۰
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

درخشش ایران در عرصه جهانی

کرم محمدی
جهانیان طی چند ماه اخیر شاهد پیروزی‌های پی در پی دیپلماتیک و حقوقی جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی هستند.
درخشش ایران در عرصه جهانی
جهانیان طی چند ماه اخیر شاهد پیروزی‌های  پی در پی دیپلماتیک و حقوقی جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی هستند.
اولین گام در موضوع برجام خودنمایی کرد.یکی از شعارها و وعده‌های دونالد ترامپ در هنگامه تبلیغات انتخاباتی‌اش، خروج از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بود.این تصمیم خواست رژیم صهیونیستی و حاکمان عربستان نیز  که از ابتدا با خاتمه یافتن تنش‌های سیاسی بین تهران و اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان مخالف بودند، محسوب می‌گردید.مثلث مخالف برجام بر این باور بودند که با خروج آمریکا، این توافقنامه که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده است، فرو  خواهد پاشید.اما همگان دیدند که نه تنها چنین نشد، بلکه مابقی اعضا بر ماندن و پایبندی بر برجام تاکید و راه خود را در این عرصه از واشنگتن جدا کردند.اگر چنانچه کانال ارتباط بانکی توسط اتحادیه اروپا با تهران بر قرار گردد، می‌توان شاهد شکل‌گیری مرحله جدیدی از تعاملات جمهوری اسلامی ایران نه تنها با اتحادیه اروپا، روسیه وچین، بلکه با بسیاری دیگر از دولت‌ها بود.
پیروزی یا دستاورد دیگر جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی، ناکامی آقای ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت در رابطه با محکومیت ایران و ایستادگی بسیاری از مقامات جهان در برابر تکروی‌های آمریکا، است.
این شعار نیست بلکه حقیقتی است که توسط تحلیل‌گران و خبرگان عرصه سیاست جهان به آن اذعان شده است.نه دونالد ترامپ و نه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نه پادشاهی سعودی که بدلیل ریاست آمریکا بر شورای امنیت آماده شده بودند تا سیاست‌های تهران را به چالش کشیده و حتی قطعنامه 2231 که برجام را مورد تایید قرار داده و به عمر شش قطعنامه قبلی علیه ایران  خاتمه داد را ملغی نمایند.اما همگان دیدند که مثلث زر، زور و تزویر و دروغ نتوانستند در این راه توفیقی حاصل و خدشه‌ای بر جایگاه ایران وارد کنند.
سخنرانی متین، منطقی، منطبق بر اصول وقواعد بین‌المللی جناب آقای دکتر حسن روحانی در مجمع عمومی و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش در دیدار‌های مختلف بعنوان منتخب و نماینده ملت بزرگ ایران، تنهایی و ناکامی مثلث آمریکا-رژیم صهیونیستی و آل سعود در این میدان و آوردگاه جهانی را رقم زد.
تنها پس از چند روز که از حضور مقتدرانه رییس جمهور اسلامی ایران در نیویورک سپری شده است، پیروزی درخشان دیگری و اینبار در معتبرترین نهاد حقوقی دنیا یعنی دادگاه لاهه نصیب جمهوری اسلامی  شده است.شکایت دولت تدبیر و امید به نمایندگی از طرف ملت ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه نه تنها از سوی قضات این دادگاه پذیرفته شده ،بلکه بندهای متعددی از آن حکایت از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دارد.
بطور حتم هر ایرانی وطن‌دوست، هرکس که خود را انقلابی و در خط ولایت بداند، هرکس که خواهان عزت و سرافرازی این ملک و ملت بوده و دل در گرو آبادانی ایران داشته باشد.......از این توفیق‌ها خوشحال و مسرور است.
- دستیابی و تحقق هریک از این دستاوردها، آسان میسر نگردیده‌اند. صدها ساعت کار کارشناسی دقیق صورت پذیرفته، خون دل‌ها خورده شده، بی‌خوابی‌ها و استرس‌هاو خوشحالی و نگرانی‌های  متعددی که با هر فراز و فرودی سربازان و سرداران عرصه دیپلماسی را بارها  درگیر نموده است، ای بسا آنچه کار را برای نیروهای خط مقدم این آوردگاه‌ها در رو در رویی مستقیم با معاندان جمهوری اسلامی سخت‌تر می‌کرده است، زخم زبانها و گل به خودی زدن منتقدان و مخالفان داخلی دولت تدبیر و امید بوده است.
  علی‌رغم تمامی موانع و شیطنت‌های شبکه گسترده خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران، اینک دکتر حسن روحانی با سرافرازی از مجمع عمومی سازمان ملل بازگشته، ترامپ که بر کرسی ریاست شورای امنیت تکیه زده بود، در رسیدن به اهدافش و اجرای سناریوی تنظیم شده برای خدشه به برجام ناکام مانده، دادگاه بین‌المللی لاهه تا این جای کار حق را به ملت ایران داده است.
درست است که این موفقیت‌ها در دولت تدبیر و امید کسب شده و تلاش‌ها و پیگیری‌های این دولت نقش اساسی ایفا نموده است اما نباید فراموش کرد که افتخارات ملی این چنینی متعلق و از آن همه ساکنان این سرزمین است.
با احترام به تلاش‌های صورت گرفته، از تخریب آنها پرهیز نماییم.باور کنیم که هر توفیقی در هر عرصه‌ای، مردم را خوشحال می‌کند. اجازه ندهیم حسادت‌ورزی‌ها  کار را به جایی برسانند که حتی نقاط مثبت و روشن را منفی و
 سیاه ببینیم.
کد مطلب: 95425
برچسب ها: کرم محمدی برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *