۰
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۷

اقتصاد زبان نفهم!

آرمان فیضی
این روزها اقتصاد و بازار مملکت مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است و از بالاترین مقامات اجرایی تا پایین ترین آن، به اقتصاد دستور می دهند که اوامر آنها را اجرایی کند و بخصوص تورم را کاهش داده و گرانی را از بین ببرد.
اقتصاد زبان نفهم!
این روزها اقتصاد و بازار مملکت مورد هجمه شدیدی قرار گرفته است و از بالاترین مقامات اجرایی تا پایین ترین آن، به اقتصاد دستور می دهند که اوامر آنها را اجرایی کند و بخصوص تورم را کاهش داده و گرانی را از بین ببرد.
روزی رییس محترم جمهور و روزی دیگر، وزرا! الان هم این موضوع شبانه روزی شده و معاونین وزرا شبانه دستورات خود را به اقتصاد ارائه می دهند! البته حتی کار به جایی رسیده که در شهرستان ها نیز مدیران اجرایی آن چنان توانی در خود می بینند که به اقتصاد معترض شده و شدیدا گلایه کرده و به او دستور می دهند فورا قیمت اجناس در بازار را پایین بیاورد!
اما امان از این اقتصاد حرف گوش نکن! امان از این اقتصاد زبان نفهم که چموشی می کند و به تاخت و تاز خود ادامه می دهد و وقعی به سخنان و اوامر مسئولان گرامی نمی نهد. الان کار به جایی رسیده است که هر وقت مردم، مسئولی را در قالب اخبار صدا و سیما می بینند که در حال دستور دادن به اقتصاد و دستور برای پایین آوردن قیمت کالایی است، تن و بدنشان می لرزد و می گویند که نکند دوباره مثل دفعات قبلی اقتصاد فرمانبرداری نکند و بر آتش گرانی ها بیفزاید!
در تازه ترین دستور هم که معاون محترم وزیر صمت، این بار شبانه اقتصاد را غافلگیر کرده و دستور داده که همان شب قیمت ها به قیمت های سال قبل برگردد. اگر این اتفاق بیفتد، باید گفت که خوشا به حال ما که این چنین اقتصادی داریم که می توانیم یک شبه زیر و رویش کنیم!
اما همین الان که مشغول نوشتن این یادداشت هستم، آن شب معروف به روز رسیده و باز هم اقتصاد زبان نفهم، فرمایش و دستور این مقام محترم را متوجه نشده و همچنان راه خود را در پیش گرفته است و بازنده، این مردم هستند که در جدال اوامر مسئولین و فرمانبرداری نکردن اقتصاد گیر افتاده اند و معیشتشان در این کشاکش به خطر افتاده است. ما مردم عادی هم که کاری از دستمان بر نمی آید جز این که با سایر مسئولینی که برای حل مشکلات صرفا به دعا کردن متوسل می شوند، بپیوندیم و همراه با آنان دعا کنیم که اقتصاد کمتر چموشی کرده و زبان مسئولان ما را بفهمد و با دستورات آنان همراهی کند و قیمت کالاها را پایین بیاورد!
خدایا ما مردم عادی کاری به چپ و راست، اصلاح و اصولش نداریم، ما فقط تکه نانی می خواهیم که در کنار عزیزانمان و بدون شرمندگی، شب را به روز برسانیم. خدایا ما فقط اندک آرامشی می خواهیم که احساس نکنیم فردا از امروز فقیرتر خواهیم بود. پروردگارا! در دل مسئولین جهادی و پاک نیت ما بیفکن که حداقل هر از گاهی رجعتی به عالمان علم اقتصاد داشته باشند تا ترکیب عمل جهادی آنان و علم آکادمیک اینان، منتج به یک نتیجه مطلوب برای معیشت این مردم در تنگنا افتاده باشد.
 
کد مطلب: 162625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *