۰
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

پشت‌پرده طرفداری روحانیون از پدیده

در حالی که گفته می‌شد برخی لیدرهای باشگاه مشهدی روحانی هستند، یکی از مسئولان آنها را مُبلغ فرهنگی دانست.
در حالی که گفته می‌شد برخی لیدرهای باشگاه مشهدی روحانی هستند، یکی از مسئولان آنها را مُبلغ فرهنگی دانست.
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: حضور تعدادی از روحانیون در میان هواداران پدیده مشهد در بازی با استقلال در روزهای اخیر نگاه‌ها و توجه اهالی فوتبال و رسانه‌ها را به خود جلب کرده و حتی برخی به تحلیل این موضوع پرداخته‌اند؛ اتفاقی که گویا به تدریج در تمام ورزشگاه‌های ایران رخ خواهد داد.
روحانیون با پیراهن پدیده در آزادی!
دیدار تیم‌های استقلال و پدیده معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر روز پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد. تیم مشهدی که در این فصل نتایج خوبی کسب کرده و در آن مسابقه با کسب ۳ امتیاز شانس قهرمانی در نیم‌فصل را داشت، حدود ۲‌هزار هوادار را با خود به تهران آورده بود. مشهدی‌ها که تا فصل قبل استقبال خیلی خوبی از بازی‌های خانگی تیمشان نمی‌کردند، این‌بار ‌هزار کیلومتر را برای حمایت از پدیده تا تهران طی کردند تا به حمایت از شاگردان گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی بپردازند. در این میان حضور تعدادی از روحانیون در میان هواداران مشهدی جالب توجه بود. این افراد که با لباس روحانیت در ورزشگاه حاضر شده بودند، در کنار هواداران حضور داشتند؛ اتفاقی که کاملا نظر همه را به خود جلب کرد، حتی چندنفر از آنها پیراهن تیم پدیده را زیر لباس روحانیت به تن کرده بودند که تصاویر آنها حسابی در فضای مجازی سروصدا به پا کرد.
مبلغ فرهنگی، نه هوادار!
در حالی که تصور می‌شد این تعداد از روحانیون به‌عنوان هوادار راهی تهران شدند و به تشویق پدیده پرداختند و حتی از لفظ «لیدر روحانی» برای تیم پدیده استفاده کردند؛ بعد از تماس با مسئولان تیم پدیده متوجه شدیم این افراد به‌عنوان مبلغ فرهنگی سایر هواداران را همراهی کردند. طاری‌بخش، مدیر رسانه‌ای تیم پدیده در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «باشگاه برای این بازی بیش از ۲۰ اتوبوس را درنظر گرفته بود تا هواداران را به تهران منتقل کند. به‌ هرحال بازی حساسی بود و پدیده نمی‌خواست در تهران تنها بماند. در هر یک از این اتوبوس‌ها، علاوه بر یکی از مسئولان باشگاه، یک مبلغ فرهنگی هم حضور داشت. این روحانیون در واقع به‌عنوان مبلغ فرهنگی به تهران آمدند و خیلی نمی‌توان انگیزه حضورشان در این سفر را هواداری عنوان کرد. البته که این افراد با حضور در ورزشگاه از تیم پدیده هم حمایت کردند. با این حال آنها از سوی نهادهای دیگر به ما معرفی شدند و ارتباطی با باشگاه پدیده نداشتند.»
در مشهد با لباس شخصی می‌آیند
در حالی که پدیده در تهران تعدادی از روحانیون را به‌عنوان حامی کنار خود می‌دید، در مشهد کمتر این صحنه رویت‌شده که این افراد با لباس روحانیت در ورزشگاه حاضر شوند. وقتی با خبرنگاران مشهدی همکلام شدیم و از آنها درباره این‌که در ورزشگاه امام رضا(ع) هم روحانیون برای حمایت از پدیده حاضر می‌شوند؛ این‌طور پاسخ شنیدیم: «بعضا این اتفاق رخ می‌دهد. البته در مشهد اگر هم روحانیون به ورزشگاه بیایند، اکثرا با لباس شخصی حاضر می‌شوند و کسی متوجه حضور یک روحانی در استادیوم نمی‌شود.»
از تبریز تا مشهد؛‌ روحانیون حامی فوتبال
حتما در یکی، دو سال اخیر اخباری را پیرامون یک روحانی هوادار تراکتورسازی شنیده‌اید. این فرد که اکثرا با لباس روحانیت در ورزشگاه یادگار امام حاضر می‌شود و حتی در شهرهای دیگر نیز حامی سرخپوشان تبریزی بوده، کاملا با شور و اشتیاق و مثل سایر هواداران به تشویق تیمش می‌پردازد. حالا گویا این اتفاق به واسطه درخشش تیم پدیده در لیگ هجدهم و در مشهد هم رخ داده است. البته وقتی برای بازی‌های مختلف در ورزشگاه آزادی تهران حاضر می‌شوید، اکثرا روحانیونی را می‌بینید که روی سکوها یا در نمازخانه ورزشگاه حاضر هستند. به نظر می‌رسد بین روحانیت و فوتبال بر خلاف عقیده برخی هیچ فاصله‌ای نیست و شاید حالا که این اتفاق توسط برخی از روحانیون رقم خورده،‌ از این پس روحانیون بیشتری را در ورزشگاه‌های مختلف ایران رویت کنیم که مثل دیگران به تشویق تیمشان می‌پردازند.
کد مطلب: 99467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *