۱
۰
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸
بخاری نفتی در کلاس درس، جان دو دختر دانش آموز را گرفت

جزییات حادثه آتش سوزی دبستان در زاهدان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان استعفا داد
یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه) طعمه حریق شد که بر اثر آن دو دختر دانش آموز جان باختند و حال دو دانش آموز دیگر وخیم گزارش شده است.
آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه در زاهدان
آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه در زاهدان
یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه) طعمه حریق شد که بر اثر آن دو دختر دانش آموز جان باختند و حال دو دانش آموز دیگر وخیم گزارش شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس چهار دانش‌آموز به نامهای مونا خسروپرست، مریم نوکندی، صبا عربی و یکتا میرشکارجان دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند. برخی خبرها از درگذشت سه دختر دانش آموز حکایت داشت اما تا این لحظه، مرگ دو نفر تایید شده که اسامی آنها به تفکیک اعلام نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات به مصدومین حادثه دلخراش آتش سوزی مرکز پیش دبستانی زاهدان اظهار کرد: مصدومین به بخش مراقبتهای ویژه سوختگی منتقل شده اندو بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص وفوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات درمان مصدومین حادثه آتش سوزی مرکز آموزشی پیش دبستانی زاهدان بر استفاده از تمامی ظرفیتهای تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد.
هاشمی شهری گفت: 3 دقیقه پس از وقوع حادثه، تیم های فوریتهای پزشکی زاهدان در محل حادثه آتش سوزی مرکز آموزشی زاهدان حضور پیدا نمودند وپس از اقدامات حیاتی ودرمانی اولیه مصدومین بلافاصله به بیمارستان علی بن ابیطالب منتقل شده‌اند و تیم های تخصصی وفوق تخصصی بیمارستان و کادر درمان در حال ارائه خدمات به مصدومین هستند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه وازدحام افراد غیر مسئول در بیمارستان روند ارائه خدمات را دچار اخلال می کند، تصریح کرد: مصدومین به بخش مراقبتهای ویژه سوختگی منتقل شده اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص وفوق تخصص به این عزیزان ارائه می ‌شود.
در همین حال دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستانی در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.
همچنین روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام کرد: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در پی حادثه پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده های داغدیده و مصدوم از سمت خویش استعفا کرد.
در متن استعفای ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان آمده است: باسلام واحترام ضمن عرض تسلیت با عنایت به حادثه دلخراش آتش سوزی پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی دخترانه اسوه حسنه در حوزه مسوولیت اینجانب که علیرغم تمامی حساسیت های ویژه ، مکاتبات متعدد، پیگیری ها و نظارت مستمر منجر به این رخداد ناگوار و رنجش و تالم روحی و روانی خانواده های داغدار این مدرسه گردید، فارغ از اینکه مقصر این حادثه کیست بنده بعنوان متولی اصلی امر آموزش و پرورش این ناحیه قصد هیچ گونه توجیهی ندارم و احساس می کنم فرزند ونوه ام را در این حادثه تلخ از دست داده ام فلذا به نشانه احساس مسوولیت اجتماعی و ابراز همدردی  استعفای خودم را از مسوولیت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تقدیم می دارم. امیدوارم هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناخوش آیندی در مجموعه آموزش و پرورش نباشیم.
 
کد مطلب: 99413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیرهوشنگ نورا
Iran, Islamic Republic of
سلام،
برخی اوقات دست روزگار هم زمانی وقایعی را رقم می زند که عبرت آموز است:
1- فحش کاری نماینده استان سیستان و بلوچستان که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می باشند و وظیفه نظارت بر فضاهای آموزشی کشور را دارند، بعلت همکاری نشدن با رایزنی ایشان با رئیس کمرگ کشور در خصوص واردات خودروی غیر مجاز دوست آقای نماینده در دوشنبه مورخ 26/09/1397
2- سوختن و کشته شدن مظلومانه چهار دانش آموز پیش دبستانی در صبح روز سه شنبه مورخ 27/09/1397
توضیح: اگر آن نماینده بجای لابی گری وظیفه خود را درست انجام می داد، در استانی که او نماینده اش می باشد، نباید چنین حادثه ای بر اثر استفاده غیرمجاز از بخاری نفتی چکه ای اتفاق بیافتد.
ایشان و تمامی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بهتر است استفعا دهند، نه برای آنکه آنها را در هر کجا تحویل نمی گیرند، بلکه بخاطر بی توجهی به وظایف کاری که برای آن از سوی مردم وکیل شده اند.
و من ا... التوفیق