۰
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۲
«مردم سالاری» به بهانه سالروز گسترش بيماری کرونا در جهان بررسی می کند

کرونا؛ نمدی که اصولگرايان به‌دنبال دوختن کلاهی از آن هستند

اين روزها دوباره وزارت بهداشت اخباري را مبني بر توليد دو نوع واکسن جديد با نام‌هاي «روتاويروس» و «پنوموکوک» را رسانه اي کرده است که قرار است از بهمن ماه به برنامه ايمن سازي مردم کشور اضافه شده و واکسيناسيون سراسري آن آغاز شود.
کرونا؛ نمدی که اصولگرايان به‌دنبال دوختن کلاهی از آن هستند
گروه سياسي: اين روزها دوباره وزارت بهداشت اخباري را مبني بر توليد دو نوع واکسن جديد با نام‌هاي «روتاويروس» و «پنوموکوک» را رسانه اي کرده است که قرار است از بهمن ماه به برنامه ايمن سازي مردم کشور اضافه شده و واکسيناسيون سراسري آن آغاز شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،واکسن روتاويروس از اسهال‌هاي شايع در کودکان پيشگيري مي‌کند در سه نوبت و 2، 4 و 6 ماهگي قابل تزريق است.
اما برخي از متفکران علم طب اسلامي در روزهاي اخير و با انتشار اين اخبار شروع به زمزمه‌هايي براي مخالفت با هرگونه واکسيناسيوني جديد در کشور را آغاز کرده اند و فعاليت مجازي خود را براي مخالفت با اين اقدام آغاز کرده و اينگونه مي‌گويند که واکسن يکي از وسايل تحت سلطه در آوردن آدم‌ها توسط استکبار جهاني است.
آغاز انتشار ويروس کرونا در ايران
براي بررسي بيشتر به حافظه تاريخي مراجعه مي‌کنيم و به ياد مي‌آوريم که در اواخر سال 98 و در همين روزهاي نزديک در بهمن ماه بود که مردم ايران پس از برگزاري جشن‌هاي پيروزي انقلاب و حضور در راهپيمايي 22 بهمن براي حضور در انتخابات مجلس يازدهم آماده مي‌شدند که ناگهان خبرهايي از قرنطينه شهرهايي از چين در اثر گسترش ويروس ناشناخته اي به نام کوييد-19 منتشر شد و کم کم گسترش مرز به مرز در جهان پيدا کرد.
پس از آن به دليل ناشناختگي و نزديکي به انتخابات مجلس يازدهم و راهپيمايي 22 بهمن سال 98، دولت تصميم گرفت که وجود چنين ويروسي را در ايران را با اينکه بصورت محدود وارد شده بود رسانه اي نکند و از آن به عنوان امراض ريوي نام ببرد تا به قولي آب‌ها از آسياب بيافتد.
براي اولين بار در ايران در اواخر بهمن ماه برادر يکي از جانبازان جنگ در قم، وجود اين ويروس گزارش و سپس مرگ دو نفر ديگر توسط وزارت بهداشت تاييد شد.
وزارت بهداشت در عمل انجام شده قرار گرفت و براي اولين بار هشدار داد که بايد مردم نسبت به اين بيماري اقدامات پيشگيرانه اي داشته باشند تا علوم و فناوري جهان به رتبه اي برسد که بتواند آنرا مهار کند.
اما در اين بين برخي از افراد بودند که اقدام به تمسخر دولت کردند و حتي آنرا به ذوب شدگي در غرب نسبت دادند که اين دولت براي اينکه مردم را خانه نشين کند و نگذارد که در مراسم و مجالس ماه مبارک رمضان شرکت کنند، اقدام به گسترش خبر تهديد آميز اين بيماري در سراسر کشور کرده است.
هرچه دولت فرياد زد که از حضور در تجمعات بپرهيزيد و سلامت خود و ديگران را به خطر نياندازيد، آنها دوباره لج کردند و حتي در صفحه‌هاي اجتماعي و مجازي خود اقدام به انتشار فيلم‌هايي از حضورشان در حسينيه‌ها و مجالس مذهبي صدها نفره کردند.
در همين زمان بود که در گوشه و کنار خبر فوت چند نفر از افراد شناخته شده از جمله فاطمه رهبر عضو تندرو اصولگراي مجلس و موتلفه اسلامي، محمدعلي رمضاني نماينده منتخب مجلس يازدهم، سيد محمد ميرمحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، حامد طاهري استاد حوزه علميه قم، احمد تويسرکاني رئيس سازمان ثبت اسناد و معاون ابراهيم رئيسي در قوه قضائيه، محسن حبيبي توليت مدرسه آيت الله مجتهدي و استاد دانشگاه امام صادق و همچنين حسين شيخ الاسلام معاون بين الملل مجمع تقريب مذاهب و ديگر سرشناسان از حوزه و دانشگاه‌هاي مذهبي، سپاه پاسداران و نمايندگان مجلس و بعضا افراد مذهبي رسانه اي شد.
عدم همراهي کشورهاي دوست براي توليد واکسن
در همين زمان بود که روسيه اعلام کرد که اولين واکسن ضد کرونا به نام اسپوتنيک را ساخته و به زودي تزريق گسترده آنرا آغاز خواهد کرد.
با انتشار اين خبر اولين بارقه‌هاي اميد در جهان شروع به تابيدن گرفت و مردمي که از ترس کرونا به خانه‌هاي خود خزيده بودند، با شور و شعف خاصي اين خبر را دنبال مي‌کردند.
ولي همچنان در ايران رکود حاکم بر تمامي بخش‌هاي کشور از سياست، اقتصاد، هنر، ورزش و ... حاکم شده بود که خبر رسيد ايران و روسيه براي توليد مشترک واکسن اسپوتنيک به توافق رسيده اند، از سوي ديگر نيز ايران درحال رايزني با کوبا براي توليد واکسني در 4 دوز است.
اما خبرهاي مهمي از چين، آمريکا و انگلستان درباره توليد واکسن‌هاي سينوفارم، فايزر و آسترازنکا مي‌رسيد.
چيني‌ها شروع به تزريق گسترده کردند، امريکايي‌ها به آزمايشات خود ادامه مي‌دادند و در انگلستان براي اولين بار به يک پرستار واکسن آسترازنکا تزريق شد.
همين موضوع باعث شد مقامات دولت يازدهم رايزني‌هاي گسترده خود را با اين سه کشور و حتي روسيه آغاز کند تا ايران نيز از اين واکسن‌ها بدون نصيب نماند. در همين زمان واکسن‌هاي اصلي و قلابي در بازار ناصر خسرو بعضا تا 150 ميليون تومان نيز به فروش مي‌رسيد.
روسيه از توليد انبوه واکسن در ايران اجتناب کرد و کوبا که در موضوع بهداشت پيشرفت‌هاي گسترده اي دارد از اجازه به ايران براي توليد گسترده آن در انسيتو پاستور برخلاف توافقات قبلي سرباز زد.
چين اعلام کرد که اول در کشور دو ميليارد نفري خود واکسيناسيون انجام مي‌دهد و سپس به ديگر کشورها اجازه استفاده از سينوفارم را خواهد داد.
اروپا هرگونه اجازه خريد واکسن به ايران را منوط به اجازه براي جابجايي پول عنوان کرد درحاليکه به تازگي ايران جزء ليست سياه اف اي تي اف قرار گرفته بود و نمي توانست به هيچ شکلي پولي را جابجا کند. از طرف ديگر آمريکا نيز ايران را تحريم کرده بود و واکسن‌هاي اين کشور به ايران ممنوع بود.
عدم توجه به توليد واکسني که پول گرفت ولي محصولي نداد
در همين زمان بود که برخي از به ظاهر دانشمندان علم طب در نامه اي به رئيس جمهوري وقت، هرگونه واردات واکسن بخصوص آمريکايي و انگليسي را محکوم کردند و گفتند که ايران خود مي‌تواند واکسن داخلي با نام برکت را توسط ستاد اجرايي فرمان امام که رئيس آن زمان آن معاون اول دولت کنوني است، توليد کند.
سپاه نيز اقدام به توليد دستگاه‌هاي مافوق تصور کروناياب با نام «مستعان 110» کرد تا در اين آشفته بازار سرش از تخصيص‌هاي دلاري بودجه کشور براي مهار بيماري بي کلاه نماند و به شکلي نيز عنوان کند که ما هم به کشور در اين مسير کمک کرده ايم!!!که بعدها مشخص نشد اين دستاورد عظيم چه شده و در کجا از آن استفاده شده است؟
همين نامه متخصصان طب باعث شد دولت در منگنه قرار گيرد و بودجه بسياري را به ستاد اجرايي فرمان امام براي توليد و يا واردات مواد اوليه واکسن داخلي در زمانيکه همه هشدار مي‌دادند که سويه‌هاي جديد و بسيار خطرناک و جهش يافته و قويتر در جهان در حال گسترش است، قرار دهد.
اين زماني بود که مرگ و مير روزانه در ايران حدود 1000 نفر شده بود و در بيمارستان‌ها مردم سرگردان به دنبال جايي براي درمان خود مي‌گشتند درحاليکه بيمارستان‌ها مملو از بيماراني با درجات بسيار زياد ناشي از درگيري ريه بود، حتي براي واردات داروهايي که کارخانجات ايراني در دوبي توليد مي‌کردند نيز احتياج به مجوز صادرات از امارات وجود داشت.
در کشور قحطي دارو بود و دولت که در منگنه تحريم‌هاي شديد ترامپ قرار گرفته بود نمي‌توانست حتي يک قرصي که به ظاهر کمي در درمان بيماري موثر بود را به داخل وارد کند.
در همين زمان يک ايراني زرتشتي که در هند کارخانه توليد دارو داشت اعلام کرد که واکسن آسترازنکا را پس از توليد در هند بجاي مطالبات ايران از فروش نفت، به ايران صادر مي‌کند که اين موضوع نيز با توجه به نزديکي بسيار زياد هند به آمريکا منتفي شد. حال مانده بود دولت و حوضش؛ درگيري حتي در دولت آغاز شد، وزير خارجه با وزير بهداشت و وزير بهداشت با رئيس دانشگاه‌هاي علوم پزشکي.
کرونا در مجالس
امام حسين (ع)نيست!!!!
تمامي اين اتفاقات در تابستاني رخ داد که نزديک به ايام محرم و مراسم عزاداري عبدالله الحسين بود.دولت در بيانيه‌هاي پي درپي از مردم مي‌خواست که از حضور در اجتماعات خودداري کنند اما بسياري از افرادي که با دولت لجبازي کرده بودند به هيات‌ها مي‌رفتند و استوري مي‌کردند و مي‌نوشتند: کرونا در مراسم امام حسين (ع) نيست، راحت باشيد.
بسياري از همين افراد بعد از يک هفته به اين بيماري مبتلا شده و پس از بستري روي تخت بيمارستان گريه مي‌کردند که نمي‌خواهند بميرند و از امام حسين (ع) مي‌خواستند که آنها را نجات دهد.از طرفي هم ابراز پشيماني مي‌کردند و از مردم مي‌خواستند توصيه‌هاي بهداشتي را جدي بگيرند.جالبتر آنکه همين افراد به دنبال فردي بنام تبريزيان داروهاي اسلامي مانند «روغن بنفشه» يا «ادرار شتر» را به عنوان داروي کرونا به مردم معرفي مي‌کردند و مي‌خواستند از اين نمد براي خود کلاهي بدوزند. درحاليکه رئيس دانشکده طب ايراني در نشستي خبري گفت که بعد از شکايت از اين افراد بسياري متواري شده اند و دسترسي به آنها وجود ندارد.
در همين زمان دولت همچنان منتظر ساخت واکسن برکت بود، خبر رسيد که ژل واکسن در تمامي واکسن‌ها فقط يک نوع است و آنرا تنها ايالات متحده توليد مي‌کند و براي خريد اين نوع ژل بايد از اين کشور مجوز دريافت کرد.
به همين دليل آمريکا اجازه صادرات اين نوع ژل به ايران را نداد و همين مقدار کم نيز بصورت کامل در بنياد برکت توليد نشده و از بين رفته است. دولت سپس دست بکار شد و از کشور چين خواست که اجازه صادرات سينوفارم توليد امارات را به ايران بدهد و حتي هزينه خريد آنها را نيز واريز کرد به شکلي که محموله‌هاي بزرگ آماده ارسال بودند اما ديگر عمر دولت کفاف نداد و بعد از تغيير دولت واردات با دو تلفن رئيسي به سران چين و امارات از سوي هلال احمر آغاز شد. که بعدها و حتي امروز رئيس دولت و وزيران آن يکي از نواقص دولت روحاني را مرگ و مير ناشي ازعدم مديريت کرونا مي‌داند. يادمان نمي‌رود که طي هفته‌هاي گذشته دولت قاصر بود از تامين شيرخشک و دارو و بسياري از داروها همچنان در ليست عدم جابجايي پول بخاطر اف اي تي اف براي واردات به کشور است.
اينکه يک ورق قرص بيماري‌هاي خاص به قيمت‌هاي معمولي در ديگر کشورها فروخته مي‌شود ولي در ايران با قيمت‌هاي نجومي و بصورت قاچاق دست به دست مي‌شود نيز از اشکالات دولت قبل است؟
اينکه اوج مرگ و مير در دولت قبل و در زمان پاندمي سويه دلتا در ايران همزمان با ماه محرم بود که مسئولان فرياد مي‌زدند در مجالس شلوغ شرکت نکنيد و مجالس را بصورت خصوصي برگزار کنيد تا کمتر عزيز از دست رفته اي را ببينيم اما دوستداران دولت کنوني آنرا مسخره مي‌کردند بازهم تقصير دولت قبل است؟
کد مطلب: 210184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *