۳
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱

تصویری که اصولگرایان از ایران می سازند

همایون طیاری آشتیانی
فضای سیاسی کشور در این ایام به شدت انتخاباتی و البته آکنده از تخریب و سیاه نمایی توسط کسانی است که علیرغم اینکه پرچم ایران در دست گرفته و خود را منجی وطن و مردم معرفی می کنند، عزت و شان و عظمت ایران و ایرانی را در نقدها و مستندهای انتخاباتی خود به شدت مورد تعرض قرار داده اند.
تصویری که اصولگرایان از ایران می سازند
فضای سیاسی کشور در این ایام به شدت انتخاباتی و البته آکنده از تخریب و سیاه نمایی توسط کسانی است که علیرغم اینکه پرچم ایران در دست گرفته و خود را منجی وطن و مردم معرفی می کنند، عزت و شان و عظمت ایران و ایرانی را در نقدها و مستندهای انتخاباتی خود به شدت مورد تعرض قرار داده اند.
آنچه این روزها با استفاده از مستندهای تبلیغاتی، فضای مجازی، رسانه های نوشتاری و همایش های انتخاباتی و با فریادهای حماسی کاندیداهای اصولگرا از ایران برای جهانیان به تصویر کشیده می شود، کشوری فقیر، عقب مانده و جهان سومی است که مردمانش در فقر مطلق در آرزوی تکه ای نان و گرفتن اعانه ای به نام یارانه ، دست به دامان کاندیداهایی شده اند که قرار است همچون یک منجی و با روش های معجزه آسا تمام مشکلات آنان را برطرف کنند، البته کاندیداهایی که در گفتار برخی از آنان خشونت و پرخاشگری از گفتار و فریادهایشان بیش از هر منطق و اندیشه عالمانه ای به چشم می خورد.
ایرانی که اینان برای تمام دنیا به تصویر می کشند همان چهره خشن و عقب مانده ای است که سالهاست مخالفان این نظام در تلاشند تا با بهره گیری از فیلم های هالیوودی، امپراطوری رسانه ای و شبکه های ماهواره ای برای جهانیان ترسیم کنند و در راستای ایران هراسی از آن سوءاستفاده نمایند.
متاسفانه هر چه به روز رای گیری نزدیک تر می شویم عملکرد و سخنان رقبای روحانی و حامیان تندروی آنان نه تنها بر سیاه نمایی دستاوردهای دولت تدبیر و امید با شعار "نه به روحانی" متمرکز شده بلکه پا را از این فراتر گذاشته و با تخریب دستاوردهای نظام در تمام سال های پس از انقلاب تبدیل به شعار "نه به عزت و عظمت ایران" تبدیل شده است.
اینکه نامزدهای اصولگرا برای رسیدن به قدرت با نادیده گرفتن تمام پیشرفت های صورت گرفته در سال های گذشته و به ویژه در دولت تدبیر و امید، همه دستاوردهای علمی، اقتصادی، نظامی و زیربنایی کشور را نادیده می گیرند و بدترین شرایط موجود را که درصدی از جامعه را شامل می شود به عنوان چهره و نماد ایران معرفی می کنند و چهره ای فقیر و عقب مانده از ایران را به تصویر می کشند در راستای کدام یک از اصول مورد نظر آنان و منافع ملی قابل تعریف است؟ عظمت و اقتدار ایران در کدامیک از سخنان آنان متجلی است که باید به آن دلخوش بود تا آنان را برای ایرانی بهتر، پیشرفته و پیشرو انتخابت کرد؟
گویا برخی مدعیان پایبندی به اصول فراموش کرده اند که اگر درصدی از مردم در فقر مطلق به سر می برند و با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند به غیر از اینکه خود آنان به عنوان مسئولین سالهای گذشته اولین مقصرین این مشکلات می باشند، بخش عمده ای از نابسامانی های کنونی کشور حاصل 8 سال مدیریت تفکری است که همین مدعیان امروز، بزرگترین حامی آن دولت بودند و هم اینک نیز با همان گفتمان و شعارها پا به عرصه انتخابات گذاشته اند.
به نظر می رسد دکتر روحانی در این ایام همزمان با اینکه به تشریح و دفاع از عملکرد دولتش می پردازد و با هجوم تخریب ها و سیاه نمایی ها مبارزه می کند باید برای دفاع از عزت و عظمت ایران و ایرانی نیز با رقبای خود به مواجهه بپردازد تا تصویر خشن و غیرقابل باوری که اصولگرایان از ایران به جهان مخابره می کنند را ترمیم و تلطیف کند تا پس از این ایام با موج جدیدی از ایران هراسی و توهین به کشور عزیزمان که نتیجه عملکرد نامزدهای اصولگرا می باشد مواجه نشویم.
کد مطلب: 69950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *