۱
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

گمنامان نام‌آور

کرم محمدی
امنیت مقوله‌ای است که ارزش آن در نبودش هویداست، در نبود امنیت بسیاری از مقولات از جمله اقتصاد، معیشت، سلامت، سیاست و... نیز رخت برمی‌بندد. از این‌رو حاکمیت‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... ابتدا مصداق حدیث شریف منقول از معصوم(ع) «نعمتان مجهولتان الصحه والامان» نعمت‌های سلامت و امنیت از جمله گرانبهاترین نعمت‌هایی هستند که خداوند به عنوان عطیه به بشر اعطا نموده است.
گمنامان نام‌آور
امنیت مقوله‌ای است که ارزش آن در نبودش هویداست، در نبود امنیت بسیاری از مقولات از جمله اقتصاد، معیشت، سلامت، سیاست و... نیز رخت برمی‌بندد. از این‌رو حاکمیت‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... ابتدا مصداق حدیث شریف منقول از معصوم(ع) «نعمتان مجهولتان الصحه والامان» نعمت‌های سلامت و امنیت از جمله گرانبهاترین نعمت‌هایی هستند که خداوند به عنوان عطیه به بشر اعطا نموده است.
بدیهی است در جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت پایدار مجموعه‌های مختلفی دخیل هستند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات بخش‌های مهم تامین‌کننده امنیت کشور هستند. زیبایی کار مجموعه‌های برقرارکننده امنیت در کشور آن است که ریشه در دریای خروشان ملتی خداجو دارند. نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد تا اعلام کند تشکیلات امنیتی‌اش تحت عنوان «وزارت اطلاعات» در برابر ملت که نماد آن مجلس شورای اسلامی است پاسخگو بوده و می‌باشد. مردمی کردن مقوله امنیت از جمله سیاست‌های راهبردی وزارت اطلاعات در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. راهبردی اساسی و مهم که روز به روز اقدامات و عملکرد تشکیلات اطلاعاتی را درخشان‌تر می‌نماید.
با عنایت به فلسفه وجودی انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایه‌های اساسی آن است و استقلال سیاسی از قدرت‌های بزرگ جهانی و مبارزه با هر گونه دخالت بیگانگان از یک طرف و حمایت از ملل محروم و به ویژه مسلمانان از طرف دیگر؛ باعث گردیده است تا مخالفان و معاندان این نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به فکر براندازی و یا حداقل ضربه زدن به آن برآیند. طی نزدیک به چهار دهه اخیر صدها توطئه مخرب و خزنده توسط سرویس‌های جاسوسی بیگانه علیه شکوه و عظمت ملت ایران طراحی گردیده است اما هر بار با اشرافیت کامل اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) ردگیری؛ کشف و خنثی گردیده و تیرهای زهرآگین دشمنان این ملک و ملت یکی پس از دیگری به سنگ خورده است.
اعتقاد راسخ به خدا، ایمان به هدف، اطاعت از ولایت، پاسخگویی به ملت و ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم توسط تشکیلات وزارت اطلاعات؛ دست و پنجه نرم کردن با خباثت‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه توانسته‌ است آنان را روز به روز مجرب‌تر و بر مشکلات پیچیده و خطرناک دشمنان این مرز و بوم فائق نماید. مجموعه وزارت اطلاعات؛ روز به روز کارآمدتر از گذشته شده و در طول حیات پربار خویش؛ تجربیات گرانسنگی کسب کرده به نحوی که توانسته است دسیسه‌های سازمان‌های جاسوسی بیگانه که از قدمت صدها ساله برخوردارند؛ ناکام بگذراند.
امروز که این سطور نوشته می‌شود دور تا دور مرزهای جمهوری اسلامی ایران توسط ابرقدرت‌ها و رژیم صهیونیستی آتش فتنه برافروخته شده است. ده‌ها دستگاه جاسوسی متعلق به قدرت‌های بزرگ و رژیم‌های منطقه‌ای در کشورهای ناامن پیرامونی جمهوری اسلامی ایران در حال دسیسه و فعالیت هستند؛ تروریست‌های اجاره‌ای در کشورهای افغانستان؛ عراق؛ پاکستان و... که با کشور ما هزاران کیلومتر مرز مشترک دارند در حال جولان دادن هستند؛ قلب کشورهای اروپایی از اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها در امان نیست. اما ملت ایران در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کند. این مهم جز با رشادت؛ تلاش شبانه‌روزی؛ خطرپذیری‌هایی که جز با بر کف گرفتن جان میسر نمی‌شود؛ محقق نخواهد شد.
جانبازی‌های تاریخی و بی‌بدیل نیروهای تشکیلات وزارت اطلاعات چنان با عظمت بود که امام راحل امت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لقب پرافتخار؛ ماندگار و جاودان «سربازان گمنام امام زمان» را به آنان اعطا فرمود. آری این سربازان جان بر کف برقراری امنیت و آرامش ملت ایران؛ در عرصه عمل نشان داده‌اند که برای تامین آسایش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده و چتر امنیتی آنها فارغ از دین و مذهب و فکر سیاسی؛ شامل همه ساکنان عزیز این سرزمین سرافراز خواهد شد.
شیرینی کار نیروهای وزارت اطلاعات انجام کارهای بزرگ و عملیات‌های متهورانه‌ای است که سیستم‌های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه را مات و مبهوت کرده است. در عین حال از تبلیغاتی نمودن آن خودداری کرده و در گمنامی؛ نام‌آورترین‌های این کشور شده‌اند. همین فداکاری‌های بزرگ اما گمنامانه و جانفشانی‌های بی‌بدیل تشکیلات امنیتی کشور در راه برقراری؛ حفظ و تداوم امنیت و آسایش ملت و پاسداری از ارزش‌های والای جمهوری اسلامی ایران است که نام آنان را توام با صداقت؛ خدمت خالصانه و افتخارآمیز عجین نموده است. امروز وزارت اطلاعات به درختی تنومند مبدل شده که ریشه آن در بطن ملت ایران و شاخ و برگ‌هایش سایه‌بانی است برای تامین امنیت و فعالیت قانونمند همه ادیان؛ اقوام؛ مذاهب و جریانات سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی ایران.
سربازان گمنام امام زمان(عج) تنها در عرصه‌های امنیتی فعالیت ندارند؛ موضوع صیانت از سرمایه‌گذاری سالم و جلوگیری از وقوع فسادهای بزرگ در جهت فراهم نمودن زمینه رونق بازار کار و سرمایه؛ از دیگر اقدامات این تشکیلات است که تاکنون به نحو مطلوبی آن را انجام داده‌اند. این قسم از وظایف می‌تواند در تحقق شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نقش اساسی ایفا نماید. دولت تدبیر و امید برخود می‌بالد که در زمان حاکمیتش بر قوه مجریه هیچ یک از مخالفان و منتقدانش؛ حتی آنانی که تخریب و تهمت را وجهه همت خود قرار داده‌اند را توسط تشکیلات امنیتی تحت پیگرد قرار نداده است. این دولت نقد و انتقاد را حق مسلم همه و بویژه مخالفانش دانسته و آن را زنگ هشدارباشی برای جلوگیری از اشتباهات و کج‌روی‌های احتمالی می‌داند. دولت تدبیر و امید مجموعه امنیتی کشور را چشم تیزبین نظام جمهوری اسلامی و گوش شنوای دولت برای شنیدن درد دل‌های ملت دانسته و آن را امین مردم ایران می‌داند.
این مهم نشان می‌دهد که جایگاه وزارت اطلاعات فراتر از مباحث جناحی بوده و سرمایه‌ای برای کل ساکنان این سرزمین پهناور می‌باشد. مقاله را با فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سربازان گمنام امام زمان (عج) به پایان می‌برم که می‌فرمایند: صحنه‌ای که شما درگیر آن هستید، صحنه بسیار عجیبی است. شاید در میان سنگرهایی که جمهوری اسلامی مبارزه می‌کند، هیچ سنگری بافضلیت‌تر از سنگر شما نباشد؛ چون همیشه و در همه جا، خطر از ناحیه نفوذ اطلاعاتی دشمن بیشتر است.

کد مطلب: 69802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *