۰
جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶

قدرت رسانه در تقابل با خائفین از رسانه

آرمان فیضی
این روزها در میان انواع و اقسام مشکلات اقتصادی که دامن مردم را گرفته است، بعضی از بهارستان نشینان به جای پرداختن به مشکلات اصلی مردم و طرح و تصویب قوانینی که از رنج و نگرانی های مردم بکاهد...
قدرت رسانه در تقابل با خائفین از رسانه
این روزها در میان انواع و اقسام مشکلات اقتصادی که دامن مردم را گرفته است، بعضی از بهارستان نشینان به جای پرداختن به مشکلات اصلی مردم و طرح و تصویب قوانینی که از رنج و نگرانی های مردم بکاهد، آستین بالا زده و با راه انداختن طرحی که از اولویت های اصلی خارج است و غیرشفاف و حساسیت زاست، خود دوچندان بر نگرانی های ملت افزوده اند و بار گرانی به آنان تحمیل کرده اند. طرح صیانت یا هر نامی که دنبال کنندگان بر آن می گذارند، این روزها نقل محافل شده است و تقریبا همه با هر نوع گرایشی نسبت به آن اظهار نارضایتی و نگرانی می کنند. اما نمایندگان مدعی، همچنان بر موضع خود اصرار می ورزند. حال، این سوال را می توان مطرح کرد که اصلا فرض را بر آن بگیریم که صیانت طرح مناسبی است اما وقتی که قریب به اتفاق موکلان این وکیلان، از تصویب این طرح، ابراز نارضایتی می کنند و غالبا با خشم و پرخاش نیز راجع به آن موضع می گیرند، در این صورت چه ضرورتی دارد که باز هم بر تصویب چنین طرحی پافشاری کرد؟! مگر می شود وکیلی موضوعی را خلاف منافع موکلش پیگیری کند؟! این نمایندگان که وقعی به نظرات موکلشان نمی نهند، تصویب این طرح چه منافعی برای آنها دارد؟!
از نگاهی به نظر می رسد که چنین افرادی قدرت رسانه ای برای آنان گران تمام شده است چرا که بعضا همین رسانه ها و فضای مجازی، کارهای ناصواب آنان را در ابعاد وسیع به سمع و نظر مردم رسانده اند و گویی به نظر می رسد این نمایندگان در حال انتقام گرفتن از رسانه ها و فضای مجازی هستند. اما در جریان تصویب همین طرح نیز، قدرت رسانه خودنمایی کرد و فشار مردم و رسانه ها باعث شد که جمعی از نمایندگان، صدای ملت را بشنوند و درخواست کنند که طرح صیانت دوباره به صحن مجلس بازگردد و با این حجم از نارضایتی، بعید است که این طرح با محتویات فعلی به سرانجام برسد. نمایندگانی که مُصر به تصویب و اجرای این طرح هستند که از قضا شعارهای ضد فساد نیز سر می دهند، باید بدانند که همین فضای مجازی به کمک آمده است تا فساد و ناکارآمدی ها را برملا کند و جلوی کارهای ناصواب بعضی از مسئولین را بگیرد.
همین چند روز پیش، رفتاری ناشایست از یک فرماندار را شاهد بودیم که فضای مجازی و رسانه ها باعث شدند که وزیر کشور اقدام قابل تقدیری انجام دهد و سریعا مدیر خاطی را عزل کند. حال تصور کنید که اگر برای این مسئله، فضای مجازی محدود شده و رسانه ها قدرت مانور نداشتند، در آن صورت نه تنها برخوردی با مدیر خاطی انجام نمی گرفت، بلکه در ادامه نیز شاهد رفتارهای ناسنجیده تر بودیم.
در حال حاضر درصد بالایی از مردم کشور درگیر مشکلات معیشتی هستند و اوضاع نابسامان اقتصادی، کمر آنان را خم کرده است. از نمایندگان ملت انتظار می رود اگر برنامه ای برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم ندارند، حداقل با طرح های انحرافی و چالش برانگیز، نمک بر زخم مردم نپاشند و بیش از پیش با روح و روان آنان بازی نکنند.
 
کد مطلب: 161435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *