۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۵
حاشیه‌های سفر تیم ملی کاراته سبک‌های آزاد به مسابقات ژاپن

از سفر همراهان فراوان تا جیره بندی آب!

این برای نخستین بار نیست که اعزام یک تیم ورزشی از کشورمان به مسابقات مختلف برون مرزی با حاشیه‌ها و اتفاقات ناگوار همراه می‌شود
این برای نخستین بار نیست که اعزام یک تیم ورزشی از کشورمان به مسابقات مختلف برون مرزی با حاشیه‌ها و اتفاقات ناگوار همراه می‌شود

اعزام تیم ملی سبک‌های آزاد کاراته ایران به مسابقات ژاپن اگر چه با سه مدال برنز همراه شد، اما حواشی فراوان این تیم علی‌رغم گذشت چند هفته همچنان نقل محافل کاراته و حتی جامعه‌ رزمی کشور است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این برای نخستین بار نیست که اعزام یک تیم ورزشی از کشورمان به مسابقات مختلف برون مرزی با حاشیه‌ها و اتفاقات ناگوار همراه می‌شود، اما سفر تیم ملی کاراته سبک‌های آزاد به ژاپن آنقدر حاشیه و حوادث آنچنانی دارد که هنوز بعد از گذشت چند هفته زوایای دیگر از این اعزام برملا می‌شود.
نه فدراسیون جهانی سبک‌های آزاد داریم، نه مسابقات جهانی!
آن چه که به عنوان تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند، مربوط به کاراته کنترلی می‌شود که تحت نظارت فدراسیون جهانی کاراته (W.K.F) فعالیت می‌کند. اما در تمامی دنیا و به دلیل تعدد سبک‌های آزاد یا غیر کنترلی اساسا تشکیلاتی به نام فدراسیون جهانی سبک‌های آزاد وجود ندارد، چه برسد به اینکه مسابقات قهرمانی جهان برگزار کند. از این رو مسابقات اخیر در ژاپن که از آن به عنوان رقابت‌های جهانی نام برده می‌شود در حقیقت یک تورنمنت بین‌المللی بوده تا مسابقات قهرمانی جهان!
ماجرای یک میلیون تومانی اضافی
پیش از اعزام تیم به ژاپن حوادث عجیبی را شاهد بودیم. در شرایطی که قبل از اعزام هزینه حضور در مسابقات از ورزشکاران اخذ شد، چند روز پیش از سفر به ژاپن یک میلیون تومان دیگر گرفته شد تا در نهایت یکی از کاراته کاهای پرامید کشورمان به دلیل مشکلات مالی نتواند تیم را همراهی کند، آن هم در شرایطی که یک دختر خانم متمول به راحتی همراه با تیم عازم شرق آسیا شد.
قرار بود یک میلیون را برگردانند، اما...
اخذ یک میلیون تومان اضافه از کاراته کاهای اعزامی به دستور رئیس فدراسیون انجام می‌شود که وی برای این که تیم ایران فرصت حضور در مسابقات را از دست ندهد، (کار قابل تقدیری که انجام شد) این تصمیم را صادر کرد و البته این وعده را نیز داد که پس از بازگشت تیم مبالغ فوق به ورزشکاران بازگردانده شود که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.
۱۷ همراه در تیمی ۱۸ نفره!
از نکات جالب این اعزام که البته در بسیاری از اعزام‌های تیم‌های ورزشی کشورمان به رویدادهای برون مرزی نیز دیده می‌شود، اعزام تعداد زیادی همراه با تیم بود. در حالی که کل نفرات تیم اعزامی از ورزشکار گرفته تا مربیان خانم و آقا ۱۸ نفر بودند، ۱۷ همراه به ژاپن رفتند.
۲ برنز، نه ۳ برنز!
