۰
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸

معرفی بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌دانید که برای آموختن آن نیاز به انواع کتاب‌های آموزش زبان و دیکشنری دارید. دیکشنری لانگمن یکی از انواع دیکشنری‌‌های موجود در خصوص آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌آید که داشتن آن برای زبان آموزان ضروری است.
معرفی بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی
اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌دانید که برای آموختن آن نیاز به انواع کتاب‌های آموزش زبان و دیکشنری دارید. دیکشنری لانگمن یکی از انواع دیکشنری‌‌های موجود در خصوص آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌آید که داشتن آن برای زبان آموزان ضروری است.
ما در این مطلب سعی داریم به معرفی چند نمونه از دیکشنری‌های زبان انگلیسی از‌جمله دیکشنری لانگمن، دیکشنری آریانپور و انواع دیکشنری مصور پرداخته و مزیت استفاده از هر یک را با شما در میان بگذاریم؛ همچنین به این موضوع اشاره خواهیم کرد که برای خرید دیکشنری لانگمن بهتر است به چه نکاتی توجه داشته باشید.؛ در انتها نیز فروشگاه بوک بازی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید انواع کتاب‌ها و دیکشنری‌های آموزش زبان را از آن‌ها خریداری نمایید.
چرا برای یادگیری زبان انگلیسی به دیکشنری نیاز داریم؟
پیش از آنکه به معرفی چند نمونه دیکشنری زبان انگلیسی از‌جمله دیکشنری لانگمن بپردازیم، بهتر است این موضوع را مورد‌بررسی قرار دهیم که چرا استفاده از دیکشنری برای زبان آموزان ضرورت دارد؟
همواره استفاده از کتب خوب و برتر در هر حوزه‌ای می‌تواند به شما در موضوعی که قصد یادگیری آن را دارید کمک نماید تا نسبت به دیگران چند قدم جلوتر باشید؛ در مورد خرید دیکشنری هم همین‌طور است شاید این موضوعی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم برایتان کمی عجیب باشد؛ زیرا یک دیکشنری بد و یا نا‌کامل می‌تواند شما را بسیار عقب بیندازد، در حالیکه انتخاب یک دیکشنری خوب که از روی آگاهی خریداری شده باشد به شما کمک خواهد کرد تا از خرید سایر دیکشنری‌ها بی‌نیاز شوید.
بهترین دیکشنری می‌تواند به شما کمک نماید تا هر زبانی را به خوبی فراگیرید؛ زیرا ضمن آموختن کلمات جدید می‌توانید با نحوه بیان و تلفظ آن‌ها نیز آشنا شوید؛ همچنین به دلیل آنکه یک زبان آموز همواره برای خواندن یک کتاب، شرکت در کلاس‌های زبان و پاسخ دادن به تکالیف و جست‌وجو در اینترنت و ... به دیکشنری نیاز دارد، بهتر است بهترین نوع آن خریداری شود.
نکته مهم دیگر این است که خرید دیکشنری خوب برای شما هزینه زیادی در‌ بر نخواهد داشت؛ منظورمان این است که اگر یک دیکشنری بسیار خوب مانند دیکشنری لانگمن را با قیمت بالایی خریداری کنید، نه تنها به دیکشنری دیگری نیاز نخواهید داشت بلکه چنانچه در راه یادگیری علمی هزینه کنید، انگیزه شما برای یادگیری آن افزایش پیدا خواهد کرد.
در ادامه به معرفی چند نمونه دیکشنری معتبر خواهیم پرداخت.
دیکشنری لانگمنLongman
در‌حال‌حاضر به عنوان یکی از بهترین دیکشنری‌های زبان انگلیسی به شمار می‌آید که علاوه بر نسخه چاپی آن، نسخه آنلاین آن هم موجود و قابل‌استفاده است. این دیکشنری به گونه‌ای طراحی شده است که در سطح‌های مختلف تدوین و چاپ شده و زبان‌آموزان از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از آن استفاده نمایند. در‌حال‌حاضر دیکشنری لانگمن در ابعاد بزرگ و کوچک (قطع جیبی) چاپ شده و در اختیار زبان آموزان و کسانی که در حوزه آموزش زبان انگلیسی و یا ترجمه و ... فعالیت می‌کنند قرار دارد.
از‌جمله ویژگی‌های دیکشنری لانگمن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کلمات و عبارات به‌ صورت روشن و جامعی جمع‌آوری شده‌اند.
    دارای 10900 کلمه شامل کلمات علمی به همراه معانی عبارات است.
    ۵۹۰۰۰ جمله به صورت مثال در آن جمع‌آوری شده است به‌طوری‌که پس از جستجوی هر‌کلمه در دیکشنری لانگمن می‌توانید، مثال‌هایی که با استفاده از آن ذکر شده است را بخوانید.
    دارای فهرستی کامل از ۲۰۰۰ کلمه متداول زبان انگلیسی است.
    کلمات مربوط به حوزه‌های مختلف از‌جمله علوم و مطالعات اجتماعی و ... در آن درج شده است.
    با تلفظ هر‌ کلمه به صورت آمریکایی و بریتانیایی آشنا خواهید شد.
بنابراین اگر قصد خرید دیکشنری لانگمن را دارید، ضمن توجه به قیمت دیکشنری لانگمن بهتر است به ویژگی‌هایی که در بالا ذکر کردیم نیز توجه نمایید.
دیکشنری آریانپور
این کتاب یکی از بزرگ‌ترین و بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی در دنیا است که بر مبنای دیکشنری New Webster تهیه شده است از ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به برخورداری از 74000 واژه انگلیسی و مترادف فارسی اشاره کرد.
بهره‌مندی از اصطلاحات به همراه مشتقات هر واژه از دیگر قابلیت‌های دیکشنری آریانپور به شمار می‌آید؛ زیرا برای هر تعداد واژه‌های این کتاب، مثال‌های انگلیسی به همراه معنی فارسی آن ذکر شده است.
از دیگر قابلیت‌هایی که این دیکشنری از آن بهره‌مند است، می‌توان به بیان لغات تخصصی در حدود 167 رشته علمی اشاره کرد که بر هر کدام نیز برچسب‌های دستوری، آوانگاری و تلفظ واژه‌ها ذکر شده است؛ مضاف بر اینکه این دیکشنری یک دیکشنری مصور به شمار می‌آید که با ارائه تصاویر توانسته به فهم و درک بیشتر مخاطب کمک نماید.
از دیگر ویژگی‌های این دیکشنری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کاربرد واژه‌های کلیدی در جمله‌های انگلیسی
    برای هر واژه جمله‌های روشنگر به همراه معانی ذکر شده است
    برای هر واژه انگلیسی، یک یا چند تک واژه فارسی ارائه شده است
    کلیه واژه‌های انگلیسی که از زبان فارسی، عربی، ترکی یا سانسکریت ریشه گرفته‌اند، در این دیکشنری مشخص شده است
دیکشنری مصور
اگر یادگیری زبان انگلیسی برای شما سخت است و یا فرزندی دارید که مایلید به شکل راحت‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرد، بهترین راه استفاده از دیکشنری‌ مصور است؛ خوبی این دیکشنری آن است که هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند به راحتی از آن استفاده نمایند زیرا هنگامی که مخاطب کلمه‌ای را به همراه تصویر مشاهده می‌کند، این کلمه به راحتی در ذهنش باقی می‌ماند.
ویژگی دیگر این دیکشنری آن است که موضوعات مختلف آموزشی از قبیل تغذیه، پزشکی، حمل‌و‌نقل و احساسات، با ارائه تصاویر در این کتاب ثبت شده است؛ همچنین آموزش ضروری‌ترین کلماتی که یک زبان‌آموز باید بداند در چهل بخش آموزش داده شده است.
فروشگاه اینترنتی بوک بازی
اگر می‌خواهید انواع کتاب زبان انگلیسی، به‌خصوص دیکشنری‌های مختلف از‌جمله دیکشنری لانگمن و ... را خریداری کنید، بهترین راه خرید از فروشگاه اینترنتی بوک بازی است، این مجموعه اعتباری ده ساله در امر فروش کتاب‌های زبان دارد و به طور تخصصی در حوزه یادگیری زبان انگلیسی کار می‌کند. بوک بازی سایت مرجعی برای این منظور به شمار می‌آید و توانسته پاسخگوی نیاز زبان‌آموزان در هر سنی باشد.
کد مطلب: 173107
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *