۰
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۶
عاملان قتل برادر عبدالباقی در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند

گرهی دیگر بر پرونده پرابهام متروپل

با قتل مجید عبدالباقی، برادر مالک متروپل آبادان، پرونده این موضوع وارد فاز پیچیده‌ای شد. هرچند عاملان قتل مجید عبدالباقی که روز شنبه در پارکینگ منزلش به قتل رسید در کمتر از بیست و چهار ساعت توسط ماموران انتظامی شهرستان آبادان دستگیر شدند، اما نوع قتل نشان می‌دهد، بعید است دست خانواده قربانیان متروپل در کار باشد.
گرهی دیگر بر پرونده پرابهام متروپل
گروه حوادث: با قتل مجید عبدالباقی، برادر مالک متروپل آبادان، پرونده این موضوع وارد فاز پیچیده‌ای شد. هرچند عاملان قتل مجید عبدالباقی که روز شنبه در پارکینگ منزلش به قتل رسید در کمتر از بیست و چهار ساعت توسط ماموران انتظامی شهرستان آبادان دستگیر شدند، اما نوع قتل نشان می‌دهد، بعید است دست خانواده قربانیان متروپل در کار باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،زلقی فرمانده انتظامی آبادان که دیروز از بازداشت عاملان قتل مجید عبدالباقی توسط ماموران انتظامی شهرستان آبادان خبر داد، گفت: پنج نفر از عاملان این قتل شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شدند. انگیزه قتل به طور دقیق مشخص نشده است اما آنها تحت بازجویی کارشناسان قرار دارند.سرهنگ حسین زلقی یک روز قبل گفته بود: «ساعت ۱۴.۴۰ دقیقه ظهر شنبه اول مردادماه افراد ناشناس سوار بر خودروی سواری ساینا در مقابل پارکینگ ساختمان ایرانیان آبادان به “م. ع” حمله کرده و وی را با شلیک اسلحه گرم به قتل رساندند. مهاجمان به وسیله کلت کمری و کلاشینکف اقدام به تیراندازی کردند که پس از دستگیری در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.»
عبدالباقی به بیمارستان نفت آبادان منتقل شد اما تلاشها برای زنده ماندن او نتیجه نداد و به دلیل شدت خونریزی ریه درگذشت. سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور انگیزه عاملان قتل برادر مالک ساختمان متروپل در آبادان را اختلافات شخصی اعلام کرد.
از زمانی که خبر و فیلم قتل مجید عبدالباقی منتشر شد،عده ای موضوع احتمال انتقام جویی توسط خانواده قربانیان حادثه متروپل را مطرح کردند. دوم خرداد ۱۴۰۱ ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان باعث جان باختن ۴۳ نفر و مصدومیت ۳۷ نفر شد و فاجعه ای بزرگ رقم زد. هرچند ابتدا گفته شد مالک متروپل دستگیر شده اما یک روز بعد خبر بیرون آوردن جسد او از زیر آوار مطرح شد؛ خبری که خیلی‌ها آن را باور نکردند. بویژه وقتی با گریه‌های مصنوعی برادر مالک متروپل در پزشکی قانونی همراه شد.
در شبهایی که تجمعاتی اعتراضی در آبادان برپا می‌شد و نسبت به عملکرد مسئولان که نظارت دقیقی روی استانداردهای ساختمان متروپل اعتراض‌های گسترده ای صورت گرفته بود، خانواده عبدالباقی هم از اعتراضات مصون نماندند و آجیل فروشی بزرگ عبدالباقی که گویا مالک آن، برادر مالک متروپل بود، به آتش کشیده شد. اما در شرایطی که همه در حال روزشماری برای فرارسیدن روز برگزاری دادگاه متهمان فروریختن ساختمان متروپل بودند، قتل برادر مالک متروپل، آبادان را در شوک فرو برد. جالب اینجاست که درست دو روز قبل از قتل مجید عبدالباقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از صدور کیفر خواست متهمان پرونده متروپل خبر داده و گفته بود: در این پرونده ۲۱ نفر مقصر شناخته شدند که کیفر خواست ۲۰ نفر صادر شده است. وی روز پنجشنبه گفته بود پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری دو اهواز ارسال شده است. طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه در بخشی از کیفر خواست صادر شده با توجه به فوت مالک ساختمان و بر طبق تبصره یک ماده ۸۵ قانون آئین دادرسی کیفری درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه درخواست شده است. ضمن این که اعلام شده تمامی متهمان این پرونده در حال حاضر با قرار تأمین مناسب در بازداشت به سر می‌برند. برخی منابع آگاه از بروز اختلافاتی بین بازماندگان عبدالباقی و مسئولان خبر می‌دهند به طوریکه گویا در مورد جمع آوری آوار متروپل و آهن آلات به کار رفته در آن که ارزش میلیاردی دارد نیز اختلافاتی ایجاد شده است. از سوی دیگر روابط نزدیک هلدینگ عبدالباقی با مسئولان شهر و استان، شایعات را تقویت کرده چراکه برخی تصور می‌کنند برخی مسئولان در صدد پاک کردن ردپاهای خود در این پرونده هستند. هلدینگ عبدالباقی، پروژه‌های متعددی را ساخته یا در دست احداث دارد که به جز برج‌های دو قلوی متروپل ، می‌توان به پروژه‌هایی همچون برج مسکونی پرستیژ ، برجهای مسکونی پریمو ، مجتمع تفریحی باکس پارک و مجتمع تجاری مهرگان، مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی الماس جنوب، مجتمع تجاری الماس اروند ، شهرک خودرویی آبادان، مجتمع اداری وزرا ، بازار سنتی فیدوس ، مجتمع مسکونی والا و مجتمع مسکونی مینیاتور اشاره کردغ پروژه‌هایی که بدون همراهی مسئولان شهر آبادان امکان ساخت آنها نبود. از سوی دیگر در مراسم افتتاح پروژه‌های بزرگ این هلدینگ، مسئولین مختلف شهر و حتی استاندار خوزستان هم حضور داشتند که نشان از نفوذ بالای عبدالباقی روی مسئولان استانی دارد. این ارتباطات به حدی بود که سال ۹۷ و در بحبوحه ساخت غیر اصولی برج متروپل، حسین عبدالباقی چهره ماندگار صنعت ساختمان شد و در اجلاس مدیران پیشرو در دی ماه ۱۴۰۰ نیز عنوان مدیر منتخب به وی تعلق گرفت! حتی در معرفی او از منطقه آزاد اروند به شهرداری آبادان هم ردپای برخی مسئولان دیده می‌شود. همه این موارد نشان می‌دهد پرونده فروریختن متروپل، لایه‌های پنهان فراوانی دارد که شاید قتل مجید عبدالباقی، گامی در جهت پنهان کردن این لایه‌ها باشد. فکار عمومی منتظر برگزاری دادگاه عبدالباقی هستند تا برای شایعات، جواب روشنی پیدا کنند چراکه تنها برگزاری دادگاهی علنی با انعکاس دقیق رسانه‌ای، می‌تواند ابهامات این پرونده را رفع کند.
کد مطلب: 169579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *