۸۴
۳
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸
تمام ایرادهای بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی

اخذ مالیات از سکه‌های معاف از مالیات!

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای بحث‌برانگیز، کسانی را که در طرح پیش‌فروش سکه بانک مرکزی شرکت کرده‌اند، مکلف به پرداخت مالیات کرده است. بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، به نحو عجیبی بر معاملاتی مالیات می‌بندد که در هنگام انجام آن‌ها، اعلام شده بود معاف از مالیات‌اند!
آیا بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی با موضوع اخذ مالیات از کسانی که در پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند، قانونی است؟
آیا بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی با موضوع اخذ مالیات از کسانی که در پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند، قانونی است؟
سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای بحث‌برانگیز، کسانی را که در طرح پیش‌فروش سکه بانک مرکزی شرکت کرده‌اند، مکلف به پرداخت مالیات کرده است. بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، به نحو عجیبی بر معاملاتی مالیات می‌بندد که در هنگام انجام آن‌ها، اعلام شده بود معاف از مالیات‌اند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بانک مرکزی در فاصله بین بهمن سال ۹۶ تا آخر فروردین سال ۹۷، در قالب سیاستی که در همان زمان به آن اعتراضات بسیاری شد، اقدام به پیش‌فروش حدود ۷.۶ میلیون قطعه سکه بهار آزادی کرد. در زمان پیش‌فروش سکه‌ها توسط بانک مرکزی اعلام شد که خرید این سکه‌ها معاف از مالیات است.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در فروردین ماه ۹۷ و همزمان با پیش‌فروش این سکه‌ها گفته بود: «اگر قرار باشد مالیات از خریداران سکه در مرحله پیش فروش اخذ شود، به‌طور حتم بانک مرکزی این مبلغ را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از جانب خود پرداخت خواهد کرد و ارتباطی به خریداران نخواهد داشت». در واقع، در زمان پیش‌فروش سکه، رسانه‌ها، بانک مرکزی و بانک ملی به‌عنوان بانک عاملِ طرح پیش‌فروش سکه اعلام کردند که ثبت‌نام برای خرید سکه‌های پیش‌فروش، معاف از مالیات است.
اما در بخشنامه هفته گذشته سازمان امور مالیاتی، به نحو عجیبی اعلام شده است که دریافت‌کنندگان بیش از ۲۰ سکه از بانک مرکزی، باید اقدام به پرداخت مبلغی مقطوع به‌عنوان مالیات کنند. طبق این بخشنامه، تا ۲۰ سکه از مالیات معاف است. خریداران مازادِ ۲۰ سکه تا ۶۰ سکه باید به ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان مالیات دهند. خریداران مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه، باید به ازای هر سکه ۲۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت کنند. مالیاتِ مازاد ۱۰۰ سکه تا ۲۰۰ سکه نیز ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر قطعه سکه دریافتی از بانک مرکزی است. اشخاصی که در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ سکه دریافت کرده‌اند نیز باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم سازمان امور مالیاتی کنند؛ هنوز مشخص نیست که با چه فرمولی قرار است از این افراد، مالیات اخذ شود.
 
ایرادهای بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی
مشخص نیست سازمان امور مالیاتی بر چه اساسی، معامله‌ای که در زمان انجام آن، معاف از مالیات بوده و ثبت نام‌کنندگان سکه‌های پیش‌فروش بر این اساس اقدام به شرکت در معامله کرده‌اند را مشمول پرداخت مالیات می‌کند. در واقع، عطف به‌ماسبق کردنِ پرداخت مالیات خرید سکه از بانک مرکزی، مبنای قانونی ندارد. سازمان امور مالیاتی می‌تواند برای طرح‌های آتی پیش‌فروش سکه، مالیات وضع کند، اما نمی‌تواند کسانی که پیش از این نسبت به پیش‌خرید سکه اقدام کرده‌اند را مکلف به پرداخت مالیات نماید. این بزرگ‌ترین ایراد بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی است.
در روزهای گذشته عنوان شده مالیاتی که از دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی اخذ خواهد شد، مالیات بر عایدی سرمایه است. در تعدادی از کشورهای دنیا، بر درآمدی که از طریق سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سرمایه‌ای (نظیر مسکن، طلا و غیره) به دست می‌آید، مالیات وضع می‌شود و این مالیات، مالیات بر عایدی سرمایه نامیده می‌شود. یکی از اهداف از وضع این مالیات آن است که این بازارها اسیر رفتارهای سوداگرانه و سفته‌بازانه نشوند و سرمایه به سمت مسیرهای مولد هدایت شود. با این حال، در این کشورها نرخ مالیات بر عایدی سرمایه از همان ابتدا و پیش از انجام هر معامله‌ای مشخص است و به یکباره قانونی تصویب نمی‌شود که در مورد قراردادهای پیشین هم نافذ باشد.
نکته عجیب دیگر این است که در ایران هیچ‌گونه قانون مالیات بر عایدی سرمایه‌ای وجود ندارد و مشخص نیست بنا به چه معیاری تنها افرادی که در پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند باید چنین مالیاتی پرداخت کنند. در واقع در ایران عواید سرمایه‌ای در کل (به اشتباه) معاف از مالیات هستند. در ایران، سودهای اتفاقی و بادآورده در بازارهایی نظیر ارز، طلا، مسکن و خودرو، مشمول پرداخت مالیات نیستند. مشخص نیست چرا این مالیات باید تنها از خریداران سکه‌های پیش‌فروش‌شده اخذ شود: آنان اگر سرمایه خود را به سمت بازار مسکن، خودرو و ارز می‌بردند یا حتی به سراغ بانک مرکزی نمی‌رفتند و از بازار آزاد، سکه یا طلای آب‌شده می‌خریدند، از پرداخت مالیات معاف بودند. در کنار عطف‌به‌ماسبق شدنِ غیرموجهِ این بخشنامه، تبعیضی که در آن وجود دارد نیز غیرقابل توجیه است.
در دولت احمدی‌نژاد، وقتی از افرادی که سپرده ارزی نزد بانک‌ها داشتند، خواسته شد تا به‌صورت ریالی پول‌های خود را دریافت کنند، اعتماد به نظام بانکی تضعیف شد. حالا مشخص نیست دوباره چرا گذشته فراموش می‌شود و از افرادی که در یک فرآیند شفاف، در پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند درخواست می‌شود تا مالیات بپردازند؟ این رویه، قطعاً به اعتماد بخشی از مردم به بانک مرکزی لطمه می‌زند.
در سال گذشته، طرح پیش‌فروش سکه با شکست مواجه شد و نتوانست مانع از افزایش قیمت سکه در بازار آزاد شود. این شکست در دوره احمدی‌نژاد نیز روی داده بود و در آن زمان نیز پیش‌فروش سکه، جواب نداده بود. بانک مرکزی که از سابقه چنین طرح‌هایی مطلع بود نباید بیش از ۶۰ تن طلا از ذخایر خود را به سکه تبدیل می‌کرد و آن‌ها را به حراج می‌گذاشت. با این حال، کسانی که در پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند نباید تاوان اشتباه بانک مرکزی را بپردازند و دستگاه‌های اجرایی نیز نباید اشتباهات پیشین خود را با اشتباهات جدید «تکمیل» کرده و این اشتباهات را دوچندان سازند.

آیا دولت از بخشنامه سازمان امور مالیاتی عقب‌نشینی می‌کند؟
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد امروز (شنبه هجدهم خرداد) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی، حرف‌هایی زد که به‌نوعی تداعی‌کننده عقب‌نشینی از بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی بود. وزیر اقتصاد گفت: «بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شود. در عین حال اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم».
در مجموع باید منتظر ماند و دید این بخسنامه در مرحله اجرایی دچار چه تغییر و تحولاتی می‌شود. چیزی که واضح است این است که این بخشنامه در شکل فعلی‌اش، مبنای قانونی ندارد.
کد مطلب: 109025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


معلم
Iran, Islamic Republic of
جهان سوم‌جایی هست که همه چیز برعکسه . جایزه اعتماد و شفافیت‌ رو مردم گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
فردريک_باستيات اقتصاددان فرانسوی میگه : -
وقتی دزدی و چپاول به راه و رسم زندگی ِگروهی از افراد قدرتمند جامعه بدل ميشود آنان با گذر زمان نوعی سیستم حقوقی وضع میکنند که در آن دزدها محقند و قوانينی را به وجود می‌آورند که راه‌های دزدی‌‌ را توجیه و هموار ميکند .. در چنین سیستمی ضررها و سختی‌ها سهم عموم مردم خواهد شد درحالی که سود و ثروت نصیب افرادی معدود میشود و کدهای اخلاقی نیز آنان را ستایش میکنند
رضا
Germany
واقعا متاسفم‌ برای مسئولان بانک مرکزی که اینچنین آبرو‌ و اعتبار نیم بند نظام‌اقتصادی رو به چوب حراج زده اند.
این‌بخشنامه مغایر با وعده اولیه است که به دفعات اعلام‌کردند قیمتها مقطوع بوده و هیچگونه افزایشی نخواهند داشت.
ممنون از مردم‌سالادی که تنها رسانه ای بود که تو گزارشش حرف دل خریداران رو زد.
Iran, Islamic Republic of
پولو یکسال خوابوندیم تا سکه بگیریم ....کمکتون کردیم تا جلوی تورم شکننده گرفته بشه حالا اینا یک طرف اگر فقط سکه قیمتش بالا میرفت باز یه چیزی...اما همه چیز تورم خورده و ارزش پول کم شده و شما به چه درجه ای رسیدید که تورم رو تحمیل کردید به ما و حالا از تورم خودتونم میخواید عایدی کسب کنید...
Iran, Islamic Republic of
شما که یک سال هم پولتو گذاشتی که ضرر هم کردی
حساب کن سود پارسال 20 درصد بود و اختلاف پیش خرید با بازار آزاد 200 هزار تومان بود، شما فکر کنم هر سکه رو 1,350,000 تومان خریدی که با احتساب یکسال حداقل سودی که بانک با نگه داشتن پولت کسب کرده (20 درصد: 270000 تومان) هر سکه رو:
1,350,000 + 270,000 = 1,620,000
یعنی شما سکه رو 1,620,000 تومان خریدی حالا کسی نمی گه سود 270,000 تومانی بانک که واقعی است و ربطی به تورم نداره رو چرا بانک مرکزی نباید یه مقداریش رو به عنوان مالیات پرداخت کنه؟ در صورتی که قبلا هم گفته بود؟!!
محمد
Luxembourg
خیلی ممنون از شما که واقعا کارشناسی و بدون زیر سوال بردن افرادی که اعتماد کردند و از بانک مرکزی اقدام به خرید کردند دفاع نمودید. ما اگر سوداگر بودیم از دولت سکه نمی خریدیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای پارسا و اقای جنتی کجای دنیا از بی ارزش شدن پول مالیات میگیرن؟
کارشناسان و مردم میگن :چرا دولت و بانک مرکزی به خاطر مقدار کمی مالیات خودشونو بی اعتبار میکنند؟جواب معلوم است...اینها میخواهند اول این بدعت غیرقانونی و غیرشرعی را مشروعیت بخشند... حتی به صورت ظاهری و محدود تا بعد از این غده سرطانی را بزرگ کنند و به دیگر بخش ها سرایت دهند....تورم و بی ارزش شدن پول رو مساوی با عایدی بدونن و قرار داد مقطوع را دبه کنند واقعا هنرمندی میخواد...تبریک میگم فقط این هنر کلاهبرداری رو کدام دانشگاه پاس کردید؟ماهم بریم لازممون میشه...اقتصاد سرطانی میکنید و از سرطانش میخواید پول به جیب بزنید....اقتصادمون رو مریض کردید و درمانش که نمیکنید و اگرم بخواید نمیتونید حداقل مریض ترش نکنید... بهش رحم نمیکنید؟به مردم رحم نمیکنید؟اجرتون با خدا...
امیدوارم وقتی دارید مالیات ناحق میگیرید و نحوه گرفتنشو محاسبه میکنید مقدار ظلمی رو هم که به چه تعداد آدم تحمیل میکنید رو هم محاسبه کنید....
ناشناس
بسیار عالی بود مالیات خلاف قانون وشرع است دیگه به بانکمرکزی هیچ اعتما ی ندارم کاشکی از بازار ازاد خریده بودم
Iran, Islamic Republic of
اینطور یادمه که خود مسئولان گفتند کسانی که نگران ارزش پولشونن بیان قانونی به هر مقدار که خواستند سکه بخرن.
-. تو این‌طرح کسانیکه زودتر خریدن دلال بودن .اوناییکه یک ساله و بلتد مدت خریدن فقط برا نگه داشتن ارزش پولشون بوده چطوری میخواستن بفروشن وقتی ۲سال طول میکشه یا یه سال تا سکه هاشون رو بدن‌. اینکارهارو میکنید مردم از فردا همه چیشون‌ رو قایم‌میکنن.واقعا متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
در کشور هند مردمشون پولشونو میزارن زیر بالششون..ما هم باید همین کار رو بکنیم
Iran, Islamic Republic of
پر کردن اظهارنامه کار درستی نیست چون به نوعی به این کار غیرقانونی و دزدی آشکار مشروعیت میبخشه.متاسفم که با شمشیر بی عدالتی و شمشیر جریمه میخوان پول ناحق بگیرن.ببینم اگر تبصره های این چند بخشنامه اداره مالیات نبود اصلا لابی های قدرت اجازه میدادن چنین چیزی بیرون بیاد.
مهراد
Iran, Islamic Republic of
من خودم از بانک سکه خریداری نکردم راستش را بخواهید اعتماد نکردم با این پخشنامه سازمان مالیاتی می بینیم که چه صدمات که به اعتماد مردم میزنند اولش میگن مالیات نداره و مردم تشویق میکنن برای مهار نقدینگی در این طرح شرکت کنند حالا که دولت کسری بوجه داره و میخوان که از هر طریقی شده دست تو جیب مردم بکنن
علی
Iran, Islamic Republic of
بارها اعلام شد که پیش فروش سکه ها معاف از مالیات هست از طرفی خریداران سکه سود نکردند ، سود زمانی حاصل میشه که همه ی قیمتها ثابت باشه و مثلا سکه افزایش قیمت داشته باشه در صورتی که از ماست تا مسکن افزایش قیمت داشته و خریداران سکه، خودرو و مسکن فقط ارزش بخشی یا کل سرمایه ی خودشون را حفظ کردند،این بخشنامه ته مانده ی اعتماد به بانک مرکزی را از بین خواهد برد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه گرفتی داداش ما نه پولداریم نه پولمون اضافه شده فقط کمتر بدبخت شدیم....!!!اگر واسه کمتر بدبخت شدنمون باید مالیات بدیم چشم....بحث دادن مالیات نیست...بحث قرار و عهد و پیمانه دوست عزیز....موقع فروش میگفتند 100% مالیات داره....هر کسی هم که طبق این شرایط خرید باید مالیاتشم بده هم شرعب و قانونی هست.اما موقع فروش اعلام شده معاف از مالیات.مردم بر اساس این مورد خریدن...حالا فهمیدید.انشالله
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میگی، فقط کمتر بدبخت شدیم، واقعا کسی که مثلا 50 میلیون پول داشته از نظر شما پولدار حساب میشه که مثلا 30 تا سکه خریده، اون هم در کشور ما که همون پارسال هم 50 تومن در مقابل هزینه ها و ... پول زیادی نیست، از طرفی مگه این پول یه شبه به دست اومده که حالا شما اسمشو میزارید پولدار، طرف چندین سال زحمت کشیده پول جمع کرده که بتونه یه خونه بخره، حالا شما می گید پولشو نگه می داشته تا ارزشش یک سوم بشه، حاصل دو سوم تلاشش از بین بره که آدم خوبی باشه؟؟!!!
بعد زمانی شما می تونی بگی سود کرده که با فروش مثلا 30 تا سکه بتونه 31 سکه بخره، منطق سود ریال مونه که به فنا رفته؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
یادمه اردیبهشت 97 که رفتم بانک برای ثبت نام سکه در اخبار آقای جهانگیری داشتند میگفتند یک نفر آمده 38000 سکه خریده! همان موقع یکی از خریداران سکه پولش را پس گرفت و از خرید سکه منصرف شد. گفت اینا یک کلکی تو کارشون است اگر خرید 38000 سکه کار اشتباهی است خوب بهش نفروشید. من خیلی هالو بودم نفهمیدم. یکسال بیشتره عذابمون دادند از اخلالگر اقتصادی و 5 تا سکه بیشتر نمی دهیم و سوداگر و الانم که مالیات سنگین! از خودم بدم میاد.
مرشد
Iran, Islamic Republic of
لطفا بی اعتمادی را به نهایت ممکن برسانید
ایمان
Czech Republic
اینا با این کارشون کسانی که به نظام اطمینان کردن را مجازات کردن.وگرنه کسی که اطمینان نداشت همون موقع از بازار راحت سکه را خرید الانم به ریش ماها میخنده
باقر
Iran, Islamic Republic of
پاداش اعتماد به سیستم بانکی و دولت. خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
Iran, Islamic Republic of
این حرف از فقر پولیمون نشات نمیگیره...از فقر فکریمونم هست...اصلا بحث مالیات دادن و گرفتن نیست...بحث سر غیر قانونی بودنشه...اول فکر کن بعد حرف بزن....جملتو یه بار دیگه بخون ناشناس....میگی چون من بدبختم یا بدبخت شدم دوست دارم غرق شدن بقیه رو هم ببینم.داداش ما خودمون رو به زور به یه چوب بستیم نریم زیر آب...
گلرو قاسمی
Iran, Islamic Republic of
من از کسانی هستم که در طرح پیش فروش سکه ثبت نام کردم در این پیش فروش در همه رسانه ها و اخبار تیتر زدند پیش فروش سکه بدون مالیات (ننوشتند چه نوع مالیاتی) ضمن اینکه تفاوت قیمت پیش فروش با بازار در زمان ثبت نام 150تا200 هزار تومان بود که اگر مینوشتند با مالیات هیچ عقل سلیمی از بانک سکه نمی خرید که بابت آن باید 6 ماه منتظر می ماندی
حالا اینکه در مدت این 6 ماه ارزش پول ملی سقوط کرده و خریداران سکه سود که نه! ارزش پول خود را حفظ کرده اند چراباید کسانی را انقدر عصبانی کند که نام اخلالگر یا سوداگر ، غارتگر ، ترمیناتور یا ... رویش بگذارند
حالا بانک مرکزی زیر قرار زده و برایشان مالیات ببندد چون ارزش داراییشان حفظ شده!
بیایید منصف باشیم کسی که در این مدت خودرو یا ملک یا سکه از بازار خریده بهمین اندازه در این مدت ارزش داراییهایش بالا رفته چرا فقط کسانی که به بانک مرکزی اعتماد کردند باید جریمه شوند ؟؟
و آیا این ظلم نیست؟؟ آیا کسانی که اینطور مالیات میپردازند بعدا میتوان روی مشارکتشان در طرح های اقتصادی دولت حساب کرد ؟؟؟ آیا این نابود کردن اعتماد به شبکه بانکی نیست؟؟؟
مالیات عایدی سرمایه بسیار خوب است در صورتیکه ، عطف ماسبق نشود، ابتدا اطلاع رسانی و سپس از همه به نسبت دارایی اخذ شود نه فقط خریداران سکه!!
Iran, Islamic Republic of
نکته قابل توجه اینکه با بررسی فضای مجازی میتوانید نظرات دولتمردان و مجلسی ها وبقیه اصحاب قدرت رو دید.اگر میخوایم پای صندوق رای برویم اینو در نظر بگیرید.چون قانون مالیات بر سکه غیر قانونی و غیر شرعی هست ما به راحتی میتونیم افرادی که نه به شرع و نه قانون اعتقادی ندارند رو بشناسیم و برعکس .انتخابات مجلس نزدیکه...حتما به افراد قانونمند وباشرع رای بدید نه کسانی که سفسطه و مغالطه میکنند و حیله گر و وابسته به امیال نا صواب هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امروز از مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه امدند و سازمان امور مالیاتی اقرار کرد که مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در مجلس تصویب نشده و مالیات بر درآمد های اتفاقی را پیش کشیدند. من که سرچ اش کردم و هیچ ارتباطی بین پیش فروش سکه و درآمد های اتفاقی ندیدم مثلا معاملات محاباتی و.......
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .
Iran, Islamic Republic of
زمان ثبت نام سکه همه چی گل و بلبل بود
فروش قطعی و بدون مالیات سکه
هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ایرانی می درخشد !!!!!!
چه درخششی مواظب چشماتون باشید!!!
رحمن
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سکه از بانک خریده اند با کسانی که سکه از بازار خریده اند ویامسکن خریده اند ویا کسانی که چندین کیلو طلا در مغازه یا خانه داشته اند ویا چند صد قطعه لوازم خانگی در مغازه خود داشته اند وارزش مالشون حفظ شده چه فرقی دارند که خردیاران سکه از بانک بابت حفظ ارزش آن مقدار از مال خود باید مالیات بپردازند؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گذشته از اینکه اخذ این مالیات غیر شرعی(چون آسایش فریب خریدار بوده)وغیر قانونی(چون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشده) چرا میزان آن با تصاعد هندسی بالا میرود.ایا مقصود تنبیه خریداران است .چون عقل و منطق حکم میکند که حتی اگر فرض کنیم که شرعی و قانونی است که نیست برای هر سکه مالیات تعیین و متناسب با تعداد آن مالیات اخذ گردد.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع اعلام کردن از بازار نخرید تا به این اوضاع دامن زده نشه، ما برای حفظ ارزش پولمون، چند تا سکه از بانک مرکزی خریدیم، اون هم شفاف.
ما کار درست رو انجام دادیم و در تورم نقشی نداشتیم، حالا ما باید مالیات بدیم، با اونهایی که باعث گرونی و تورم شدن هیچ کس کاری نداره؟
وگرنه مثل شما می تونستیم بریم از بازار آزاد بخریم، الان هم تو لیست سیاه نبودیم.
این جواب اعتماد ما به بانک مرکزیه؟!!!
سيد حسن
United States
سلام عليكم..اخذ ماليات بر پيش فروش خلاف شرع و قانون ميباشد چرا كه قانون عطف ماسبق نميشود.متاسفانه اين عمل دولت باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم است .اميدوارم ديوان عدالت اداري به اين اقدام ناحق پاسخ قانوني و مناسب بدهد. ضمن اينكه سكوت بانك مركزي كه طرف قرارداد مردم بوده و در همان زمان اعلام قطعي بودن پيش فروش و بدون ماليات بودن كرده است هيچ توجيهي نداردو همچنين ماليات بر عايدي سرمايه زماني است كه تورم در كشور نباشد نه اينكه با تورم 400 درصدي ماليات گرفته شود و اين نكته نبايد فراموش شود كه جزييات اين ماليات مشخص نيست و تفاوت ميان سوداگر و مردم عادي در اين لايحه مشخص نشده است.مردم بايد مطالبه گر بوده و به هيچ عنوان زير بار اين ماليات نروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام، به نظر بنده به دلیل ضربه زدن به اعتماد عمومی و زیر سوال بردن وجهه بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور، آن هم در شرایط کنونی که کشور بیش از همه زمان ها به اعتماد مردم به تمام ارکان نظام نیاز صد چندان دارد، بایستی از تصمیم گیرندگان و ابلاغ کنندگان این بخشنامه به دادگاه شکایت شود. قطعا این بی اعتمادسازی مردم نسبت به نظام بانکی در راستای خواست دشمن است!!! کشور ما قوانین متعالی دارد، باید نسبت به شکایت به دیوان عدالت اداری اقدام کرد. با جستجوی عبارت "مالیات سکه" در تلگرام مدارک و فرمهای مربوطه قابل دریافت است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
من در سال 97 منزل خود را فروختم ودادم پیش فروش سکه اکنون آن منزل متری شش میلیون تومان در صورتیکه من فروختم متری دو میلیون تومان. آیا باید مالیات سکه بدهم؟ عدالت اسلامی است؟
یاسر
Iran, Islamic Republic of
خریداران سکه با خانواده هاشون جمعیت میلیونی رو تشکیل میدن و این جریمه سنگین و شکنجه روحی سبب میشه که هزینه سیستم در عرصه های مختلف مالی و معنوی و سیاسی روز به روز سنگین تر بشه. اینا به خانواده و فامیل های نزدیکشون توصیه لازم رو خواهند داشت.هزینه مادی مالیان خریداران هم جبران میشه. چون تو مشاغلشون در زابطه با دولت ردیف میکنن.مسئولین لطفا دوراندش باشین فقط نوک بینی را نبینید. هرچند این بینی خیلی بلند باشد.
farid
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که میخوان به خاطر وضع مالیات بر سکه از اداره مالیات شکایت کنند دو راه داره....یکی باید بعد از پر کردن فرم دادخواست که با یک جستجو ساده در کانال ها ی اینترنتی و فضای مجازی آنرا به راحتی پیدا میکنید به آدرس بزرگراه همت نرسیده به بزرگراه ستاری خیابان مخبری تشریف ببرید.راهنمای پر کردن فرم دادخواست رو در ذیل شرح داده ام.
ساعت کار دیوان از ۸صبح تا ۲بعداز ظهره.از شنبه تا چهارشنبه
وقتی وارد شدید از حیاطش رد میشید وارد ساختمان اصلی میشید موبایلتونو میگیرن بعد سمت راست میرید بازرسی میشید و سالن اول که شلوغه واسه پیگیری شکایته کاری بهش ندارید و وارد سالن بعدی میشید...یه عده دارن فرماشونو پر میکنن و شما نیاز به گرفتن شماره ندارید...پشت هر کدام از باجه ها خالی شد دو نسخه فرمتونم تحویلش میدین و کارت بانکیم میگیره ۳هزارتومان ازش برداشت میکنه و تمام...
فقط یادتون باشه از قبل به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی برید برای گرفتن کد ثنا و اگر از قبل دارید نیازی نداره...کپی کارت ملی رو هم زیر فرما الصاق بفرمایید.من برای محکم کاری کپی شناسنامه و کپی رسید ثنامم الصاق کردم.
جدیدترین فایل دادخواست در کانالها موجوده دو سری ازش دانلود میکنید و زیر آنها کپی کارت ملی و شناسنامه را میزنید
کلا ۱۰ صفحه میشه با کپی کارت ملی وشناسنامه میشه دوازده صفحه برای هر سری...
در صفحه اول بالای صفحه قسمت تمبر مینویسید معاف از تمبر به علت طرح در هیئت عمومی و زیرشو امضا میزنید...
سه صفحه فرم دادخواست رو هم زیرشون امضا و انگشت میزنید...بعد گرفتن کد سنا از نزدیکترین دفتر خدمات قضائی کد ملیتون مبیشه کد کاربریتون و اونو در فرم زیر کاربری ثنا مینویسید...خوبی ثنا اینه که برای پیگیری و اصلاع رسانی از سمت دیوان یا هر مرجع قضائی دیگه نیاز به مراجعه حضوری نیست و در تمام کارهای قضایی و دادگاه ها و دادسراها این ثنا رو باید داشته باشید و اجباریه در کل کاریه که باید انجام بدید.
راه ساده تر دیگش اینه که در دفتر خدمات قضایی هم کد ثنا بگیرید و هم خودشون فرم دادخواستو دارن البته باید بهشون بگید جدیدترین و کاملترین نسخه رو استفاده کنن و در نهایت 20تومن بابت تمبر میگیرن و هر دو سری گپی تو یک پاکت براتون پست میکنن.
امیدوارم این راهنمایی براتون مفید واقع شده باشه
لایک بفرماِید و اگر خبری شد و یا سوالی داشتید در همینجا اطلاع رسانی بفرماِیید.
Iran, Islamic Republic of
عزیزی فرمودند: مالیات بستن به این پولها که اصلا منبع درامدش معلوم نیست .ایا از اختلاس .احتکار .حقوق نجومی وووووووو این همه پول جمع شده .باید مالیات بست و در زمان خرید باید ازشون گرفته بشه .مثل اینور اب ما در این ایالت 13 درصد روی هر جنسی در زمان خرید جنس میپردازیم که به حساب دولت میره
خیلی کار خدا پسندانه است .ادامه دهید

در پاسخ باید گفت:همیشه در مقایسه اولین پارامتر رو در نظر داشته باشید ...اون هم عقلایی بدنشه...بعدشم متوجه نیستی چرا....کسی با اخذ مالیات تو هیچ جای جهان مخالفتی نداره....بلکه با نحوه گرفتنش اختلاف نظر دارن...ما هم برای خرید همه اجناس خدماتمو 9درصد ارزش افزوده پرداخت میکنیم....مگر غیر اینه؟اینجا بحث اینه که اعلام شده معاف از مالیات و حالا میگن مالیات بده.......بعدشم درآمدی هم کسب نشده و همش تورم بوده....کجای دنیا یا ایالتی که شما نام میبرید ازخریدار طلا یا سکه که برای حفظ ارش پولشون گرفتن مالیات میگیرن...بعدشم اونا تورم ندارن ولی ما داریم.دولت با ایجاد تورم رسما 300درصد از این ملت مالیات گرفته..دبه در قرار داد میخوان بکنن...خلاف قانون و شرع و عرف میخوان عمل بکنن بعد شما میگید کار خداپسند هست. ..شما هم بهتره کمی مطالعه کنید و مسال چند بعدی را تک بعدی حل نکنید.تک بعدی نگری در این دنیای چند بعدی اوج جهالت و حماقته...موندم چجوری رفتی اونور آب...بهتره بری همون بستنیتونو میل بفرمایید.
اونور آب تورم خبری نیست...اونور آب خودشون به طورعمدی هر کاری میکنن که پولشونو بی ارزش بشه باز نمیشه.....اونور آب جهش تورمی ندازند....اونور آب تکانه ارزی ندارند...اونور آب سو مدیریت و اختلاس های نجومی و بدهکاران کلان ندارن....اصلا مقایسه پراید با بنز عقلانیه داداش من.؟..مسوولان ما با این مقایسه ها فرار روبه جلو دارن نمونش میگن بنزین و گوشت و مرغ تو کشورمون ارزنه و دیگر کشورها گرونه... و تازه منتم سرمون میذارن ...جالبه اگر درس سفسطه و مغالطه رو بلد باشی تازه میفهمی چه ابزار جالبیه در دست مسوولان محترممون....باید بگیم که بابا دست بردارید از این فلسفه بازی...هرموقع ما بر اساس دلار و یورو یا ریال کشورهای عربی حقوق گرفتیم بعد مقایسه کنید...کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کنید....زحمتتون هم کم میشه....کلا عامل گرونی و نقدینگی و تورم دولت و بانک مرکزیه این وسط نظام مالیاتی چی از جونمون میخواد.....
United Kingdom
هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان
فکر کنم با این وضعیت در راستای اقتصاد مقاومتی و اخذ مالیات به صورت غیرمتعارف صدا و سیما هم آستین بالا زند و پخش انیمیشن رابین هود رو ممنوع اعلام کند.
United Kingdom
رئیس اداره مالیات فرموند کسب مالیات بیشتر و از طریق راه های بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی و فرصتی برای کسب درآمد بیشتره.وزیر اقتصاد هم فرمودند مایات برسکه کاملا بر مبنای قانونه......آخه کسی نیست بگه پول زور گرفتن شد راهکار جدیدتون؟...اقتصاد مقاومتی یعنی راهزنی مالی توسط دولت؟پس کلا دزدی و کلاهبرداری و دبه کردنم قانونی اعلام کنید.
پیشنهادم برای اداره مالیات برای کسب درآمد بیشتر اینه که هر کسی دزدی و کلاهبرداری یا اختلاس میکنه و یا سودی از رانت بدست میاره بیاد مالیاتشو بده....!!باور کنید کاروبارتون سکه میشه....
United Kingdom
رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی هممچین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
همیشه در مقایسه اولین پارامتر رو در نظر داشته باشید اون هم عقلایی بودنشه...کسی با اخذ مالیات تو هیچ جای جهان مخالفتی نداره بلکه با نحوه گرفتنش اختلاف نظر دارن...ما هم برای خرید همه اجناس و خدمات 9درصد ارزش افزوده پرداخت میکنیم....مگر غیر اینه؟اینجا بحث اینه که اعلام شده معاف از مالیات و حالا میگن مالیات بده.......بعدشم درآمدی هم کسب نشده و همش تورم بوده....کجای دنیا یا ایالتی که شما نام میبرید از خریدار طلا یا سکه که برای حفظ ارزش پولشون گرفتن مالیات میگیرن...بعدشم اونا تورم ندارن ولی ما داریم.دولت با ایجاد تورم رسما 300درصد از این ملت مالیات گرفته..دبه در قرار داد میخوان بکنن...خلاف قانون و شرع و عرف میخوان عمل بکنن بعد شما میگید کار خداپسند هست. ..شما هم بهتره کمی مطالعه کنید و مسایل چند بعدی را تک بعدی حل نکنید.تک بعدی نگری در این دنیای چند بعدی اوج جهالت و حماقته.
اونور آب تورم خبری نیست...اونور آب خودشون به طورعمدی هر کاری میکنن که پولشونو بی ارزش بشه باز نمیشه.....اونور آب جهش تورمی ندازند....اونور آب تکانه ارزی ندارند...اونور آب سو مدیریت و اختلاس های نجومی و بدهکاران کلان ندارن....اصلا مقایسه پراید با بنز عقلانیه داداش من.؟..مسوولان ما با این مقایسه ها فرار روبه جلو دارن نمونش میگن بنزین و گوشت و مرغ تو کشورمون ارزونه و دیگر کشورها گرونه... و تازه منتم سرمون میذارن ...جالبه اگر درس سفسطه و مغالطه رو بلد باشی تازه میفهمی چه ابزار جالبیه در دست مسوولان محترممون....باید بگیم که بابا دست بردارید از این فلسفه بازی...هرموقع ما بر اساس دلار و یورو یا ریال کشورهای عربی حقوق گرفتیم بعد مقایسه کنید...کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کنید....زحمتتون هم کم میشه....کلا عامل گرونی و نقدینگی و تورم دولت و بانک مرکزیه این وسط نظام مالیاتی چی از جونمون میخواد.....
United Kingdom
قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه 34
United Kingdom
این آیه شریفه قرآن را دقت کنید:
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
Iran, Islamic Republic of
سازمان امور مالیاتی حق چنین کاری را نداشته و قطعاً محکوم خواهد شد . سکوت نکنید ، برای احقاق حق قانونی خود از طریق مجاری قانونی اقدام کنید . ما دیگر تحمل این همه ظلم و بی عدالتی این دولت را نداریم . اگر امروز جلوی این ظلم و بی عدالتی آشکار را نگیریم ، فردا تمامی اموال مشروع ملت از جمله سپرده های ارزی و ریالی ، املاک ، خودرو و … را هم به بهانه ها و عناوین جعلی و من درآوردی غارت خواهند کرد . دوستان ، لطفاً همگی در اسرع وقت به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . هیچ کس نه مالیات پرداخت کند و نه اظهارنامه پر کند که در غیر این صورت ، فقط خودتان را شاغل رسمی در این شغل (خرید و فروش سکه) معرفی و محکوم نموده اید . شکایت در دیوان بسیار راحت و کم هزینه است . مطمئن باشید دیوان این بخشنامه ظالمانه و من درآوردی را لغو خواهد نمود . حتی جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی (نایب رییس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس) به صراحت اعلام نموده اند که “هرگونه وضع مالیات درباره سکه ، مصوبه مجلس را می خواهد و چون دولت از ابتدا به صراحت اعلام نکرده که خرید سکه مشمول مالیات خواهد شد و مجلس نیز در این باره هیچ گونه مصوبه ای ندارد ، لذا گرفتن مالیات از خریداران سکه غیر قانونی و تخلف است و این بخشنامه باید لغو شود . در آینده هم اگر چنین قانونی در مجلس تصویب گردد ، عطف به ماسبق نخواهد شد و شامل حال خریداران قبلی سکه نمی گردد.
Iran, Islamic Republic of
لطفا همگى در ساعات ادارى با مجلس شوراى اسلامى به شماره ٣٩٩٣١ تماس بگیرید و با دفاتر اعضاى کمیسیون اقتصادى یا بودجه مثل دکتر پور ابراهیمى و دکتر تاجگردون صحبت کنید و اعتراضتان را اعلام نمایید من دو روز است با دفتر تمام نمایندگان تماس میگیرم لطفا شما هم همین کار را بکنید. ضمنا با مراجعه به سایت دیوان عدالت ادارى قسمت ثبت شکایات مردمى هم میتوانید بدون هیچ هزینه اى اعتراض و شکایتتان را ثبت کنید. البته مراجعه و شکایت حضورى در دیوان بهتر است ولى بصورت اینترنتى هم شکایت را ثبت کردن ضررى ندارد
Iran, Islamic Republic of
با روشی که آقایان در پیش گرفته اند مسلما باید سراغ طلا فروشها هم بروند چون ارزش ریالی ویترین آنها هم چندبرابر شده است
Iran, Islamic Republic of
ما طرف حسابمون بانک مرکزی هم هست.ما سکه رو از اونا خریدیم...پیشنهادم اینه که علاوه بر شکایت از اداره مالیات از بانک مرکزی نیز شکایت شود. اداره مالیات هم اگر پولی میخواد بزنه به زخمش بهتره از بانک مرکزی بگیره...البته امیدوارم انقدر بهش فشار نیاره که مجبور به چاپ پول بشه!!!!!!
-.اداره مالیات فقط یه سوال و جواب بده
دقیقا چی عایدمون شده که میخواد بر اساس اون ازمون مالیات بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زمانی آقای احمدی نژاد همه کاری که تونستن تو اقتصادمون کردن و پشت تلویزیون اومدن گفتند دیدید چیزی نشد و فرمودند بذارید بقیشم انجام بدم!!!!بذارید اون چنتا کار آخر رو هم اجام بدم!!!!!معلومه که باید اینو بگه چون دو دوره ریاستش داشت تموم میشد و امیدی به انتخابش نبود.... فکر کنم آقای روحانی هم کپی برابر اصل آقای احمدی نژاد شده.انگار هر دو دودولت از یک نوشته و دیکته پیروی کردند...اما هنوز امید هست...مجلس محترم جلوی کارای آخر آن عزیز را گرفت که امیدوارم اینبار نیز همینطور شود.دیوان محترم عدالت اداری هم جلوی این دست اقدامات را بگیرد چون خدایی ناکرده شایداینا فقط فکر جناحی دارند و فکر حکومت و ملت و عدل و غیره نیستند
Iran, Islamic Republic of
ما نه تنها قاطعانه خواستار لغو این طرح غیرقانونی هستیم بلکه بطور جدی خواهان عزل و محاکمه رییس جدید سازمان مالیاتی بخاطر فشار روحی و روانی وارد شده به مردم بر اثر اعلام این طرح غیرقانونی که قطعا با هدف ضربه زدن به حیثیت نظام و عدم اعتماد مردم به همه ی دولتهای بعدی وضع شده هستیم.مسلما کسی که این قانون رو وضع کرده وطن دوست و طرفدار نظام کشورمون نبوده وگرنه این چنین با آبروی نظام و سرمایه ی اصلی نظام که اعتماد مردمه بازی نمی کرد
Iran, Islamic Republic of

-امام جمعه محترم تهران در مورد ثروت بادآورده درست فرمودند اما به دو نکته اشاره نکردند:
1.این ثروت باد آورده برای دولت و بانک مرکزی بوده که با بی ارزش کردن چند برابری پول ملی و چاپ پول و گران کردن ارز و طلای ذخایرش بدست آورده اند و تورمی چند برابری ایجاد کردند و در عوض 20درصد به حقوق کارمندانش اضافه کرده....مردمی که 3 تا 4 برابر ارزش پول ملی شان کاسته شده و در بهترین حالت اگر سکه یا ماشین و زمین و خانه ای خریدند تازه در جای اولشان ایستادند....امام جمعه محترم این ریال ها را باد نیاورده است بلکه ارمغان تورم و بی بندوباری دولت است.بی ارزش شدن پول تورم است نه ثروت بادآورده.....
2.وقتی سکه معاف از مالیات فروش و درجا پولش تصفیه شود و فروش قطعی باشد بعد بیایند بگویند باید پول مالیاتش رو بدهی این خلف وعده و دبه است و خدعه و نیرنگ و بدعتی خطرناک که نه اسلام نه قانون نه شرع میپذیرد.
امیدوارم آن عزیز در بیانات این هفته صحبتهایشان را در این مورد تصحیح بفرمایند تا تریبون نماز جمعه از مظنه تک بعدی نگری رهایی یابد زیرا این تریبون بلندگوی شرع مقدس و قانون میباشد.
در پایان به این دو آیه از قرآن کریم توجه بفرمائید:
-این آیه شریفه قرآن را دقت کنید
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
-قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه 34
Iran, Islamic Republic of
رئیس اداره امور مالیاتی در تریبون نماز جمعه در مورد ثروت بادآورده درست فرمودند اما به سه نکته در اینمورد اشاره کنم:
1.این ثروت باد آورده برای دولت و بانک مرکزی بوده که با بی ارزش کردن چند برابری پول ملی و چاپ پول و گران کردن ارز و طلای ذخایرش بدست آورده اند و تورمی چند برابری ایجاد کردند و در عوض 20درصد به حقوق کارمندانش اضافه کرده....مردمی که 3 تا 4 برابر ارزش پول ملی شان کاسته شده و در بهترین حالت اگر سکه یا ماشین و زمین و خانه ای خریدند تازه در جای اولشان ایستادند... این ریال ها را باد نیاورده است بلکه ارمغان تورم و بی بندوباری دولت است.بی ارزش شدن پول تورم است نه ثروت بادآورده.....
2.وقتی سکه معاف از مالیات فروش و درجا پولش تصفیه شود و فروش قطعی باشد بعد بیایند بگویند باید پول مالیاتش رو بدهی این خلف وعده و دبه است و خدعه و نیرنگ و بدعتی خطرناک که نه اسلام نه قانون نه شرع میپذیرد.
3.کسی38هزارعدد سکه خریده اونو کردید پیراهن عثمان به بقیه ما چه ربطی داره...این تهییج کردن افکار عمومی و تشویش اذهان عمومی و عوام فریبی در تریبون نماز جمعه نیست؟
امیدوارم آن عزیز در بیانات این هفته صحبتهایشان را در این مورد تصحیح بفرمایند تا تریبون نماز جمعه از مظنه تک بعدی نگری رهایی یابد زیرا هم این تریبون بلندگوی شرع مقدس و قانون میباشد.
در پایان به این دو آیه از قرآن کریم توجه بفرمائید:
-این آیه شریفه قرآن را دقت کنید
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
-قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه34
توکل
Iran, Islamic Republic of
دین به انسانهای فقیر میگه وقتی پول و درآمد درست و کافی نداری قناعت پیشه کن و به راه خلاف و دزدی نرو...حالا اداره مالیات که به نیابت از دولت محترم به جمع آوری مالیات مشغول است هم نباید به دلیل اینکه فروش نفتمان به حداقل رسیده دست به اینگونه بدعت ها و هنجارشکنی ها بزند و قانون و شرع را فراموش کند و به قوانینی مغاییر با دیگر قوانین اتکا کند که خود ساخته و اعتباری ندارد....پیشنهاد ما به دولت محترم این است که کمی قناعت کنند و با مدیریت و تدبیر مشکل را رفع نمایند...باتشکر
Iran, Islamic Republic of
همانطور که میدونید چه اونی که رشوه میده چه اونی که رشوه میگیره هر دو گناهکارند...دقیقا در مورد گرفتن و دادن مالیات زوری و غیرقانونی بر سکه هم صدق میکند.
Iran, Islamic Republic of
قانون باید نقض قانون نکند...قانون برای عدالت و رفاه و شکوفایی مملکت است ولاغیر...قانونی که خود باعث ایجاد بی قانونی گردد و فسادزا باشد قانون نیست و دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود... قانون نه دبه و خلف وعده را میپذیرد نه زورگیری و کلاهبرداری را....پس از خدا بترسید و انقدر قانون را به سمت بی قانونی نبرید....انقدر تبصره و بند به نفع خودتان به آن اضافه نکنید....قانون را به سخره نگیرید ...قانون را علیه قانون نکنید....بی قانونی را لباس قانون نپوشانید....از خدا بترسید...حق مردم در تورم خود ساخته خوردید بس نبود...زورگیری هم میکنید....خدایا خود میدانی با این جماعت چه کنی...الهی به امید تو
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا رئیس جمهور های محترم در دور دومشون این همه بلا سرمون نازل میکنند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه در موضوع اخذ مالیات از سکه، قانون را اجرا می‌کند، گفت: بر این اساس اخذ مالیات از سکه قانونی است.میخواستم از آقای دژپسند بپرسم کدام قسمتش قانونیه؟اون قسمتی که سکه بمعاف از مالیات و قیمت مقطوع میخریم بعد 2سال میگید مالیات داره و یا تورم خورده بهش و ارزش ریال کاهش پیدا کرده بهش میگید عایدی داشته؟
Iran, Islamic Republic of
قانون رو سلاخی کردن میگن بر طبق قانون....از مردم زورگیری میکنن به نام مردم و آبادانی کشور
Iran, Islamic Republic of
بانک ملی و مرکزی شدند نماد بی اعتمادی و ابزاری در دست دولت تا هر کاری بر سر ملت خواست انجام دهد ولی کورخوانده مملکت هنوز صاحاب دارد...رهبر دارد ....دیوان عدالت و قوه قضاییه تازه نفس دارد.
Iran, Islamic Republic of
بانک ملی مال دولته.نشان اعتماد!!!..آفرین خوب چرخش مالی مشتریاشو گذاشت کف دست اداره مالیاتی...بانک مرکزیم زیر دست دولته....خودشون قیچی میکنن ...میدوزن...میبافن....به نفع خودشون قانون میگذارن...خودشون شدن هم هیات منصفه هم قانونگذار هم دادستان....پس قوه مقننه و مجلس کجای کار ایستاده؟قوه قضائیه کجاست؟دیوان عدالت اداری کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
اینا نمیدونن تورم چیه؟...نمیدونن نقدینگی از کجا ایجاد میشه؟...و کلا اینکه میلیاردها میلیارد اختلاس و بدهکاران کلان چه بر سر ارزش پولمون آورده....کلا فکرامون ....حرفمون...عملمون....نظرمون...همش تک بعدیه....به اصطلاح سطحی نگر هستیم...راحت کار تصمیم سطحی میگیریم اونم از جهلمونه....بدون فکر و مطالعه قضاوت میکنیم و نظر میدیم....همه کارشناسیم ماشاالله...فقط اشکالش اینه درس کارشناسیمونو پاس نکردیم و اگرم کردیم غلط پاسش کردیم.....
Iran, Islamic Republic of
مالیات سکه به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟ -
کسانی که اعمال نفوذ در قانون گذاری دارند و یا اصلا خودشان قانون گذار هستند....ببینید در این بخشنامه به ما که معاف از مالیات بودیم مالیات بستن و به کسانی که دلال هستند و از بانک کارگشایی و صرافی خرید کردند و درواقع خودی هستند معافیت خورده.کمی به اصل بخشنامه و تبصره هاش نگاه کنید.به فساد و عدالت ستیزی و باند پروری این بخشنامه پی خواهید برد
Iran, Islamic Republic of
کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کنید....زحمتتون هم کم میشه....کلا عامل گرونی و نقدینگی و تورم دولت و بانک مرکزیه این وسط نظام مالیاتی چی از جونمون میخواد.....
Iran, Islamic Republic of
طراحان و دست اندرکاران و متولیان مالیاتی توجه کنند که حتی اگر فکر کنید با کوچک کردن دایره مایات دهندگان بر سکه حق گروهی کوچک را خوریده اید که به ظاهر افراد برخوردار هستند مصداق کوچک شمردن گناه است که خود گناه کبیره به حساب میاد...نیت خیر کافی نیست و عمل نیز باید خیر باشد و منجر به نتیجه خیر شود.
Iran, Islamic Republic of
کدام نیت خیر؟! دزدی با نیت خبر هم داریم؟!!
صبا
Iran, Islamic Republic of
این بخشنامه باعث فرار سرمایه میشه و کمتر کسی به صورت قانونی در اقتصاد فعالییت خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
.اول بانک مرکزی اولین و مهم ترین وظیفشو که حفظ پول ملی هست انجام بده و دولتم هزینه هاشو کم کنه و از راهکار ایجاد تورم استفاده نکته بعد ایجاد شغل و فضای رقابت آزاد کنه اونوقت که کسب و کار رونق گرفت از مالیات کسب درآمد کنه.
Iran, Islamic Republic of
خداییش من که کارمندم...زحمت کشیدم.کار کردم...مجرد موندم...ماشین ندارم و خونمم فروختم...الان بیکارم...فقط سکه رو برای حفظ ارزش پولم گرفتم که مثل سال 92 بدبختر نشم طمع کارو سوداگرم؟!
Iran, Islamic Republic of
برادر من انقدر سطحی فکر نکن.مردم برای حفظ ارزش پولشون سکه خریدن...همه رو از یک خط نبین....بعدشم دلیل اصلی خرید سکه نبوده کمی مطالعه بد نیست داشته باشید.عاملش تورم هست و نقدینگی که از سو مدیریت و چاپ بدون پشتوانه اسکناس و دزدی های کلان و بدهکاران کلان بانکی است.پس اول بررسی کن بعد حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
دلیل توسعه یافتگی دیگر کشورها الزاما فقط مالیات نیست...شفافیت دارن...قانون درست دارن و درست تر از اون به اون عمل میکنند...کمترین رتبه فساد رو دارن...اینهمه رانت ندارن...این همه اختلاس ندارن...تورم 300 درصدی ندارن...این همه نقدینگی و اینهمه سوء مدیریت ندارند...پول نفت و مالیات هر چقدرم بگیریم و یا اصلا همه کشورا بهمون دستی و بلاعوض پولم بدن وضعمون همینه...اگر تو این همه مدت اینو نفهمیدید پس بهتر حرف نزنید...بیشتر مطالعه و تحقیق بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
من سال 91 سکه خریدم 1,560,000 بعد روی 1,300,000 فروختم، فقط برای حفظ ارزش پولم، اخه اگه این کاره بودم که ضرر نکرده بودم، اون موقع کسی نگفت سرمایت به فنا دادیم بیا جبران کنیم.
الان هم اگه قیمت سکه کم می شد، کسی به روی خودش میاورد، حالا که فقط اون هم تا حدودی ارزش پولمون حفظ شده، این معنیش سوده؟
کاهش اعتبار ارزش پول مالی، یه مالیات غیرمستقیمه با توجه به حرف دوستان که واقعا هم درسته، ما اون رو پرداخت کردیم، همگی. حالا شدیم سوداگر؟؟
کافر همه را به کیش خود پندارد، اگر کسی وام میلیاردی گرفته، برید اون دزدی ها رو پیگیری کنید، نه اینکه همه رو دزد کنید.
مجتبی
Bulgaria
سلام.واقعا متاسفم برای وضع چنین قانونی که بیشتر شبیه زورگیری.
با توجه به اینکه مالیات رو بر درامد باید بگیرند،در عجبم که ایا کسی که فرضا ۱۰۰۰ سکه خریداری کرده ،ایا تعداد سکه هاش تغیری کرده؟؟؟ ۱۰۰۰ تا همون ۱۰۰۰ تاست
اگر میشد ۱۰۰۱ عدد باید به همون یکی مالیات میبستن.
متاسفانه اینا چشماشون رو بستن و میگن مردم سود کردن،در صورتی که ارزش پول ملی ما کم شده،وباید حتی جواب اونایی که پول نقد داشتنو بدن
Iran, Islamic Republic of
آیا سراغ طلا فروشها هم می روید سرمایه آنها هم چند برابر شده است؟
حبیب
Germany
اولآ هیچکس سودی نکرده فقط ارزش دارایی خودش را تاحدودی حفظ کرده اگر شخصی 100 تا سکه ثبت نام کرده و تحویل گرفته پس از دریافت سکه ها و فروش همه انها با وجه نهایی بدست آمده قادر به خرید حتی یک نیم سکه اضافی هم نمیشود . پس سودی متصور نیست .و اگر بجای سکه. دلار. ملک . و یا هر جنسی دیگری میخرید همین حالت را داشت .
در کشوری که ظرف یکسال تورم چند صد درصدی را تجربه میکند افزایش قیمت یک کالا در زمره سود نیست .آیا واقعآ تورم بالای 200 درصد را متوجه نیستند
سینا
United States
با سلام
مطمئنا به این شکل هیچ مبنای قانونی ندارد
بخش نامه ی لحظه آخری و بدون هیچ توضیح قانونی همراه تهدید و تهمت و لفظ سوداگر به خیل عظیمی از ما نه شرعی و نه قانونی و نه تا به حال حاضر مسبوق به سابقه بوده است
آقای وزیر محترم و رئیس امور دارایی منابع پول ثبت نامی ما روشن ،حلال و قانونی است و جای هیچ شک و شبهه ای نیست
کورش
Iran, Islamic Republic of
  ضرایب مالیاتی سکه‌ی طلا برای فروشندگان و صاحبان مشاغل (اعضای صنف مربوطه)، تا قبل از ثبت نام وسیع مشارکت‌کنندگان در بانک مرکزی همواره مقادیر بسیار پایینی بوده‌اند. آخرین ضریب قبل از ثبت نام سکه (مصوب مرداد ۱۳۹۶) معادل ۱.۵ درصد از کل قیمت سکه بوده است. (سند شماره‌ی ۳) اما در ویرایش مرداد ماه ۱۳۹۷ (سه ماه بعد از اتمام مشارکت در طرح پیش فروش سکه) مطلبی ذیل ضرایب تشخیص درآمد مالیات بر عملکرد در سال ۱۳۹۶ (که به تصویب نمایندگان سازمان محترم امورمالیاتی و بانک مرکزی رسیده است) اضافه گردیده است: «تذکر۱: در صورتیکه اطلاعات مابه‌التفاوت خرید و فروش ارز و سکه‌ی طلا با اعلام مراجع ذی‌ربط بصورت مستند در دسترس باشد از ضرایب زیر استفاده می‌شود: الف: در مورد انواع سکه‌ی طلا ۶۵ درصد مابه‌التفاوت خرید و فروش (...)» به این ترتیب و بر اساس این تصمیم اداری جدید، سکه‌ی خریداری شده از مبادی رسمی (بانک) ناگهان مشمول مالیات چندین برابری نسبت به سایر سکه‌ها گردیده است (که خود مصداق نقض اصل عدالت مالیاتی و تبعیض آشکار می‌باشد). ضمناً پیش‌خریدکنندگان سکه ناگهان با ضریبی بسیار سنگین و تغییری شدید و اساسی در مالیات خود مواجه گردیدند که ضمن تناقض جدی با حقوق شهروندی (چندین ماده از مصوبه شورای عالی اداری در خصوص منشور حقوق شهروندی در نظام اداری، شماره ۱۱۲۷۱۲۸، مورخه‌ی ۹۵/۱۲/۲۸، منتشر شده در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶)، با توجه به حضور نماینده‌ی محترم بانک مرکزی در این تصمیم مصداق بارز «غش در معامله» پس از اتمام انجام آن نیز می‌باشد. اولا چنانچه قبلا ذکر شد اضافه کردن این بند به جدول ضرایب مربوطه و تعمیم آن به پیش‌خریدکنندگان سکه دارای ایراد ماهوی و عبور از مالیات بر درآمد و اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است. ثانیا چنین تغییر بزرگی در ضرایب بدون اطلاع افراد شرکت کننده در پیش‌خرید، ناقض حقوق شهروندی است و ثالثا این فرق عظیم در مالیات کسانی که از مبادی رسمی اقدام به خرید سکه کرده‌اند (نسبت به سایر اشخاص که مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش آنها قابل احراز نیست) یک تبعیض مالیاتی جدی به شمار می‌رود. حسب بند ۳ از ماده شماره ۲ منشور حقوق شهروندی در نظام اداری، «شهروندان دارای حق مصون بودن از تبعیض در نظامها، فرآیندها و تصمیمات اداری می‌باشند». بر این اساس سئوال این است که چرا بر حسب شیوه اجرایی سازمان امور مالیاتی کشور، پیش خریدکنندگان سکه از بانک مرکزی و مبادی رسمی مشمول ضریب مالیاتی سنگین می‌شوند اما سایر خریداران سکه و طلا (به طور جزئی یا عمده) از بازار آزاد یا بورس و ... در دایره چنین شمولی جای نمی‌گیرند و برای آنها چنین ضریبی صادر نگردیده است؟ حسب بند ۶ از ماده ۲ همان مصوبه، «حق آگاهی به موقع مردم از تصمیمات اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز» از سایر حقوق شهروندی به شمار رفته است. بر این اساس چگونه است که سازمان امور مالیاتی کشور در طول دوره پیش خرید سکه (که حدود دو ماه به طول انجامید و بارها در رسانه‌های عمومی طرح و تبلیغ شد) در مورد وجود چنین ضریب مالیاتی نوظهور و بسیار متفاوتی به خیل عظیم پیش‌خریدکنندگان هشدارهای لازم را نداد و اطلاع رسانی ننمود؟ پیش‌خریدکنندگان از کجا باید چنین تغییر شگرفی را سه ماه پس از اتمام دوره‌ی پیش‌خرید پیش‌بینی می‌کردند؟ حسب قسمت الف از بند ۲ ماده ۱۰ از این مصوبه «شرطی که به موجب آن دستگاه اجرایی طرف مقابل خود را به انجام یا عدم انجام کاری متعهد سازد که پیش از انعقاد قرارداد هیچ فرصتی برای آگاه شدن از مفاد آن شرط نداشته است» از مصادیق بارز اجحاف در قرارداد به شمار رفته است. بر این اساس با توجه به حضور و مشارکت نماینده محترم بانک مرکزی در این تغییر بزرگ و ماهوی در ضرایب، سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قبال پیش‌خریدکنندگان سکه مرتکب اجحاف شده‌اند. حسب ماده ۸ همان مصوبه، «مردم دارای حق آگاهی به موقع از تصمیمات و فرآیندهای اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز می‌باشند». طبق بند ۱ از این ماده، «مردم حق دارند بر اساس اطلاعاتی که دستگاههای اجرائی در دسترس قرار می‌دهند یا منتشر می‌کنند برنامه‌های خود را تنظیم کنند. چنانچه دستگاهی بر خلاف اطلاعاتی که قبلا اعلام کرده و آن اطلاعات مبنای تصمیمات و اقدامات مردم قرار گرفته عمل نماید، باید پاسخگو باشد». قسمت د از بند ۱۲ ماده ۸ نیز تصریح می‌کند: «به موقع بودن اطلاع‌رسانی؛ یعنی در زمانی که نیاز به آن وجود دارد ارائه شود به نحوی که مخاطبان فرصت معقول برای واکنش و تصمیم‌گیری پس از آگاه شدن از آن را داشته باشند». بر اساس بندهای فوق، سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاع رسانی در باب اخذ مالیاتی جدید که در هیچ‌یک از پیش‌فروشهای قبلی سکه مسبوق به سابقه نبوده (مالیات بر مشاغل) و تعیین ضرایب جدیدی که به مراتب بیشتر از ضرایب قبلی بوده‌اند (۶۵ درصد)، در هر دو مورد مرتکب قصور، اجحاف، تبعیض و پایمال نمودن حقوق شهروندی (کلمات موصوف در منشور حقوق شهروندی) گردیده‌اند. اطلاق کلمه‌ی «شغل» به سرمایه‌گذاری در یک طرح بانک مرکزی و اخذ مالیات بر مشاغل از این سرمایه‌گذاری فارغ از آنکه دارای وجهه‌ی قانونی نیست و در حیطه‌ی مالیات بر عایدی سرمایه قرار می‌گیرد، خود نیز در تضاد با مواد فوق‌الذکر از مصوبه شورای عالی اداری در خصوص منشور حقوق شهروندی می‌باشد. سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه اطلاع رسانی در باب اخذ مالیاتی جدید که در هیچ‌یک از پیش‌فروشهای قبلی سکه مسبوق به سابقه نبوده است (مالیات بر مشاغل) مرتکب قصور و پایمال نمودن حقوق شهروندی گردیده است.  
دكتر م
من از رييس سازمان امور مالياتى، وزير اقتصاد و كل سلسله مراتب مسوولان اين دولت كه در اين رفتار تبعيض آميز، تشويش آفرين، قانون شكنانه و ناعادلانه دست داشته يا حمايت كرده اند و نتيجتاً باعث بى اعتمادى مردم به عدالت مسوولان، بى اعتبار سيستم بانكى و تشويش روحى شهروندان قانونمندى كه در شرايط بحرانى كشور و در اوج هجمه دشمن به اقتصاد ملى به جاى التهاب آفرينى در بازار آزاد و ايجاد تورم، به درخواستهاى مكرر و عاجزانه دولت تدبير و اميد (!) لبيك گفته اند، نزد خداوند متعال و عادل شكايت مى برم و ضمن اعلام عدم گذشت حتمى از ايشان از درگاه حضرت دوست مى خواهم كه اين كشور، ملت و نظام را از شر بى تدبيرى، بى خردى، قانونشكنى و حقكشى حفاظت نمايد. آمين
شهروند ايران
ياد روزى افتادم كه به اميد رهايى از رفتارهاى نامدبرانه، بى توجه به قانون و پوپوليستى و بى عاقبت انديشى و كارشناسى نشده دولت پيشين، ساعتها در صف راى ايستاديم. امروز كارمان به جايى رسيده كه بايد از عمق جان به دادخواهى فرياد بزنيم: مرا به تدبير تو اميد نيست، شر مرسان! قانون و عدالت را پايمال مكن! به ناحق به اموال مردم به نام ماليات دست دراز نكن! تبعيض نگذار! ديوار اعتمادى را تا آسمان بالا نبر! دوباره روزى نه چندان دور به راى و اعتماد مردم محتاج مى شوى، پلها را خراب مكن! كه فرمود: "سيعلم الذين ظلموا اىّ منقلبٍ ينقلبون"! و ما مردم را، وراى عدالت عاقلان و خردمندان همين نظام، فريادرس و كفيل و وكيل خداوند بزرگى است كه عادل است: "و من يتوكل على الله فهو حسبه".
ناشناس
این دولت و سازمان های وابسته نه تنها از عدالت بی اطلاع هستند بلکه همه را به کارهای غیر قانونی سوق می دهند
Denmark
برخی استدلالها در غیرقانونی بودن اخذ مالیات از سکه های پیش فروش شده: 1- این مالیات، ماهیتا مالیات بر عایدی سرمایه است نه مالیات بر مشاغل! پیش خرید سکه از بانک مرکزی با محبوس کردن پول در بانک شغل نیست! سرمایه‌گذاری است. اگر قانونی در باب اخذ مالیات بر عایدی سرمایه موجود نیست حق گرفتن چنین مالیاتی وجود ندارد. 2- تغییر ضرایب مالیاتی سکه سه ماه بعد از اتمام پیش فروش و اطلاق بی‌سابقه‌ی کلمه‌ی «شغل» به پیش خرید سکه برای اولین بار چند ماه پس از اتمام طرح، مصداق عطف به ماسبق شدن یک دستور اداری است. 3- تغییر ضرایب مالیاتی سکه سه ماه بعد از اتمام پیش فروش و اطلاق بی‌سابقه کلمه‌ی شغل به پیش خرید سکه مغایر با بندهای متعدد از منشور حقوق شهروندی مصوب شورای عالی اداری در اسفند ۱۳۹۵ است. 4- حضور نماینده بانک مرکزی در تغییر خلق‌الساعه و چندین برابری ضریب مالیاتی سکه طلا (سه ماه پس از اتمام پیش فروش) مصداق بارز غش در معامله است. 5- هم این نوع مالیات‌ستانی خاص و هم ضرایب جدید مالیات‌ستانی سکه تبعیض‌آمیز هستند. و البته دلایل محکم دیگری هم وجود دارند..... برای اخذ مالیات به قوانین و حقوق شهروندی احترام بگذاریم....
همتی
Denmark
دقت کنید ! ما 1 میلیون و 400 هزارِ سال 97 داده ایم نه 1 میلیون و 400 هزارِ سال 98!! پس دولت هم با پولی که از ما گرفته هر معامله ای باهاش کرده سرمایه اش 4 برابر شده. مثال: با 1 میلیون و 400 هزارِ سال 97می شد 40 کیلو گوشت بخری الآن 40 گوشت 4800000میشه ! (بیشتر از قیمت سکه). با 1 میلیون و 400 هزارِ سال 97می شد 368قوطی رب گوجه بخری (سال 97 قوطی 3800 تومان بود) الان 368 قوطی آن ( با احتساب هر قوطی 18000 تومان) میشه چیزی حدود 6600000 تومان ! (بیشتر از قیمت سکه). با 1 میلیون و 200 هزارِ سال 97می شد یه گوشی j7 peroبخری (200هزار هم کمتر از مبلغی که ما به بانک مرکزی دادیم) الان همان گوشی بالای 4 میلیون تومن شده. چرا مبلغ سکه که مثلا 4 میلیون تومن شده با نرخ سال 98 محاسبه میکنید ولی پولی که ما به شما دادیم با نرخ سال 97 و با ارزش خرید 98 محاسبه میکنید؟! به سخن خداوند هم کمی توجه کنید بد نیست ؟: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ ( سوره مائده آیه 1) وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا ( سوره اسراء آیه 34)
sadra
United States
دوستان کانال تلگرامی شیوه اعتراض قانونمند به مالیات سکه بانکی بهترین راهنما در این مورد است که تا به حال نزدیک به 1400 عضو دارد....sekkeh_banki@
Iran, Islamic Republic of
ممکنه این کار سود ناچیزی برای دولت در لحظه داشته باشه، اما این سود ناچیزه چون هزینه آن از دست رفتن اعتماد است.
مثل داستان چندسال پیش دلار، که الان دیگه کسی به بانک ها برای سپرده گذاری دلار اعتماد نمی کنه، اون موقع هم دولت سود ناچیزی برد و نتیجش این شد که دیگه اکثرا کسی ارز رو به بانک ها نمی سپاره، تا در چرخه اقصاد موثر باشه، یعنی یک کار اشتباه باعث ضرر دوطرفه مردم و دولت در این سال ها شده است.
دولت با هزینه کردن چندین برابر اون سود، می تونه اعتماد رو برگردونه، چقدر باید زمان و پول هزینه کنه؟
حالا این قضیه مالیات سکه هم که داره بی اعتمادی رو کامل می کنه. بعدها چقدر باید هزینه بشه و زمان بگذره تا این اعتماد برگرده؟
این ضرر دوطرفه است، هم مردم و هم دولت.
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به دولت یعنی بدبخت کردن خود و خانواده. لعنت به من اگر بار دیگه به حرفهای اینا اعتماد کنم
ناصر
Iran, Islamic Republic of
من از کسانی هستم که در طرح پیش فروش سکه ثبت نام کردم در این پیش فروش در همه رسانه ها و اخبار تیتر زدند پیش فروش سکه بدون مالیات (ننوشتند چه نوع مالیاتی) ضمن اینکه تفاوت قیمت پیش فروش با بازار در زمان ثبت نام 150تا200 هزار تومان بود که اگر مینوشتند با مالیات هیچ عقل سلیمی از بانک سکه نمی خرید که بابت آن باید 6 ماه منتظر می ماندی
حالا اینکه در مدت این 6 ماه ارزش پول ملی سقوط کرده و خریداران سکه سود که نه! ارزش پول خود را حفظ کرده اند چراباید کسانی را انقدر عصبانی کند که نام اخلالگر یا سوداگر یا ... رویش بگذارند
و بانک مرکزی زیر قرار زده و برایشان مالیات ببندد چون ارزش داراییشان حفظ شده!
بیایید منصف باشیم کسی که در این مدت خودرو یا ملک یا سکه از بازار خریده بهمین اندازه در این مدت ارزش داراییهایش بالا رفته چرا فقط کسانی که به بانک مرکزی اعتماد کردند باید جریمه شوند ؟؟
و آیا این ظلم نیست؟؟ آیا کسانی که اینطور مالیات میپردازند بعدا میتوان روی مشارکتشان در طرح های اقتصادی دولت حساب کرد ؟؟؟ آیا این نابود کردن اعتماد به شبکه بانکی نیست؟؟؟
مالیات عایدی سرمایه بسیار خوب است در صورتیکه ، عطف ماسبق نشود، ابتدا اطلاع رسانی و سپس از همه به نسبت دارایی اخذ شود نه فقط خریداران سکه!!
صادقی
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان ایران بی عدالتی را به حد اعلا خود رساندید! من پاداش 20 سال کار کارمندی خود را اقدام به خرید سکه پیش فروش کردم
در زمان شاغل بودن ،که با توجه به حقوق ناچیز و تورم های سرسام آور که نمی تونستم خونه ای ایده آل و مناسب بخرم پس اندازی هم که نمیشد بعد از بازنشستگی می خواستم اینکار را بکنم که پولم اینقدر ناچیز بود که باز نمیشد ناچار فقط به خاطر نجات از تورم و بی ارزش شدن پولم سکه بانکی ثبت نام کردم. حالا لطفا کلاه خود را قاضی کنید با این تورم وحشتناک من چه سودی بردم که مالیات بپردازم؟
حالا فکر میکنم اگر خانه محقری در هر جای شهر که پولم می رسید می خریدم هم مالیات ناحق نمی دادم هم ارزش پولم بهتر حفظ میشد.
این خوب بود به سوداگری مسکن دامن میزدم؟
این سوال را از همه دولتمردان می پرسم هر کدام از شما چندین ملک خالی در شهر تهران دارید ؟؟؟؟؟ مالیات به آنها تعلق نمی گیرد ؟؟؟؟ ماهم خدایی داریم جواب ظلم هایتان با خدا
رضا
Iran, Islamic Republic of
به شرایطی که خودتان گذاشته اید پایبند باشید...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این مالیات نیست، پول زور و غش در معامله هست. این خرید صراحتاً اعلام شده بود که مالیات نداشت. خلاف شرع و متطق و عقل و قانون هست. گرفتن این مالیات، دزدی از مردم و مصداق پول حرام هست.