۰
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۵
فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش قصد تمديد قرارداد با کارلوس کي‌روش را دارند

تمايل عجيب براي تمديد قرارداد با مرد هميشه بازنده!

ناصر فريادشيران در گفت‌وگو با «مردم‌سالاري»:به اندازه کافي از کي روش خسارت ديده‌ايم
با وجود نتايج ضعيف تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني قطر و حذف ايران براي سومين بار متوالي از مرحله گروهي جام جهاني با کارلوس کي روش، به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال در صدد تمديد قرارداد با کارلوس کي روش تا پايان رقابتهاي فوتبال جام ملتهاي آسياست و وزارت ورزش و جوانان هم از اين خواسته حمايت کند. گويا موضع گيري‌هاي کي روش عليه خبرنگاران خارجي بويژه خبرنگاران انگليسي و آمريکايي، به مذاف مسئولان ورزش کشور خوش آمده و نتايج ضعيف کي روش را فراموش کرده اند!
تمايل عجيب براي تمديد قرارداد با مرد هميشه بازنده!
گروه ورزشي: با وجود نتايج ضعيف تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني قطر و حذف ايران براي سومين بار متوالي از مرحله گروهي جام جهاني با کارلوس کي روش، به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال در صدد تمديد قرارداد با کارلوس کي روش تا پايان رقابتهاي فوتبال جام ملتهاي آسياست و وزارت ورزش و جوانان هم از اين خواسته حمايت کند. گويا موضع گيري‌هاي کي روش عليه خبرنگاران خارجي بويژه خبرنگاران انگليسي و آمريکايي، به مذاف مسئولان ورزش کشور خوش آمده و نتايج ضعيف کي روش را فراموش کرده اند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،دراگان اسکوچيچ، مربي کروات، در سخت ترين شرايط، در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني هدايت تيم ملي فوتبال ايران را بر عهده گرفت و ايران که نياز به چهار پيروزي متوالي از جمله در مقابل بحرين و عراق براي صعود به مرحله دوم مقدماتي جام جهاني داشت، با هدايت او موفق شد به مرحله دوم مقدماتي و سپس به عنوان اولين تيم آسيايي به جام جهاني صعود کند. کارنامه اسکوچيچ بسيار موفق بود و او از 18 مسابقه که هدايت تيم ملي را بر عهده داشت 15 برد، يک مساوي و دو باخت را ثبت کرد که آمار کم نظيري بود. با اين حال با تغيير رييس فدراسيون فوتبال و بازگشت مهدي تاج که کارنامه تخلفات او همچنان باز بود، اسکوچيچ برکنار شد و کي روش با هدف کسب نتايج آبرومند و صعود به مرحله دوم جام جهاني هدايت تيم ملي را بر عهده گرفت. اما حاصل عملکرد کي روش در جام جهاني به گونه اي بود که بسياري اعتقاد دارند هر مربي ديگري اگر به جز او روي نيمکت تيم ملي نشسته بود، حتي مربيان ايراني نتايج به مراتب بهتري کسب مي‌کردند. سنگين ترين شکست تاريخ تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني با نتيجه 6 بر 2 در مقابل انگلستان ثبت شد و نخستين شکست تيم ملي فوتبال ايران در مقابل آمريکا پس از يک برد و يک مساوي هم در کارنامه کي روش ثبت شد و در حاليکه ايران فقط با يک مساوي در بازي آخري و تنها 4 امتياز مي‌توانست به مرحله دوم صعود کند، ايران با تنها يک برد در مقابل يکي از ضعيفترين تيمهاي جام جهاني از دور رقابتها حذف شد. جالب اينجاست که از شش تيم آسيايي حاضر در اين رقابتهاف سه تيم ژاپن، کره جنوبي و استراليا صعود کردند که در اين بين پيروزي ژاپن در مقابل آلمان و اسپانيا، پيروزي کره جنوبي در مقابل پرتغال و پيروزي استراليا در مقابل دانمارک نشان داد تا چه حد اين سه تيم خود را قدرتمند کرده اند. حتي عربستان که حذف شد موفق شد با شکست دادن آرژانتين شگفتي بزرگي خلق کند و تنها تيم آسيايي که نتايجي ضعيف تر از ايران داشت، قطر بود که نخستين حضور خود در جام جهاني را به لطف ميزباني تجربه مي‌کرد. با چنين نتايج ضعيفي، کسي تمايلي به ابقاي کي روش روي نيمکت تيم ملي فوتبال ندارد؛ آن هم پس از سه حضور متوالي در جام جهاني که هيچکدام به صعود به مرحله دوم جام جهاني يا حتي کسب نتيجه اي درخسان در مقابل تيمي قدرتمند همراه نشد!
در شرايطي برخي منابع خبري از فدراسيون فوتبال از ابقاي کارلوس کي روش تا پايان جام ملتهاي آسيا خبر مي‌دهند که پيش از اين و در شهريور ماه مهدي تاج در نشست خبري گفته بود: جام ملت‌ها در قرارداد کي‌روش نيست و اميدواريم از او استفاده‌هاي ديگري کنيم. شايد از کي‌روش به‌عنوان مدير فني در جام ملت‌ها استفاده کنيم. همان زمان اعلام شد که قرارداد کي‌روش و فدراسيون فوتبال به‌گونه‌اي است که در صورت رضايت طرفين در جام جهاني، تا پايان جام ملت‌هاي آسيا قابل تمديد خواهد بود. اما مشخص نيست چه عملکردي از کي روش، مديران فدراسيون فوتبال را راضي کرده تا او را ابقا کنند! وزير ورزش و جوانان گفته: کارلوس کي‌روش ارتباط بسيار خوبي با بازيکنان دارد. آنها او را دوست دارند و اگر نظر فدراسيون ادامه کار با کي‌روش باشد، ما هم با کمال ميل حمايت مي‌کنيم.
شواهد حاکي از آن است که هم کي روش و هم فدراسيون فوتبال تمايل دارند او تا پايان جام ملتهاي آسيا ابقا شود. تمايل کي روش براي ماندن در تيم ملي ايران عجيب نيست. چراکه ديگر هيچکس در دنيا خواهان او نيست. او پس از جدايي از تيم ملي فوتبال ايران، ابتدا باعث حذف کلمبيا ار رقابتهاي مقدماتي جام جهاني قطر شد و سپس هدايت مصر را بر عهده گرفت و با وجود بهره مندي از ستاره اي همچون محمد صلاح، هم در جام ملتهاي آفريقا قهرماني را از دست داد و هم در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني، مصر را ناکام گذاشت! حذف در مرحله گروهي سومين دوره متوالي جام جهاني هم ناکامي ديگري بر کارنامه او اضافه کرد و حالا او تمايل دارد در ايران بماند و درآمد کسب کند! اما قطعا با حضور کي روش سومين ناکامي متوالي ايران در جام ملت‌هاي آسيا هم در پيش خواهد بود!
ناصر فريادشيران: 
به اندازه کافي از کي‌روش
خسارت ديده‌ايم
ناصر فريادشيران پيشکسوت فوتبال ايران در گفت‌وگو با «مردم سالاري» مي‌گويد: سه دوره در جام جهاني به کيروش اعتماد کرديم با کلي حمايت رسانه اي و مديريتي؛ حاصل آن همه سرمايه گذاري، هزينه و حمايت، حذف در هر سه جام جهاني برزيل، روسيه و قطر در مرحله اول بود! با کيروش هر دو جام ملت‌هاي آسيا در استراليا و امارات را نيز با ناکامي به پايان برديم اما در نهايت قراردادشان تمام شد و بر خلاف ميلشان از ايران  رفتني شدند. حالا هم به جاي محاکمه شخص کيروش بخاطر عدم نتيجه گيري و حذف از مرحله اول جام جهاني، جشن مي‌گيرند! وي افزود: فدراسيون فوتبال با حمايت جدي و در اختيار قراردادن بهترين امکانات،  وظيفه خود را به خوبي انجام داد اما ما با کي روش هيچ مقامي در آسيا و جهان بدست نياورديم. آزمون و خطاهاي بسياري در طول 10 سال گذشته انجام داديم و اما هيچ سرمايه گذاري روي داشته‌هاي خودمان يعني مربيان ايراني انجام نداديم و پول ملت را به جيب مربيان ناکام خارجي، چه در سطح باشگاهي و چه در تيم ملي ريختيم و هدر داديم.
ناصر فريادشيران با اشاره به حمايتهاي گذشته رسانه اي از کي روش گفت: امروز هم شوربختانه همچنان برخي رسانه‌ها با وجود عدم نتيجه گيري کيروش و کادر خارجي اش همچنان بزرگ نمايي کاذب مي‌کنند. ما مربيان داخلي هم بخاطر منافع فوتبال کشورمان سکوت کرديم و حمايت کرديم و حتي مورد اعتراض و نقد دوستان و کارشناسان و رسانه‌ها واقع شديم که چرا سکوت کرديد. 
وي ادامه داد: آقاي کيروش تمام  داشته‌ها، تخصص، دانش و تجربه حرفه اي خود را روي فوتبال ايران از 10 سال قبل اجرا کرد ولي حاصلش حذف در دو جام ملت‌ها و سه جام جهاني بود. ديگر وقت حمايت از اين آقا نيست چراکه به اندازه کافي از کي روش خسارت ديده ايم.
وي با بيان اين که بيش از حد تصور از کي روش حمايت مالي و معنوي شد گفت: اکنون وقت پوست اندازي و خانه تکاني اساسي براي برون رفت از اين وضعيت هستيم. فوتبال ما نياز به خون تازه، سبز، پر انرژي و جوان دارد.
فريادشيران يادآور شد: فوتبال ژاپن قهرمان جهان و قهرمان اروپا يعني اسپانيا و آلمان را با اقتدار کامل با شکست داد و در گروه مرگ صدر نشين شد؛ آن هم با کادر فني کاملا ژاپني. قبل از شروع جام جهاني حتي در زماني که اسکوچيچ هدايت تيم ايران را بعهده داشت عنوان کردم که اگر از گروه  خود صعود کنيم در عدالت خداي مهربان بايد شک کرد.
ما با کدام زير ساخت‌ها، کدام برنامه ريزي و کدام سرمايه گذاري در فوتبال باشگاهي و ملي طي سالهاي گذشته در رقابتهاي مهم و حساس جام جهاني و جام ملت‌ها حضور پيدا مي‌کنيم و انتظار موفقيت داريم؟ سالها دلمان را به رنکينگ فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا خوش کرديم که ما در رتبه اول آسيا قبل از ژاپن، کره جنوبي، قطر، عربستان، ازبکستان و چين قرار داريم. ظرفيت، توان و استعداد فوتبال ما بيش از ژاپن، قطر، عربستان و کره است ولي نداشتن برنامه مدون، بي تدبيري، استفاده نکردن از تجربيات کارشناسان و پيشکسوتان و اهميت ندادن به زيرساخت‌ها، آکادمي‌ها و مشکلاتي که مشاهده مي‌کنيم،حذف از دو جام ملتها و سه جام جهاني را به فوتبال ما تحميل کرده است.
کد مطلب: 182610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *