرچه بیشتر بنیه دفاعی کشور را بهترین اهرم برای جلوگیری از زیاده طلبی های دولت آمریکا و شرکای اروپائی و منطقه ای آن دولت می دانیم و با خلوص نیت و اطمینان قلبی آمادگی دائمی خود را مانند گذشته برای مقابله کارساز با استکبار و ایادیش اعلام می داریم.
حبیبی تصریح کرد: توسعه مناسبات با کشورهایی که با ما دشمنی ندارند، با اولویت دادن به کشورها و ملت های دوست به خصوص با همسایگان دوست، جزء لاینفک سیاست خارجی حزب مؤتلفه اسلامی است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: فضای شبهات، شایعه و نفاق در فضای مجازی و تنگ شدن حلقه های محاصره، برای تضعیف جریان مقاومت انقلابی، باعنایت خداوند حزب مؤتلفه اسلامی مقاوم تر، آگاهانه تر، صبورتر و هوشیارتر، سدهای هجمه ها را علیه کیان ولایت و انقلاب، شکسته و در مدار دائمی تکالیف و وظایف انقلابی اش لحظه ای تردید و سستی به خود راه نداد. 
وی افزود: در این شرایط با تحلیل و دقت و رصد همه جانبه و نیز بررسی همه پیش بینی ها با معرفی یکی از یاران صدیق خود به عنوان نامزد انتخابات سال ۱۳۹۶ ریاست جمهوری به کمک تحزب ولایی و جریان ولایتمدار شتافت و وارد عرصه اداره امور با رویکرد حزبی شد.
حبیبی خاطرنشان کرد: انواع محدودیت های سیاسی، رسانه ای، مالی، بی مهری ها، انحصارات مدیریتی، همراه با خط نفوذ و پیچیدگی های دشمنان، تلاش های مجاهدانه اعضای حزب و مرکزیت مدیریت آن را افزون ساخت و بحمدالله با کمال عزت و سربلندی آنچه را که اعضای ما در سراسر کشور به عنوان امانت و رسالت تشکیلاتی به ما سپرده اند، در دوره یازدهم به سلامت به محضر ولی امرمان و مردم با وفا و اعضای ایثارگر و مجاهد و طرفداران مشتاقمان تقدیم می کنیم. 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: در ملاقاتی که چند سال پیش با مجاهد مدبّر و پیروز آقای سید حسن نصرالله در بیروت داشتیم، وی به یک افتخار مشترک و بی نظیر بین حزب مؤتلفه اسلامی و حزب الله اشاره داشتند و آن این است که مؤسس اوّلیه هر دو حزب، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه هستند.
حبیبی در ادامه سخنان خود به برخی از فعالیت‌های مهم حزب در دوره یازدهم اشاره کرد و گفت: مجموعه حزب مؤتلفه اسلامی با داشتن حوزه دبیر کل و حوزه دبیر اجرائی و ۶ حوزه معاونت دبیر کل با حدود ۲۰۰ دفتر در سراسر کشور که تعداد قابل توجهی از آنها فعال هستند و تعدادی نیز به علت نداشتن امکانات مالی عملکرد چندانی ندارند در تمام طول سال فعالیت دارد.
وی ادامه داد: حزب با داشتن کارگروه‌های متعدد، در شئون مختلف اداره کشور در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جلسات کارشناسی داشته و دارد و محصول فعالیت این کارگروه ها در اختیار قوای سه گانه نیز قرار داده شده است. 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: در مناسبات بین المللی با ۲۰۰ حزب از ۵۰ کشور جهان رابطه ای با درجات مختلف داشته ایم. کنفرانس احزاب آسیایی که بیش از ۳۵۰ حزب عضو آن هستند با میزبانی حزب مؤتلفه و با مشارکت و مساعدت نهادها و برخی از احزاب کشور در تهران تشکیل شد. حضور مؤثر مؤتلفه در این مجموعه در بین همه احزاب کشور بی نظیر است.
وی ادامه داد: تمهید مقدمات و فراهم کردن زمینه برگزاری چهار نشست تأسیسی برای تشکیل «اتحادیه احزاب حامی مقاومت» که این مهم با پیشنهاد انحصاری حزب مؤتلفه اسلامی به مدیریت مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی و قبول هزینه های مالی آن از طرف آن مدیریت، تحقق یافت، همکاری و تعامل با اتحادیه احزاب سیاسی آفریقا و اتحادیه احزاب آمریکای لاتین، مشارکت در نشست تأسیس «اتحادیه احزاب سیاسی سازمان همکاری شانگهای» و برگزیده شدن نماینده حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان عضو مجمع مشاوران بین المللی رئیس جمهور چین در طرح بین المللی راه ابریشم قسمتی از فعالیت های بین المللی حزب در طول دوره اخیر بوده است.
حبیبی تاکید کرد: در دوره اخیر مثل دوره های قبل موفق به حفظ مقبولیت نسبی و مشروعیت کامل افتخار آمیز حزب نزد مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز و مطرح بودن حزب در ذهن خواص کشور بوده ایم و خداوند قادر متعال را سپاسگزاریم که با عنایت خویش فرهنگ شهادت طلبی را در نسل‌های قبلی و فعلی مؤتلفه اسلامی حفظ فرموده است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: جوان گرایی معقول در حزب حداقل از ۱۸ سال پیش در زمان حیات پر برکت مرحوم عسکراولادی شروع شده و دستاورد های ارزشمندی در این رابطه داشته ایم و این حرکت حیاتی در حزب ادامه خواهد داشت در حال حاضر معدل سنی اعضاء حزب نسبت به زمان شروع جوان گرایی و حدود ۱۰ سال کاهش یافته و ۵۰ درصد اعضاء حزب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر از لیسانس هستند. 
وی ادامه داد: بسیاری از موقعیت های مدیریتی در حزب به جوانان تا حد قائم مقامی دبیرکل و معاونت دبیرکل و مسئولیت استانی سپرده شده است در هر صورت برای اجرای خطی مشی سه ساله آینده در حد مقدورات اقداماتی به عمل آورده ایم.
وی با تمجید از خدمات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: این حرکت نیازمند به نظارت بیشتر در درون خود برای رفع مشکلات قضائی عامه مردم است. درباره پیشگیری از وقوع جرائم لازم است اقداماتی خیلی بیش از آنچه که تاکنون از طرف قوای سه گانه صورت گرفته انجام شود.
وی تصریح کرد: به عنوان مطالبه عامه مردمی صریحاً اعلام می کنیم انتظارات مردم از دستگاه های اجرایی، تفنینی و قضائی خیلی بیش از محصولی است که توسط قوای سه گانه ارائه شده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: بارها اعلام کرده ایم و هیچ جوابی هم نشنیده ایم آماده کمک به دستگاه مسئول برای حل مشکلات مردم بوده ایم و هستیم تا ارتباط بین صنعت و کشاورزی با دانشگاه ها و مراکز علمی باید به سطح مطلوب خود برسد.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در چرخه اقتصاد داخلی و بین المللی قرار نگرفته اند. مبارزه با فساد و قاچاق کالا باید در اولویت درجه یک مسئولان باشد. رفع تبعیض و بی‌عدالتی از مطالبات اولیه ملت بوده و نظام بانکی هنوز سامان مناسب و مثبت، در حل مشکلات اقتصادی را نداشته است.
حبیبی اظهارداشت: توسعه شبکه های مجازی بدون نظارت لازم و بدون جلوگیری از سوء استفاده نااهلان و نامحرمان از این رسانه گسترده قطعاً زیان آور است باید نگرانی خانواده های ایرانی و آسیب دیدن نهاد خانواده را مورد توجه قرار داد و برنامه مداوم و مناسب برای آن داشت.
وی افزود: توجه به سبک زندگی ایرانی- اسلامی باید در اولویت های کاری کارگزاران باشد. با وجود دشمنی های گسترده نظام استکباری، مبارزه با نفوذی ها و پیشگیری از پدیده نفوذ باید خیلی بیش از گذشته در دستور کار دستگاه های امنیتی باشد.
حبیبی گفت: انتخابات ما باید عاری از روش های تبلیغی، تخریبی، غیر اخلاقی و بد آموزی های اجتماعی غربی ها باشد .
کد مطلب: 98628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *