; ?>; ?> هراس اصولگرایان از بازگشت خاتمی - مردم سالاری آنلاين
۲
۳
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۳
پایگاه خبری فریادگر بررسی می کند:

هراس اصولگرایان از بازگشت خاتمی

با وجود آنکه خاتمی قصد کاندیداتوری ندارد اصولگرایان همچنان از حضور او نگرانند
با وجود آنکه خاتمی قصد کاندیداتوری ندارد اصولگرایان همچنان از حضور او نگرانند
درحالیکه نزدیک به چهل روز تا انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی است یکی از موضوعات مهمی که پیرامون حضور یا عدم حضوراصلاح طلبان درانتخابات آتی مطرح می شود اصلی ترین نگرانی روز اصولگرایان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این جناح در شرایطی که خود شدیدا دچارانشقاق و اختلافات درون ساختاری بوده و به چند دسته و گروه تقسیم شده اند مشکلات خویش را فراموش کرده و از اجماع احتمالی اصلاح طلبان سخت در هول و هراسند. اصلاح طلبان بازگشت به قدرت را مورد تجزیه وتحلیل و کنکاش قرارداده و حرکت به سوی رفتار سیستماتیک و منسجم برای کاندیدای اصلاح طلب را بررسی می کنند.
با مدنظر قراردادن محبوبیت و مقبولیت حجةالاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین درجامعه بر اولویت حضور او در انتخابات پیش رو تأکید شده که این امر اصولگرایان را به شدت نگران ساخته و رسانه های مکتوب و مجازی وابسته به این طیف را به یاری و مدد طلبیده اند. اگر چه خاتمی تاکنون عدم تمایل خویش برای حضور در انتخابات را اعلام نموده و به احتمال بسیار زیاد کاندیدا نمی شود اما کماکان در میان اصلاح طلبان وزنه ای سنگین محسوب می شود و اکثر گروه های اصلاح طلب تصمیم گیری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و در نتیجه اجماع را منوط به تصمیم
اصولگرایان در شرایطی که خود شدیدا دچارانشقاق و اختلافات درون ساختاری بوده و به چند دسته و گروه تقسیم شده اند مشکلات خویش را فراموش کرده و از اجماع احتمالی اصلاح طلبان سخت در هول و هراسند
نهایی سید محمد خاتمی در خصوص کاندیداتوری اش دانسته و اولویت اول جریان اصلاحات را این چهره دانسته اند.
با این توضیحات، اصولگرایان علی الخصوص بخش سنتی این جناح می دانند با توجه به در حاشیه بودن وسکوت چند ساله اصلاح طلبان و بازسازی درونی شان اینک با توجه به محبوبیت سید محمدخاتمی در جریان اصلاح طلبی و بدنه جامعه چنانچه به صحنه آمده و اعلام کاندیداتوری کند، به طور قطع و یقین حائز رأی بالا و چشمگیری خواهد بود. هم از این روست که اصولگرایان مشکلات و تشتت درونی خویش را فراموش کرده و با تمام قوا وارد میدان شده و هم و غم و اولویتشان را تخریب جریان اصلاح طلبی علی الخصوص خاتمی قرار داده اند و در این رابطه نام هایی را برای جریان اصلاح طلبی مطرح می کنند تا شبهه و القای اختلاف درونی این طیف را عیان سازند.
هراس اصولگرایان از بازگشت خاتمی به بدنه نظام تا حدی است که رسانه ها و شخصیت های برجسته اصولگرا،حضور خاتمی در عرصه را به گرم کردن تنور انتخابات تقلیل می دهند در حالی که حضور او در انتخابات آتی اگر تحقق یابد بسیار فراتر از آنچه خواهد بود که این رسانه ها و سیاسیون تحلیل می کنند و حضور وی در انتخابات گره بسیاری از مشکلات را خواهد گشود. حضور خاتمی در عرصه انتخابات، بیش و پیش از آنکه فرصتی برای اصلاح طلبان باشد فرصتی طلایی و امتیازی
عجله رسانه های اصولگرا برای تخریب چهره ملی خاتمی ، نشان از هراس همیشگی جریان اصولگرا از حضور وی در عرصه عمومی و بازگشت اصلاح طلبان به بخشی از قدرت دارد
عالی برای نظام و کشور در موقعیت فعلی خواهد بود. درحالیکه تنور انتخابات هنوز گرمای همیشگی را پیدا نکرده و کارزار انتخاباتی در حد گمانه زنی برای حضور شخصیتها و رجال سیاسی است اصولگرایان«دست پیش می گیرند تا پس نیافتند».
آنها حتی آنقدر صبور و خویشتن دار نیستند تا پروژه ها و برنامه های تخریبی خود را برای زمانی نزدیکتر به انتخابات و قطعی شدن حضور خاتمی و گرم شدن تنور انتخابات نگه داشته و انرژی خود را هنگام مبارزات نهایی انتخاباتی صرف تخریب اصلاح طلبان کنند. عجله رسانه های اصولگرا برای تخریب چهره خاتمی ، نشان از هراس همیشگی جریان اصولگرا از حضور وی در عرصه عمومی و بازگشت اصلاح طلبان به بخشی از قدرت دارد. البته تخریب های زنجیره ای رسانه ها و جریان اصولگرایی در مورد عملکرد سید محمد خاتمی هیچگاه آنچنانکه مد نظر آنها بوده کارگر نیفتاده است و کسانی که در دوران ریاست جمهوری ایشان هر نه روز یک بحران پیش پای دولت اصلاحات قرارمی دادند، امروز تنها با مشاهده عکس خاتمی در رسانه ها و مجامع اصلاح طلبان و شنیدن زمزمه های حضور غیر حتمی و نامتحمل او برای انتخابات آینده قصد دارند هر روز برای وی و جریان اصلاحات یک بحران البته تکراری ایجاد کرده و برچسبهای جدیدی به کاندیداهای اصلاح طلبان بزنند.
گزارش : محمدعلی خالق نژاد
کد مطلب: 29371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


احمدپور
فریادگر انگار تبلیغات انتخاباتی را از الان شروع کردی!
توحید شیریزاد
نیازی نیست که اصولگرایان از خاتمی که جزو سران فتنه آمریکایی اسراییلی 88 است بترسند. ایشان برای همیشه رد صلاحیت شده اند البته نه در شورای محکم نگهبان بلکه در افکار عموم مگر نه این است که در هشت دوره اخیر انتخابات (سه دوره مجلس- یک دوره خبرگان رهبری- دو دوره ریاست جمهوری - و دو دوره شوراهای شهر در شهرهای بزرگ) اصلاح طلبان رای نمی آورند چرا اصرار دارید بگویید که شما هنوز رقیب هستید .
در مورد درگیری های داخلی اصولگرایان هم حق باشماست آنقدر مشغول دعوای درون گفتمانی هستند که نگو البته به نظرتان این بخاطر حقارت رقیب مرده نیست؟؟؟؟؟؟
خوشا به سعادت شما که استکبار جهانی و اسراییل شما را امید خود می داند- حتما ما باز اشتباه می کنیم

خداوند همه مان را به راه راست هدایت کند