تیمی که به مسابقات ژاپن رفت موفق به کسب تنها ۲ مدال برنز شد که البته در رسانه‌های داخلی از ۳ برنز یاد می‌شد. در حالی که یکی از کاراته‌کاها به نام « محمد بهرامی» که در تایلند اقامت دارد به عنوان عضو تیم ایران شرکت کرد و پس از پایان مسابقات و کسب مدال برنز به تایلند بازگشت.
جیره‌بندی آب!
اما اقامت تیم اعزامی کشورمان به سرزمین آفتاب تابان نیز با حاشیه‌های زیادی همراه بود. در شرایطی که نفرات تیم ایران هزینه سفر به ژاپن را خودشان تقبل کرده بودند و می‌بایست برای شرکت در مسابقاتی پرفشار خود را آماده می‌کردند، از غذای کافی بهره‌مند نبودند و حتی آب نیز به صورت جیره‌بندی در اختیار آنها قرار داده شده بود!
تکذیب تمامی اتفاقات ...
برای آگاهی از صحت و سقم این ماجراها با«احمد شقاقی» مسوول سازمان تیم‌های آزاد کاراته تماس ‌گرفتیم که وی از پاسخ دادن به سوالات ما خودداری کرد. اما «حسین نگینی» نایب رئیس وی به ابهامات موجود پاسخ داد و البته همه چیز را هم تکذیب کرد!
در مورد مشکلات فراوان اعزام تیم ایران به ژاپن آیا موارد مطرح شده را قبول دارید؟ مثلا در خصوص سفر۱۷ همراه؟!
در مورد همراهان تیم همگی غیر از چند نفر جزو مربیان تیم بودند.
گفته می‌شود یکی از همراهان تیم از نهاد ریاست جمهوری بوده. آیا سفر این شخص ضرورت داشت؟
این مساله‌ای بود که دست ما نبود و به قول معروف ایشان را پیشنهاد داده بودند.
راست است که آب جیره‌بندی شده بود؟
نه، اما چون هر بطری آب ۱۰۰ ین بود که به پول ما حدود ۳۵۰۰ تومان می‌شد، اندکی صرفه‌جویی کردیم.
می‌گویند به کاراته‌کاها فقط سیب‌زمینی پخته شده می‌دادند؟
خیر، بهترین غذاها در اختیار آنها قرار می‌گرفت.
گویا یک میلیون تومان اضافی به حساب شخصی به نام «ساسان خادم»واریز شده که شاگرد و رئیس سازمان سبک‌های آزاد کاراته است. مگر این مبلغ نباید به حساب فدراسیون واریز می‌شد؟
ایشان چون مترجم تیم هم بود و به مسائل مختلف اشراف داشت، این مسوولیت را نیز قبول کرد. ضمن اینکه بنده دقیقا نمی‌دانم این شاگرد رئیس سازمان سبک‌های آزاد هست یا نیست!
این هم شنیده شده که کل مسابقات با حضور شش تیم برگزار شد!
نه، رقابت‌ها با حضور ۲۰ تیم برگزار شد که در عکس‌ها و سایت مسابقات تعداد پرچم‌ها این مساله را نشان می‌دهد.
آیا راست است که مسوول سازمان سبک‌های آزاد کشورمان بیشتر برای انجام کارهای شخصی و اخذ نمایندگی یک سبک دیگر تیم را به ژاپن اعزام کرد؟
این هم دروغ است.
به چه دلیل مسوول کمیته مربیان تیم ملی که در حقیقت مدیر فنی تیم ملی بود، تنها به خاطر یک انتقاد از سفر به ژاپن بازماند؟
خیر، ما چنین پستی را به کسی ندادیم، ایشان خودش به خودش این پست را داد!
پس در مجموع به سازمان سبک‌های آزاد کاراته و این اعزام انتقادی وارد نمی‌کنید؟
چرا اما کسانی که انتقاد می‌کنند بگویند خودشان چه کار کرده‌‌اند. دوستان حتما یادشان رفته که در سبک‌های خود مدیریت نکرده‌اند بلکه تجارت کرده‌‌‌‌‌‌اند!

کد مطلب: 15075
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *