۰
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳
ماجرای اتفاق شبانه در میدان مرجعیت چه بود؟

اعتراض به هتک حرمت تمثال امام خمینی (ره) در قم

ماجرایی که چهارشنبه شب در میدان مرجعیت قم رقم خورد و فیلم آن در سایت ها و شبکه های ضد انقلاب منتشر شد با اعتراض، راهپیمایی و صدور بیانیه توسط گروه های مختلف محکوم شد.
اعتراض به هتک حرمت تمثال امام خمینی (ره) در قم
گروه سیاسی – جواد سازگار: ماجرایی که چهارشنبه شب در میدان مرجعیت قم رقم خورد و فیلم آن در سایت ها و شبکه های ضد انقلاب منتشر شد با اعتراض، راهپیمایی و صدور بیانیه توسط گروه های مختلف محکوم شد.
میدان مرجعیت از میدان های جدید قم در منطقه تازه توسعه یافته این شهر است که با تمثالی از بنیانگذار انقلاب تزیین شده است. این میدان علی رغم نوساز بودن، به معابر مهمی مانند بلوار آیت الله بروجردی، بلوار جمهوری اسلامی، حضرت خدیجه، بلوار شهید کبیری و همچنین بلوار شهید کریمی متصل گردیده است و شاید انتخاب آن برای این اقدام مذبوحانه توسط ضد انقلاب نیز همین موضوع بوده است. آن طور که شهرداری قم روایت کرده است تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت شهر قم چهارشنبه‌شب موردحمله برخی از اغتشاش‌گران قرارگرفته و به آتش کشیده شد و در ساعت ۲:۳۶ بامداد بااطلاع به سامانه ۱۲۵، تیم اطفاء حریق آتش‌نشانی قم به میدان مرجعیت اعزام و علی‌رغم تلاش‌های انجام‌شده، بخش قابل‌توجهی از این تمثال براثر آتش‌سوزی از بین می‌رود. بلافاصله پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، گروه‌های زیباسازی و خدمات شهری منطقه جهت انجام امور بازسازی و ترمیم تمثال به محل اعزام می‌شوند که متأسفانه با توجه به بررسی‌های انجام‌شده به علت از بین رفتن بخش عمده‌ای از سازه امکان ترمیم و تعمیر وجود نداشته است.
این تمثال دو سال پیش و به همراه دو تمثال دیگر، یکی مربوط به آیت الله حاائری یزدی و دیگری مربوط به آیت الله بروجردی از مراجع بزرگ تشیع و تأثیرگذار حوزه‌های علمیه ساخته و در این میدان نصب شده بود. برخی رسانه ها گزارش داده اند که به تمثال آیت الله بروجردی نیز جمعه شب هتک حرمت شده است.
در پی انتشار فیلمی از این اقدام در همان شب از شبکه‌های ضدانقلاب، جمعی از مردم قم بلافاصله با در دست داشتن تصاویر امام و رهبری در این میدان تجمع کرده و این اقدام شنیع را محکوم کردند.
پس از آن نیز، جمعه گذشته آیت‌الله اعرافی که به عنوان امام جمعه این هفته قم، نماز جمعه را در این شهر اقامه می کرد با اشاره به این موضوع گفت : اتفاق شبانه و مفتضحانه‌ای که در تعرض به ساحت امام (ره) رخ داد، زنجیره دسیسه‌هایی است که سلطنت طلبان و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف ایران دنبال می‌کنند و این کار رذیلانه و پستی بود و قطعاً مسئولان امنیتی این را دنبال خواهند کرد. قم قهرمان نیز برابر این تعارض این ساکت نخواهد نشست.
پس از نماز جمعه نیز نمازگزاران قمی در اعتراض به این اقدام ، با تجمع در میدان جانبازان به سمت خیابان شهدا و بیت امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.آنها با در دست داشتن تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی اقدام شبانه و رذیلانه عده‌ای از منافقین در شهر قم را محکوم کردند و از نیروهای امنیتی خواستند تا افرادی که دست به چنین اقدام زشتی زدند و تمثال امام راحل را به آتش کشیدند، شناسایی و محاکمه کنند.
از سوی دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، اهانت اخیر به ساحت امام خمینی (ره) را محکوم کرد و از مسئولان قضایی و امنیتی خواست با مسببان این اهانت برخورد قاطع و انقلابی کنند.
در این بیانیه آمده است: اقدام بزدلانه در هتک حرمت به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران؛ امام خمینی(قدس سره)، اقدامی جاهلانه و مذبوحانه بود که نخواهد توانست کمترین تأثیری در تخریب شخصیت آن مرد راستین کارزار مبارزه با طاغوت بگذارد. این جسارت که در آستانه روز ۱۲ فرودین یوم الله جمهوری اسلامی واقع شده است؛ چنگ انداختن بر آفتابی تابان است و جز خذلان هتاکان هیچ پیامدی نخواهد داشت.
این جامعه نیز در بیانیه اش تاکید کرده بود: ضمن محکوم کردن این جسارت نابخردانه از مسئولان قضایی و امنیتی در خواست دارد با مسببان این اهانت که قلب مؤمنین به اسلام و انقلاب را در روزهای سراسر اقتدار این مرزوبوم به درد آورده است، برخورد قاطع و انقلابی نماید.
سپاه قم نیزبه مناسبت روز جمهوری اسلامی و اهانت به تمثال حضرت امام خمینی (ره) بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه تاکید شده بود: دشمنان اسلام وانقلاب وبدخواهانِ مردمِ همیشه در صحنه وسلحشور ایران، از آغاز پیدایش انقلاب تاکنون ونیز درآینده دست از دشمنی برنداشته ونخواهدبرداشت وصد البته همچون گذشته در آینده نیز تیر آنان به سنگ خورده واز این پس هم طَرفِی نخواهند بست، زیرا که وعده قطعی الهی این است که یُریدونَ لِیُطفِئوا نُورَاللهِ بِاَفوَاهِهِم وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوکَرِهَ الکَافِرُونَ.
شهرداری قم هم در این زمینه اعلام کرد: ضمن محکومیت صریح این حرکت، ساخت مجدد اِلِمان تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره) و نصب آن در میدان مرجعیت به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری قم قرار خواهد گرفت و خادمان مدیریت شهری در اسرع وقت با ساخت و نصب مجدد این اِلِمان نشان خواهند داد تا در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداشت یاد بزرگان و به‌ویژه بنیان‌گذار این نظام مقدس همواره همراه ملت شریف و مردم غیور استان قم خواهند ایستاد.
 
کد مطلب: 162136
برچسب ها: قم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *