۰
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰

اسکوچیچ و خودزنی در لحظه حساس!

شهرام اصغری
در اینکه دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در 10 بازی اخیر ایران در مصاف با حریفان نتایج خوب و جالبی گرفت، شکی نیست اما چه عواملی باعث شد تا اسکوچیچ و تیم ملی تا اینجای کار به هدف برسند؟!
اسکوچیچ و خودزنی در لحظه حساس!
در اینکه دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در 10 بازی اخیر ایران در مصاف با حریفان نتایج خوب و جالبی گرفت، شکی نیست اما چه عواملی باعث شد تا اسکوچیچ و تیم ملی تا اینجای کار به هدف برسند؟!
بسیاری از منتقدان اسکوچیچ در نظریات و انتقادهای خود مدعی می‌شدند تیم ملی در این دو سال، بازیکنان خوب زیادی دارد و مربیان کار آن‌چنان سختی برای رویارویی با حریفان ندارند! این در حالیست که همگان می‌دانیم هماهنگ کردن و روی نیمکت نشاندن بازیکنان یک تیم پرستاره کار آسانی نبوده و نیست و این هنر سرمربی تیم است که بهترین‌ها را به اردو فراخواند و از آنها هم به نحو احسن بازی بگیرد.
در واقع پرمهره شدن تیم ملی از روی اتفاق یا شانس نبود بلکه از روی تیزبینی مربیان تیم ملی و دقت آنهایی بود که به اسکوچیچ لیست می‌دادند و او خیلی از شایسته‌ها را با نگاه عادلانه به اردوی تیم ملی فرا می‌خواند.
این «مهم» یک نقطه قوت برای اسکوچیچ است که از تمام ظرفیت فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی استفاده کند. اما حالا این مربی کروات خواسته یا ناخواسته می‌خواهد نقطه قوت خود را به نقطه ضعف تبدیل کند که دود این کار به چشم همه خواهد رفت. بهتر است در این زمینه به نوعی آشتی ملی در فوتبال ایجاد شود و همچنان هیچ بازیکن شایسته‌ای از پیراهن تیم ملی دور نماند.
کی‌روش مربی کاملاً حرفه‌ای و منضبطی بود اما اگر او مربی عصبی و لجبازی نبود چه بسا ما در جام جهانی 2018 روسیه می‌توانستیم شگفتی‌ساز شویم اما او در موقعیت خاصی با بازیکن شش‌دانگ و آماده‌ای چون سیدجلال حسینی لجبازی کرد. در دوره‌ی کی‌روش اصلاً معلوم نشد به چه دلیلی علیپور آماده از پیراهن تیم ملی دور می‌ماند!
در مجموع خیلی از مربیان بوده‌اند که نتوانسته‌اند با برخی بازیکنان ستاره کنار بیایند. البته که این حق طبیعی سرمربی است که در مورد فهرست بازیکان تیمش نظر نهایی را بدهد، اما واقعاً حیف است اسکوچیچ این مربی تازه به اوج رسیده ناگهان تغییر رویه بدهد و نتواند مشکلی جزئی‌ خود با طارمی را حل کند.
اسکوچیچ این هنر را دارد و واقعاً ما می‌توانیم با تیمی از شایسته‌ترین بازیکنان ایران در سرتاسر جهان؛ به مصاف حریفان برویم و همچنان نتیجه بگیریم که به نفع خود این مربی هم هست و نامش در بین مربیان بزرگ و پرآوازه‌ی دنیا مطرح خواهد شد.
بنابراین از مستر اسکوچیچ انتظار لجبازی نداریم و بس و منتظریم اخبار خوشی از جشن آشتی او و طارمی به گوش برسد. واقعاً حیف است ما در این مقطع حساس خودزنی کنیم.
 
کد مطلب: 157609
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *