۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۷
خبرهای تازه درباره شکایت از عنابستانی و فیلم عنابستانی جدید!

مجرم شناخته شدن نماینده ای که به سرباز سیلی زد

بهمن ماه سال گذشته انتشار فیلمی از خودروی علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس که با ورود به خط ویژه باعث اختلال و ترافیک شده بود و پس از آن فیلم سیلی زدن او به سرباز راهوار، باعث واکنش های زیادی در سطح جامعه شد.
مجرم شناخته شدن نماینده ای که به سرباز سیلی زد
گروه اجتماعی – محمدحسین یزدی: بهمن ماه سال گذشته انتشار فیلمی از خودروی علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس که با ورود به خط ویژه باعث اختلال و ترافیک شده بود و پس از آن فیلم سیلی زدن او به سرباز راهوار، باعث واکنش های زیادی در سطح جامعه شد. این نماینده اگرچه در آغاز سعی داشت قضیه را جور دیگری جلوه دهد اما با پافشاری مقامات نیروی انتظامی و طرح موضوع شکایت از این نماینده داستان شکل دیگری به خود گرفت. بعضی از فعالان رسانه ای و اجتماعی، این موضوع را نمونه ای برای آزمونی برای دادرسی در ایران دانستند و عنوان کردند که پیگیری این شکایت و صدور حکم در این خصوص می تواند نشان دهنده استقلال قوه قضائیه و توانایی این قوه در احقاق حق یک سرباز از نماینده ای باشد که متاسفانه از موقعیت خود سوء استفاده کرده است.
اولین واکنش نماینده سبزوار به ادعای پلیس راهور یک توییت بود. توییتی که با هشتگ «شهید بهشتی» منتشر شد. عنابستانی با استناد به یک بخشی از یک آیه قرآن ماجرا را اینگونه بازنمایی کرد که «یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!» افزایش فشار افکار عمومی به سوی این نماینده مجلس، او را وادار به انتشار یک بیانیه کرد. بیانیه‌ای که ضمن ارائه روایت نماینده از ماجرا، سیلی زدن به صورت سرباز وظیفه را به جد تکذیب می‌کرد. ناگفته نماند که عنابستانی وجود هیچ گونه برخورد فیزیکی را رد نکرد و تصریح کرد که «فقط سرباز را هل داده‌ام و اساسا سیلی در کار نبوده است!» این اظهارات در حالی مطرح شد که عنابستانی پیش از انتشار این بیانیه ادعا کرده بود که حتی از ماشین هم پیاده نشده است. این ادعا در بیانیه جدید نماینده سبزوار «کذب محض» نامیده شد. در بیانیه آمده بود: «ظاهرا خبری به نقل قول از بنده منتشر شده که من اصلاً از ماشین پیاده نشده‌ام. هیچ سخنی با چنین مضمونی نگفته‌ام.»
اما پس از تعطیلات نوروز، علی اصغر عنابستانی ادعا کرده بود: «زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای نشد نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. » اما حالا رئیس پلیس تهران بزرگ درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور گفت: قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده، آقای عنابستانی طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده و ما نیز از مسیر قانون به جد موضوع را دنبال می‌کنیم.
سردار حسین رحیمی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده درگیری نماینده مجلس (علی‌ اصغر عنابستانی) با سرباز راهور اظهار کرد: این پرونده از ابتدا توسط پلیس تهران در حال پیگیری است چون به سرباز راهنمایی و رانندگی تهران تعرض شد. قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده، آقای عنابستانی طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده و ما نیز از مسیر قانون به جد موضوع را دنبال می‌کنیم. وظیفه ما دفاع و صیانت از مأموران خدوم و زحمت‌ کشمان است، چندی پیش نیز یکی از مأموران پلیس راهور به خاطر تذکر به تعدادی از اوباش مبنی بر عدم تردد با موتورسیکلت در تونل، مورد ضرب و شتم قرار گرفت که متهمان را در مدت 48 ساعت شناسایی و بازداشت کردیم در صورتیکه از آنها هیچ سرنخی وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد: این رفتارها و برخوردها، صحیح نیست، چه می‌خواهد برخورد و رفتار از طرف یک نماینده یا یک شهروند عادی صورت گیرد، باید حرمت فردی را که در ساعت های طولانی، در سرما، گرما، هوای آلوده و شرایط کرونایی به مردم خدمت می‌کند، نگه داریم.
این مقام انتظامی همچنین در فروردین ماه در واکنش به ادعای شکایت عنابستانی از نیروی انتظامی گفته بود که از شکایت عنابستانی از پلیس بی‌خبر است. رحیمی در آن زمان صراحتا گفت: من این موضوع را الان شنیدم و همانطور که گفتم چیزی در مورد آن نمی‌دانم و کسی هم چیزی به من نگفته است.
با اعلام خبر مجرم شناخته شدن عنابستانی، عباس عبدی روزنامه نگار برجسته اصلاح طلب که بارها با یادآوری گذشت زمان در این پرونده خواستار توضیح در این خصوص شده بود، در واکنش به این خبر در فضای مجازی نوشت: «حدود 20 هفته گذشت. خبر خوبی بود. حداقل تا این مرجله به نتیجه رسیده.»
ادعاهای تازه درباره یک عنابستانی دیگر
خبر محکومیت عنابستانی در حالی منتشر شد که طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد فردی با رفتاری مشابه عنابستانی با پلیس راهنمایی و رانندگی درگیر می شود. در این کلیپ، این فرد قاضی معرفی شده است و در مقابل سخن سرباز که می گوید «از قدرتت استفاده می کنی»، می گوید: «بله که استفاده می کنم. ببین اگر نمی دونی بدون. بگذار بهت بگم؛ زمان شاه میگفتن خدا، شاه، میهن، الان میگن خدا، قاضی ، قاضی...» اما روز گذشته مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد با توجه به انتشار کلیپی در فضای مجازی که راننده اتومبیل تندر ۹۰ به شماره پلاک ۳۳ ب ۴۶۴ ایران ۴۴ ضمن سواستفاده خود را قاضی شعبه ۴۰ دیوان معرفی نموده اعلام می‌دارد: بر اساس مستندات مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور، مالک اتومبیل مذکور که عکس موجود در سوابق با چهره راننده دارای تشابه می‌باشد فردی با هویت ع-زمانی فرزند محمد علی بوده که سمت قضایی نداشته و از پرسنل دستگاه قضایی هم نیست، به همین جهت علیه این فرد به اتهام غصب عنوان قضایی پرونده تشکیل و تحت تعقیب قرار گرفته است.
این گزارش می‌افزاید: بررسی‌ها نشان میدهد که کلیپ مذکور قدیمی بوده و اتومبیل موصوف در سال ۱۳۹۸ فک پلاک گردیده (بعد از سال ۹۸ پلاک فوق الذکرو موجود در کلیپ متعلق به این ماشین نمی‌باشد) که متاسفانه برخی جریانات سیاسی در مقطع حساس انتخابات با اهداف تخریب قوه قضائیه و ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی در مردم مبادرت به انتشار ان نموده اند که انتشار دهنده اولیه فیلم نیز شناسایی شده است.
 
 
 
 
 
کد مطلب: 151938
برچسب ها: عنابستانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *