۰
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴
کواکبیان در مراسم هفدهمین سالگرد انتشار روزنامه مردم‌سالاری:

اگر دولت از مطبوعات حمایت نکند، بسیاری از روزنامه‌های مستقل غیردولتی تعطیل خواهند شد

مراسم هفدهمین سالگرد انتشار روزنامه مردم‌سالاری دیروز با حضور مدیرمسئول و پرسنل این روزنامه برگزار شد.
اگر دولت از مطبوعات حمایت نکند، بسیاری از روزنامه‌های مستقل غیردولتی تعطیل خواهند شد
مراسم هفدهمین سالگرد انتشار روزنامه مردم‌سالاری دیروز با حضور مدیرمسئول و پرسنل این روزنامه برگزار شد. 
مصطفی کواکبیان، مدیر مسئول روزنامه مردم‌سالاری در این مراسم، با یادآوری مشکلاتی که در طول سال‌های انتشار این روزنامه وجود داشته، عنوان کرد: «متاسفانه سال به سال و روز به روز عرصه بر مطبوعات چاپی کشور تنگ‌تر می‌شود و در ماه‌های اخیر عموم روزنامه‌های مستقل و غیر دولتی در تامین منابع مالی خود دچار مشکل هستند.»
موسس انجمن روزنامه‌های غیر دولتی  تاکید کرد: «این ایام فشار به مطبوعات به اندازه‌ای بوده که یکبار در جلسه مدیران روزنامه‌های غیر دولتی پیشنهاد شد همه روزنامه‌ها انتشار خود را متوقف کنند. چون قیمت کاغذ و زینک به اندازه‌ای بالا رفته که عموما روزنامه‌ها توان تامین این مواد را ندارند. تسهیلاتی هم که ارشاد در این زمینه قائل شده به گونه‌ای است که عملا امکان استفاده از آن برای روزنامه‌ها فراهم نشده است. واقعیت این است که اگر دولت از مطبوعات حمایت نکند، بسیاری از روزنامه‌های مستقل غیردولتی تعطیل خواهند شد.»
کواکبیان در ادامه افزود: «با این حال ما سعی کرده‌ایم چراغ روزنامه را روشن نگه داریم و امیدواریم بتوانیم همچنان انتشار نسخه چاپی روزنامه را داشته باشیم. ضمن اینکه طی سال جاری توجه‌مان به سایت «مردم‌سالاری‌آنلاین» هم بیشتر شده و فعالیت سایت خبری روزنامه هم گسترش خوبی پیدا کرده است». رئیس خانه مطبوعات کشور در پایان ضمن تشکر از سردبیر و اعضای تحریریه و سایر بخش‌های روزنامه و همچنین سردبیر سایت «مردم‌سالاری آنلاین» و معاونت پشتیبانی و سازمان آگهی‌های این روزنامه گفت: «تضییقات روزنامه‌ها در ایران کم نیست و باید از همه فعالان عرصه خبررسانی تشکر کرد که با این وضعیت همچنان با عشق و علاقه در این حرفه مشغول فعالیت هستند.»
در ادامه، پرسنل روزنامه مردم‌سالاری و اعضای تحریریه «مردم‌سالاری آنلاین» نقطه نظرات خود را درباره مشکلات فعلی، وضعیت مطبوعات و... عنوان کردند.  
کد مطلب: 99597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *