۰
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴

فضای مجازی دختران را بی عفت می کند

امام جمعه مشهد گفت: این فضای مجازی دختران را بی‌عفت و جوانان را هرزه می‌کند.
امام جمعه مشهد گفت: این فضای مجازی دختران را بی‌عفت و جوانان را هرزه می‌کند.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: ارادت و وابستگی به امامان و معصومین(ع) تنها یک جریان عاطفی در درون دل نیست. این وابستگی و این عشق به صورت یک جریان عاطفی در کانون دل ما هم باید فکر و اندیشه ما را تحت تأثیر قرار دهد و هم حوزه رفتار و عمل ما متأثر از این رابطه و عشق و عاطفه ما نسبت به معصومین(ع) باشد.
 
وی ادامه داد: اگر این جریان عاطفی در حوزه فکر و عمل ما نقشی نداشته باشد، صرف عاطفه خشک و احساس خالی از واقعیت، مورد توجه و قبول حضرات قرار نمی‌گیرد.
 
علم‌الهدی با اشاره به این‌که سیره سیاسی امام عسکری(ع) در حوزه‌های فکر و عمل درس‌های بزرگی برای امروز ما دارد، تصریح کرد: دوره امام عسکری(ع) از یک نظر قابل تطبیق با شرایط امروز ماست. امام عسکری(ع) در شرایطی به سر می‌بردند که مسأله تشیع، ولایت‌مداری و نفوذ و توسعه امامت که از حرکت مدبرانه امام هشتم(ع) آغاز شده بود به نقطه‌های خیلی بالا رسیده بود به حدی که دستگاه حکومت غاصب احساس می‌کرد با این نفوذ امامت در اقشار مختلف مردم و امت اسلام حکومت‌کردن در آن شرایط کامروانی‌های دستگاه حکومت امکان‌پذیر نیست، لذا با همه قدرت بسیج شد که جریان ولایت‌مداری مردم و شیعه‌گری امت اسلام را براندازی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تا آن‌جا که می‌توانستند سعی می‌کردند با فتنه‌ها کاری کنند که نفوذ امام شکست بخورد و جریان امامت امام(ع) لطمه ببیند تا این جریان اجتماعی در جامعه سرکوب شود و آن‌جا که نمی‌شد سعی کردند با براندازی و کشتن امام مشکل را حل کنند.
 
امام جمعه مشهد با بیان این که «نحوه مقاومت و نوع برخود امام در آن شرایط برای امروز ما نیز یک راهبرد است، چراکه ما امروز هم گرفتار این مسأله هستیم»، عنوان کرد: اقتدار اسلام و تعالی انقلاب مقدس اسلامی ما در یک عمر 40 ساله در استکبارستیزی به جایی رسیده است که امروز منطقه پایلوت توانمندی سیاسی و نظامی و اقتدار انقلاب و اسلام شده و این در حال نفوذ و سرایت به همه کره زمین است.
 
وی افزود: امروز دشمن در صدد این است که با همه قدرت، توان و توطئه‌ها این جریان را در صفحه کره زمین براندازی کند. دشمن می‌خواهد این جریان براندازی شود و با همه قدرت آمده است. راهکار امام عسکری(ع) در سیره سیاسی‌شان باید راهکار امروز ما باشد. در آن روز دشمن با هر نقشه‌ و برنامه‌ای وارد می‌شد، وجود مقدس امام عسکری(ع) همان نقشه دشمن را برضد و علیه دشمن بر می‌گرداند.
 
علم‌الهدی با تأکید بر این‌که «امروز ما در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که مسئولان نظام، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان برنامه‌ریزی در مجلس باید سیره امام عسکری(ع) راهبرد قرار دهند»، یادآور شد: دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده است که یک جهت آن اقتصادی است. نه این که فقط حساب گرسنگی مردم و ضیق معیشت مردم، صرفاً اجرای یک دشمنی و عداوت محض باشد. دشمن می‌خواهد وابستگی مردم به نظام را قطع کند، چراکه آنچه باعث قدرت نظام است و 40 سال نظام را با همه دشمنی‌ها قدرتمند از گذشته نگه‌داشته است وابستگی مردم به نظام است.
 
وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد وابستگی مردم به نظام را قطع کند، به حساب این که اگر مردم در یک شرایط بد اقتصادی قرار گیرند از نظام فاصله می‌گیرند به نظام بدبین می‌شوند و مقابل نظام واقع می‌شوند و نظام این پشتیبانی و اقتدار را از دست می‌دهد؛ به این مناسبت سفره مردم را هدف گرفته‌اند. برخوردی که ما باید با راهبرد امام عسکری(ع) در مقابله این قضیه داشته باشیم این است که این قضیه را به صورت یک جریان استکبارستیزی و نابودسازی دشمن در بیارویم، نه این که در مقابله با نقشه دشمن بی‌تفاوت باشیم و یک کنار بیاستیم و فقط نگاه کنیم و کم‌کم به مردم تلقین کنیم که راه علاج شما از مشکلات اقتصادی دست به دست دشمن دادن است؛ این درست نیست و باید مقابله کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که «این روزها مسئله گرانی دارد مردم را از پای در می‌آورد»، تصریح کرد: نمی‌دانم مسئولان تا چه اندازه مراقب‌اند. می‌گویند حالا مرغ 10 تومان؛ آیا مرغ 10 تومان برای یک آقایی که با حداقل حقوق یا زیر حداقل حقوق می‌خواهد یک خانواده 5 نفره را اداره کند قابل تأمین است؟ تازه می‌گویند این ارزان‌اش است و روزی که اعلام قیمت می‌کنند و مردم به بازار می‌روند می‌بینند که قیمت چند برابر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: آیا باید در مقابل این مسأله بی‌تفاوت باشیم و بیاستیم و گرسنگی و معیشت ضیق مردم و تنگناهای زندگی مردم را نگاه کنیم و هیچ تکانی نخوریم؟ بنده حق دخالت در مسئولیت‌های کشور را ندارم، اما واقعاً دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید وارد قصه شوند. مسأله از اتحادیه‌ها و تعزیرات گذشته. کسی حریف این وضع نمی‌شود. یک شرکت را جریمه می‌کنند بلافاصه قیمت را دو برابر می‌دهد و می‌گوید جریمه‌اش را می‌دهم چراکه سه برابر این جریمه را از شکم مردم در می‌آورد.
 
علم‌الهدی افزود: وضع ما به این‌جا کشیده شده است. یعنی عزیزانی که برنامه‌ریزان در مجلس هستند و عزیزانی که مجری و مدیر این نظام در عرصه اجرایی در دولت هستند باید در برابر این قضیه ساکت تماشا کنند و دشمن بر ما مسلط مسلط شود؟
 
وی با اشاره به این‌که «شرایط در عرصه‌های فرهنگی هم این‌گونه است»، گفت: در مسأله فضای مجازی دشمن از چند طرف ما را محاصره کرده است و ما را سرکوب می‌کند. ما باید در هر قسمت باید با همان قسمت مقابله کنیم.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «تلگرام تعطیل و فیلتر شوند»، تنها اسمش این است که تلگرام را فیلتر کردند و در کنار آن دو جریان نرم‌افزاری به وجود آوردند که باز همان تلگرام بر عرصه فضای مجازی کشور مسلط باشد.
 
وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یک گردش‌گاه و یک فضای زندگی برای مردم ما و مخصوصاً نسل جوان ماست و ما باید در آسیب‌ها و آفت‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آن این‌گونه بی‌تفاوت باشم؟ بنا شد شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند. این مسئله را شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد و وزارت ارتباطات مسئول اجرایی شد. امروز متأسفانه امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل امکانات شبکه‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام صفر، بلکه زیر صفر است.
 
علم‌الهدی عنوان کرد: به قول معاون فضای مجازی دادستان کل انقلاب در مقابل 3000 سرور تلگرام، فقط 35 سرور شبکه‌های اجتماعی داخلی دارند. هم‌چنین پهنای باندی که در این کشور به تلگرام داده شده 500 گیگابایت است، در حالی پهنای باندی که به شبکه‌های اجتماعی داخلی داده شده تنها 32 گیگابایت است؛ آیا این قابل مقایسه است؟ آیا این درست است که شما در این ممکلت برای دشمن اتوبان چهاربانده باز کنید و در کنار آن برای مدافعان داخلی یک جاده خاکی بسازید؟
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر فضای مجازی ما در چنین شرایط قرار دارد، اضافه کرد: این فضایی است که دختران را بی‌عفت و جوانان را هرزه می‌کند، این فضایی است که این همه فشارها و خیانت‌های امنیتی برای ما وارد می‌کند. نمی‌دانم این مسئولان چه می‌کنند و چرا نمایندگان مجلس آنقدر ساکت هستند. یکی دو تا هم که داد می‌زنند آنقدر مورد هجمه قرار می‌گیرند که صدایشان را خفه می‌کنند و بقیه هم همکاری نمی‌کنند؛ آیا این درست است؟
کد مطلب: 99123
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *