۱
۲
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۴
تبلیغات انتخاباتی سعید جلیلی اوج می گیرد

مردی با یک ساک دستی

جلیلی تبلیغات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری آینده عملا آغاز کرده است
جلیلی تبلیغات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری آینده عملا آغاز کرده است

تبلیغات انتخاباتی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری اوج گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، سعید جلیلی از گزینه های احتمالی جبهه پایداری برای انتخابات آتی ریاست جمهوری محسوب می شود که اگرچه به طور رسمی از کاندیداتوری خود سخن نگفته و ظاهرا تبلیغاتی نیز انجام نداده، اما در عمل در فضای مجازی شاهد تبلیغات گسترده گروههایی هستیم که خود را حامیان سعید جلیلی معرفی کرده اند. این گروهها که هیچیک سایت ندارند و در قالب وبلاگ فعالیت می کنند اغلب زیر مجموعه "جنبش وبلاگی حامیان دکتر سعید جلیلی" هستند که در وبلاگهای دیگر با عناوین دیگری همچون "حامیان دکتر جلیلی"، "جوانان حامی سعید جلیلی"، "هواداران کاندیداتوری جلیلی"، "کمپین بانوان حامی دکتر جلیلی"، "کمپین دعوت از سعید جلیلی"، "دوستداران دکتر سعید جلیلی"، "گام یازدهم" و ... فعالیت می کنند. اینها تنها بخشی از وبلاگهایی هستند که از جلیلی حمایت می کنند و علاوه بر آن، وبلاگهای استانی و شهرستانی هم در حمایت از جلیلی راه اندازی شده که اغلب مربوط به استان خراسان محل تولد جلیلی هستند. اما نکته جالب در مورد این وبلاگها که شائبه هدایت آنها از یک مرکز را تقویت می کند تشابه اغلب مطالب آنها حتی در بخش معرفی است. در کلیه این وبلاگها در بخش معرفی آنها جملاتی نوشته شده که عینا یا با اندکی تغییر در تمامی آنها تکرار شده است :
" این وبلاگ توسط برخی از جوانان ولایتمدار و مشتاق انقلابی و ارزشی سوم تیر اداره میشود و هدف آن شناخت بهتر دکتر سعید جلیلی است چون اعتقاد دارد بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده جمهوری اسلامی ایران ایشان هستند. خط و مش فکری نویسندگان این وبلاگ تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از روحانیون ولایی وبزرگواری همچون آیت الله مطهری وآیت الله مصباح می باشد."
نکته جالب دیگر در این وبلاگها نظرسنجی هایی است که در تمامی آنها سعید جلیلی با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی، در صدر نظرسنجی ها قرار دارد؛ بطوریکه آرای جلیلی بیش از ۶۰ درصد و آرای سایر کاندیداها کمتر از ۱۵ یا ۱۰ درصد کل آرا است.
از نشریه اینترنتی تا کلیپ بلوتوثی
البته این تنها تبلیغات انتخاباتی جلیلی در فضای مجازی نیست. سعید جلیلی –

سعید جلیلی و حامیانش اصرار دارند که او کانیدایی با همان مشخصات محمود احمدی نژاد اما منهای جریان انحرافی است. علاوه بر آن مصباح یزدی حضوری پررنگ در این وبلاگها دارد که نشانه ای ضمنی از توافق جلیلی و مصباح است
یا حامیان سعید جلیلی – نشریه ای در فضای مجازی راه اندازی کرده که ماهنامه است و شماره هفتم آن دی ماه جاری منتشر شده است. در این نشریه تبلیغاتی که با نام گفتمان منتشر می شود مطالبی در جهت تبلیغ عملکرد جلیلی بویژه در حوزه سیاست خارجی منتشر می شود. به عنوان نمونه در شماره اخیر این نشریه مطلبی به عنوان "برادر سعید جانشین آقا محمود" منتشر شده که سعید جلیلی را جانشین احمدی نژاد معرفی کرده است. نقطه مشترک تمامی فعالیتهای سعید جلیلی و حامیانش در فضای مجازی، تبلیغ او به عنوان بهترین گزینه برای جانشینی محمود احمدی نژاد است و در این مسیر از هیچگونه تبلیغاتی فروگذار نمی کنند. در آخرین نمونه از این تبلیغات اولین کلیپ بلوتوثی دعوت از جلیلی با عنوان "از سوم تیر ۸۴ تا ۲۴ خرداد ۹۲" منتشر شده است.
احمدی نژاد منهای جریان انحرافی
سعید جلیلی و حامیانش اصرار دارند که او کانیدایی با همان مشخصات محمود احمدی نژاد اما منهای جریان انحرافی است. علاوه بر آن مصباح یزدی حضوری پررنگ در این وبلاگها دارد که نشانه ای ضمنی از توافق جلیلی و مصباح است. همه به یاد دارند که آنچه باعث قطع حمایت مصباح یزدی از احمدی نژاد شد حضور پررنگ جریان انحرافی در دولت بود و حالا جلیلی سعی دارد خود را کاندیدایی با همان مشخصات اما منهای جریان انحرافی معرفی کند. یکی از ویژگیهایی که جلیلی و حامیان روی آن مانور زیادی می دهند و شباهت زیادی با تبلیغات انتخاباتی احمدی نژاد دارد تبلیغ روی ساده زیستی جلیلی است. اما به نظر می رسد علاوه بر آنکه این تبلیغ، کهنه شده و اثرگذاری قبلی را ندارد، شیوه بهره گیری از این تبلیغ توسط جلیلی هم چندان کارآمد نیست. احمدی نژاد در شرایطی ساده زیستی خود را تبلیغ می کرد که شهردار تهران بود و در چنان شرایطی پوشیدن لباس رفتگران و کارهایی از این دست باورپذیرتر به نظر می رسید اما اینکه سعید جلیلی به عنوان یک دیپلمات، ساکش را خودش در دست بگیرد و در حضور دوربینهای پرشمار فیلمبرداری و عکاسی به فرودگاه برود شاید اثری معکوس داشته باشد؛ ضمن اینکه موضوع پرونده هسته ای ایران نیز که مذاکرات مربوط به آن با مدیریت جلیلی جریان دارد به نتایج چندان مثبتی منجر نشده است. به نظر می رسد جلیلی در مذاکرات هسته ای به حفظ موضع خود بیش از پیشبرد مذاکرات تاکید دارد که شاید بن بست فعلی مذاکرات هسته ای به این
اما آیا جلیلی شانسی برای جلب آرا عمومی دارد؟ سوابق جلیلی در عرصه سیاسی منحصر به حوزه دیپلماسی است که چندان برای عامه مردم ملموس نیست و نقطه اوج آن در مسئولیت تیم مذاکرات هسته ای ایران تبلور می یابد که این مذاکرات هم اکنون به بن بست رسیده است
دلیل باشد.
تیم اقتصادی سعید جلیلی
وبلاگهای حامی جلیلی تیم اقتصادی او را هم معرفی کرده اند. بر اساس آنچه این وبلاگها نوشته اند احتمال حضور اشخاصی مانند مسعود درخشان (بنیانگذار دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۶۱)، محمد هادی زاهدی وفا (معاون سابق وزارت اقتصاد و رییس فعلی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام)، رحیم دلالی (عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان)، علی باقری (قائم مقام فعلی جلیلی)، اصغر ابوالحسنی (معاون فعلی بانک و بیمه وزارت اقتصاد) و عیوضلو (مسئول قسمت بانکی طرح تحول اقتصادی) در تیم اقتصادی جلیلی محتمل است. ویژگی اصلی این تیم اعتقاد به تحول بنیادین در اقتصاد سرمایه داری فعلی و پیاده سازی اقتصاد اسلامی اعلام شده است.
شانس جلیلی چقدر است؟
اما آیا جلیلی شانسی برای جلب آرا عمومی دارد؟ سوابق جلیلی در عرصه سیاسی منحصر به حوزه دیپلماسی است که چندان برای عامه مردم ملموس نیست و نقطه اوج آن در مسئولیت تیم مذاکرات هسته ای ایران تبلور می یابد که این مذاکرات هم اکنون به بن بست رسیده است. سعید جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در مشهد که دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرده در دی ماه سال ۱۳۶۵دیده‌بان لشگر نصر خراسان بود كه در عملیات كربلای ۵ از ناحیه پا مجروح شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه به دلیل فقدان امكانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد. جلیلی پس از آن در واحد تداركات لشكر به خدمت پرداخت. در سال ۶۸ به وزارت امور خارجه رفت و بعد از یك دوره ۲ ساله، ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را بر عهده گرفت. جلیلی پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت و بدین ترتیب اغلب مسئولیتهای او مربوط به حوزه دیپلماسی است. جلیلی در سال ۱۳۸۰ وارد دفتر رهبری شده و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری به فعالیت پرداخت. به نظر می رسد جلیلی برخلاف آنچه وبلاگهای حامی او ادعا می کنند کار سختی در انتخابات آتی خواهد داشت چراکه اصولگرایان هم روی او اجماع کاملی ندارند و حتی اگر حمایتی هم که در دوره های گذشته از احمدی نژاد صورت گرفت در مورد جلیلی هم تکرار شود باز هم او شانس چندانی برای جلب آرای قاطبه مردم را نخواهد داشت؛ چرا که از سوابق و کاریزمای شخصیتی عامه پسندی برخوردار نیست.

کد مطلب: 19895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


خوشنام
فریادگر ، می بینم از الان روزی که تو به همراه تمامی رسانه ها تیتر بزنی : سعید جلیلی رئیس جمهور شد