۰
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
انتشار اخباري غيررسمي از کشته‌شدن عامل ترور شهيدان رجايي و باهنر منتشر شد

مسعود کشميري همچنان زنده، همچنان مرده

چند هفته پس از انفجار نخست‌وزيري در شامگاه 22 شهريور 1360 آيت‌الله املشي، دادستان کل کشور در تلويزيون حاضر شد و مسعود کشميري را به عنوان عامل انفجار نخست‌وزيري معرفي کرد.
مسعود کشميري همچنان زنده، همچنان مرده
گروه سياسي: چند هفته پس از انفجار نخست‌وزيري در شامگاه 22 شهريور 1360 آيت‌الله املشي، دادستان کل کشور در تلويزيون حاضر شد و مسعود کشميري را به عنوان عامل انفجار نخست‌وزيري معرفي کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،آيت‌الله رباني املشي گفت: «عامل انفجار نخست‌وزيري همان شخصي بود که نام او در بين شهدا برده شد و روز اول در کنار شهيدان عزيز،رئيس‌جمهوري و نخست‌وزير محبوب ما به عنوان شهيد سوم قلمداد و جنازه‌اي به نام او به وسيله مردم تشييع شد. مسعود کشميري که در نخست‌وزيري جا باز کرده بود، تقريبا از همه چيز اطلاع داشت و دبير شوراي امنيت بود... .» حالا بار ديگر با انتشاري خبري مبني بر کشته شدن مسعود کشميري بار ديگر مردن يا زنده بودنش مطرح شد. کسي که پيشتر نيز خبرهايي مبني بر  کشته شدنش در فرانسه منتشر شده ولي بعدا تکذيب شده بود.
خبرگزاري ايسنا در خبري نوشت که برخي منابع خبري مدعي شدند مسعود کشميري عامل ترور شهيدان رجايي و باهنر در حمله روز گذشته به خانه امن اعضاي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در پاريس کشته شده است. به نوشته اين خبرگزاري در پي انتشار اخباري از حمله به ساختماني در حومه پاريس که در اختيار اعضاي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) بود، برخي منابع از کشته‌شدن مسعود کشميري از متهمان اصلي پرونده انفجار دفتر نخست‌وزيري در 8 شهريور 1360 خبر مي‌دهند.
کشميري متولد 1329 و فارغ‌التحصيل دانشگاه تهران از سال‌هاي پيش از وقوع انقلاب جذب سازمان مجاهدين خلق مي‌شود. او پس از پيروزي انقلاب هم مخفيانه عضو «سازمان» باقي مي‌ماند و به سمت جانشين دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز دست مي‌يابد.
با آغاز اعلان جنگ مسلحانه سازمان مجاهدين خلق عليه جمهوري اسلامي و پس از وقوع حادثه‌ تروريستي هفتم تيرماه 1360 در ساختمان حزب جمهوري اسلامي که به شهادت محمد بهشتي رئيس شوراي عالي قضايي و جمعي از اعضاي اين حزب منجر مي‌شود، ترور اعضاي هيئت دولت در دستور کار سازمان قرار مي‌گيرد و مسعود کشميري انجام آن را به عهده مي‌گيرد که به انفجار دفتر نخست‌وزيري در هشتم شهريور 1360 منتهي مي‌شود.
کشميري پس از اين حادثه تروريستي از ايران خارج و تا سال‌ها بعد اخبار ضدونقيضي درباره احتمال کشته‌شدن وي يا محل زندگي‌اش در رسانه‌ها منتشر مي‌شود.
حالا برخي منابع مي‌گويند او در جريان يک حمله مسلحانه در حومه پاريس کشته شده است. رسانه‌هاي فارسي‌زبان نزديک به سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با وجود تأييد خبر حمله، مدعي‌ شدند کسي در اين حادثه آسيب نديده است. منابع خبري ديگري نيز از سال‌ها پيش بر کشته‌شدن کشميري تاکيد و ادعاي وقوع اين حادثه در حمله اخير را خبرسازي ارزيابي کرده‌اند.
البته کانال تلگرامي صابر نيوز در خبري مدعي شد که به تازگي خبري مبني بر به هلاکت رسيدن مسعود کشميري، عامل اصلي انفجار دفتر نخست وزيري در يک خانه امن منافقين در حومه پاريس منتشر شده است و کذب است. اين رسانه فضاي مجازي با انتشار عکسي از مسعود کشوري در ادامه نوشت:« گزارش‌هايي وجود دارد که مسعود کشميري پس از کشته شدن محمدرضا کلاهي در سال 1394، به هلاکت رسيده است اما تاييد يا رد نشده است. گروهک تروريستي منافقين در ساعت 3بامداد روز 21خرداد در شهر سنت‌اوئن لومون براي تأثيرگذاري بر روابط ايران و فرانسه و تخريب اين رابطه، اقدام به اجراي يک عمليات تروريستي ساختگي عليه يکي از مقرهاي خود کردند. به‌ دنبال پيام امانوئل مکرون به رئيس جمهور ايران، منافقين اين عمليات ساختگي را طراحي و اجرا کردند تا با متهم ساختن جمهوري اسلامي ايران، روابط فرانسه و ايران را تحت تأثير قرار دهند».
کد مطلب: 197352
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *