۰
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۳

چمران، استعفاي زاکاني را تکذيب کرد

اولين اقدام جدي مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران بعد از مرخصي از بيمارستان، اين بود که در جلسه اين شورا شايعه دستگيري يکي از اعضاي شوراي شهر تهران و استعفاي زاکاني شهردار را تکذيب کند؛
چمران، استعفاي زاکاني را تکذيب کرد
گروه سياسي - فخري سادات مسچي: اولين اقدام جدي مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران بعد از مرخصي از بيمارستان، اين بود که در جلسه اين شورا شايعه دستگيري يکي از اعضاي شوراي شهر تهران و استعفاي زاکاني شهردار را تکذيب کند؛ شايعه‌اي که در فضاي مجازي منتشر شده بود، آن هم در روزگاري که وقتي شايعه استعفاي کسي منتشر مي‌شود، بيشتر از آنکه معنايش استعفا باشد، مي‌تواند معناي برکناري او را داشته باشد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شايعات استعفايي که در طول دو سال گذشته بسيار خبرساز شده با شايعه استعفاي حجت عبدالملکي شروه شد، شايعه‌اي که چندبار تکذيب شد اما نهايتا عبدالملکي مجبور به استعفا شد و در استفايش نوشت براي هماهنگي بيشتر در دولت استعفا مي‌دهد. شايعه بعدي استعفا مربوط به رستم قاسمي‌بود که با مقاومت عجيب و چندماهه او در برابر اين شايعه روبه‌رو شد و کار دولتمردان را کمي‌سخت کرد اما نهايتا شايعه به واقعيت پيوست! اين داستان درباره رئيس کل پيشين بانک مرکزي و وزير سابق آموزش و پرورش هم به وقوع پيوست و با اين وضعيت وقتي شايعه استعفاي زاکاني شنيده مي‌شود کمي‌تامل برانگيز است؛ و شايد بيشتر و پيشتر از همه زاکاني بايد در اين موضوع تامل کند!
اما اين تنها حاشيه اي نيست که زاکاني دارد؛ تا به حال چند بار خبر دستگيري‌هايي در شهرداري و بخصوص در دفتر زاکاني شنيده شده است.
مرداد ماه سال گذشته خبرهايي از دستگيري‌هايي در شهرداري تهران منتشر شد که زاکاني و مهدي چمران با توضيحات عجيبي درباره آن، سعي در مخفي کردن آن داشتند و قول اطلاع رساني درباره آن را در آينده دادند که تا به حال هيچ خبري درباره آن منتشر نشده است.
زاکاني همچنين اسفندماه سال گذشته در گفت‌وگويي درخصوص شايعات دستگيري برخي چهره‌ها در دفتر شهردار گفت : کسي را در دفتر شهردار نگرفته‌اند. او همچنين درخصوص اخبار منتشر شده درخصوص دستگيري برخي مديران در شهرداري منطقه 12 هم توضيح داد:‌ما سازماني هستيم مانند همه سازمان‌هاي ديگر. اگر هم مشکلي داشته باشيم خودمان دنبال مي‌کنيم و ديگراني هم که اين مسائل را دنبال مي‌کنند از ما صيانت مي‌کنند.
دوازدهم ارديبهشت ماه گذشته نيز  يکي از اعضاي شوراي شهر تهران خبر داد که به تازگي متوجه شده که «يکي از کارمندان دفتر شهردار تهران» بازداشت شده است! مهدي عباسي، عضو شوراي شهر تهران آن زمان در تذکر پيش از دستور خود در يکصد و چهل و چهارمين جلسه دوره ششم شوراي اسلامي‌شهر تهران با تاکيد بر اينکه در مبارزه با فساد نبايد هيچگونه تبعيضي ديده شود، گفت: بنا بر بيانات مقام معظم رهبري، کسي که آلوده به فساد باشد، قادر نخواهد بود که با فساد مقابله کند. اين عضو شوراي شهر افزود: قرار بود پيش از عيد موضوعاتي از اتفاقات شهرداري مطرح کنم که پريشب متوجه شدم که يکي از اعضاي دفتر شهردار تهران به دليل اتهامات مالي بازداشت شده است. عباسي با بيان اين که عناصري در سال گذشته نيز در دفتر شهردار تهران بازداشت شده بودند، اظهار داشت: سوالاتي مطرح است که چه کساني، اين افراد را وارد شهرداري کرده و به آنها مسئوليت داده‌اند و اين افراد با چه کساني روابط مالي دارند؟
افرادي هستند که از آنها اخاذي شده و مورد ظلم قرار گرفته‌اند و اگر صلاح ديده شود، آمادگي دارند در صحن شورا حاضر شوند و بايد اين اتفاقات رمزگشايي شود‌.
عباسي تاکيد کرد: خلاف واقع را پشت سر هم تکرار کردن شايد افکار عمومي‌را قانع کند، اما براي بنده باور کردني نيست. رئيس کميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران در پايان تصريح کرد: اگر هر فردي احساس مي‌کند مطالب من خلاف واقع است و شهرداري طيب و طاهر است، جلسات آينده شورا وجود دارد و بنده با مستندات حضور خواهم يافت. اين اولين بار نيست که داستان دستگيري در شهرداري زاکاني افشا مي‌شود.
حالا با اين سابقه وقتي خبر دستگيري اعضاي شوراي شهر و استعفاي زاکاني منتشر مي‌شود، باز هم کمي‌تامل برانگيز است. با اين حال مهدي چمران ديروز در حاشيه جلسه علني شوراي اسلامي‌شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما ديروز با آقاي زاکاني جلسه داشتيم و چيزي مبني بر استعفا نيامده و بايد اين مسائل از نظر قانوني پيگيري شود.
او البته درباره شايعه دستگيري اعضاي شوراي شهر هم توضيح داد. از صبح امروز در برخي کانال‌هاي خبري شايعه‌اي مبني بر بازداشت يکي از اعضاي شوراي شهر تهران منتشر شده بود که با پيگيري از پرويز سروري نائب رئيس شوراي اسلامي‌شهر تهران، او اعلام کرد که چنين موضوعي صحت ندارد و عضو شوراي شهر تهران که خبر بازداشتش منتشر شده بود به دليل حضور در برنامه‌اي در شب گذشته که تا پاسي از شب طول کشيده بود در ابتداي جلسه شورا حاضر نشده که تا دقايقي ديگر در صحن شورا حاضر خواهد شد.
پس از آن  عضو مورد نظر شوراي اسلامي‌شهر تهران نهايتا در صحن شورا حاضر شد و پس از حضورش مهدي چمران رياست شورا، گفت: خوشبختانه آقاي شربياني در صحن شورا حاضر شدند و شايعاتي که در خصوص ايشان در فضاي مجازي منتشر شده بود نشان داد که دروغ است.
متاسفانه زماني که جمعي در حال کار کردن هستند هجمه‌ها به سمت آنها روانه مي‌شود؛ بنابراين اميدوارم که در کار خودشان موفق باشند. او ادامه داد: بنده خبر داشتم که حالشان خوب نيست و درباره وي گفته بودند که دستگير و زنداني شده‌اند. حتي شايعاتي هم درباره آقاي کاشاني که به کربلا رفته بودند و آقاي اقراريان که براي ديدار به قوه قضائيه رفته‌اند، مطرح شده است. سايت روزنامه هم ميهن پيش از آن خبر داده بود: گفته مي‌شود عليرضا زاکاني، شهردار تهران پس از بازگشت از بروکسل و مجمع عمومي‌متروپليس، هيچ دستور کتبي‌اي را صادر نکرده است. او در اين مدت فقط در مراسم بزرگداشت شهيد مصطفي چمران حاضر شده و سخنراني کرده است.
از سوي ديگر برنامه «قرار خدمت» که بازديد شهردار از يکي از مناطق 22 گانه است نيز به دليل عدم حضور زاکاني لغو شده است.
اين رسانه همچنين نوشته بود: شايعات و گمانه‌زني‌ها مبني بر آن است که بعضي مي‌گويند: زاکاني استعفاي خود را به مهدي چمران و پرويز سروري تقديم کرده است. او به دليل فشار‌هاي دستگاه نظارتي، اختلافاتش در کميسيون ماده 5 با شوراي‌عالي شهرسازي و معماري، نارضايتي کارکنان شهرداري و حتي فشار براي عزل دو معاونش استعفا کرده است. برخي هم معتقدند به دلايل فوق‌الذکر زاکاني هم مانند احمدي‌نژاد قهر کرده است. از سوي ديگر شوراي شهر تهران هم از اين حاشيه‌ها به دور نبوده و طبق خبر ديگري، روز گذشته سه نفر از اعضاي شوراي شهر تهران درباره عملکرد خود براي ارائه توضيحات به دستگاه‌هاي نظارتي مراجعه کردند و شايعه بازداشت قريب‌الوقوع يک نفر از آنها قوت گرفته است.
کد مطلب: 198208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *