۰
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۵
پس از تصویب اساسنامه صورت گرفت:

انتخاب اعضاي هيات رئيسه موقت فراکسيون اميد

با انتخابات هفتم اسفند سال 1394 صفحه کتاب سياست ايران ورق خورد؛ با وجود رد صلاحيت‌هاي بي‌سابقه، مردم اميد به تغيير داشتند و دل به تدبير ليست اعتداليون و اصلاح‌طلبان بسته بودند و با حضور در انتخابات تغيير را رقم زدند.
انتخاب اعضاي هيات رئيسه موقت فراکسيون اميد

با انتخابات هفتم اسفند سال 1394 صفحه کتاب سياست ايران ورق خورد؛ با وجود رد صلاحيت‌هاي بي‌سابقه، مردم اميد به تغيير داشتند و دل به تدبير ليست اعتداليون و اصلاح‌طلبان بسته بودند و با حضور در انتخابات تغيير را رقم زدند.
 به گزارش پایگاه خبری فریادگر، بعد از اعلام نتايج و پيروزي ليست اميد در انتخابات اين بار نوبت نمايندگان منتخب بود که خواسته مردم را بي‌پاسخ نگذارند. اولين نشست ليست اميد روز 18 ارديبهشت در مسجد «سلمان فارسي نهاد رياست‌جمهوري» برگزار شد. نشستي که به شکل هيات رئيسه سني برگزار شد و ‌هاشم‌زايي و سيده فاطمه حسيني جزو هيات رييسه آن بودند و اما روز گذشته منتخبان مردم در کنار هم جمع شدند تا انتخاباتي براي هيئت رييسه فراکسيون اميد برگزار کنند. در نشست ديروز فراکسيون اميد، محمدرضا عارف به اتفاق آرا رييس موقت اين فراکسيون شد. همچنين با شمارش آرا حجت‌الاسلام مازني، تاجگردون، محمدرضا تابش، الياس حضرتي، محمود صادقي، مصطفي کواکبيان، محمد‌‌علي وکيلي و علي نوبخت به همراه محمدرضا عارف 8 عضو ديگر هيات رييسه موقت فراکسيون اميد شدند.

 

استاني شدن انتخابات ادبيات حضور در مجلس را تغيير مي‌دهد

خانه ملت‌: پزشکيان استاني‌شدن انتخابات را گامي‌روبه‌جلو دانست و گفت: لازم است نمايندگان با استاني شدن انتخابات دغدغه خود را از منطقه‌اي به ملي تغيير دهند تا کشور توسعه يابد. مسعود پزشکيان با اشاره به لايحه اي که براي اصلاح قانون انتخابات مجلس در دست هيأت دولت است، گفت: استاني شدن انتخابات در نگاه اول گامي‌به سمت جلوست و باعث مي‌شود نگاه محدود خود را وسيع تر کرده و به جاي تمرکز در منطقه به کل استان و کشور توجه کنيم. نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي‌بر همين اساس تصريح کرد: استاني شدن انتخابات ادبيات نمايندگي را به گونه اي مي‌کند که امور به صورت تيمي‌انجام شود چنانچه در حال حاضر افراد بسياري در مجلس به تنهايي کار مي‌کنند اما اگر نمايندگان استاني باشند کار گروهي رواج پيدا مي‌کند. وي در ادامه به ايراد ديگري که در قانون انتخابات مجلس وجود دارد و دولت بايد نسبت به اصلاح آن اقدام کند، اشاره و عنوان کرد: روند ارزيابي صلاحيت‌ داوطلبان حضور در عرصه کانديداتوري مجلس ناقص است و قانوني که نوشته شده ايراداتي دارد که بايد آن را اصلاح و تقويت کرد چنانچه حتي امکان مطالعه 8 هزار برگه اعتراض در يک ماه وجود ندارد چه برسد به رسيدگي به اين تعداد.

 

افزايش صادرات نفت ملموس‌ترين نتيجه اجراي برجام است

ايرنا: محمود واعظي وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات افزايش صادرات نفت ايران به دو ميليون بشکه در روز را ملموس ترين نتيجه حاصل از اجراي برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عنوان کرد. محمود واعظي روز سه‌شنبه در حاشيه ديدار با «توميسلاو پننيچ» وزيراقتصاد و «دارکو هروت » وزير کارآفريني و صنايع کوچک جمهوري کرواسي در محل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: افزايش صادرات نفت کشورمان که در نتيجه تحريم‌ها با افت شديدي مواجه بود و با توجه به اين مطلب که عربستان سعودي تلاش فراواني براي در اختيار قرار دادن کل بازارهاي نفتي ايران داشت، با باز شدن فضاي سياسي براي ما اتفاق کمي‌نيست و مي‌توان آن را ملموس ترين دستآورد اجراي برجام دانست.

 

 

منعي براي تجارت بانک‌هاي غيرآمريکايي با ايران وجود ندارد

ايسنا: بنا بر اعلام وزير خزانه‌داري آمريکا اين کشور موظف است تا اين موضوع را روشن کند که تجارت بانک‌هاي غيرآمريکايي با ايران منعي ندارد. جک لو، وزير خزانه‌داري آمريکا روز دوشنبه در يک کنفرانس خبري، گفت: زماني که ايران اقدامات که به انجام آن متعهد شده بود را انجام داد، ما نيز بايد تعهدات خود را يعني برداشتن تحريم‌هاي هسته‌اي ايران را انجام مي‌داديم. او ادامه داد: اين موضوع بسيار مهم است که ايران بداند تحريم‌هاي تروريست و حقوق بشر مثل آن چه که پيش‌تر با يکديگر گفت‌وگو کرديم برداشته نخواهد شد. هم‌اکنون آمريکايي‌ها از تجارت مستقيم با ايران البته با وجود برخي استثناها منع شده‌اند. همچنين کشورهاي ديگر نيز از تجارت با ايران در حوزه‌هايي که مشمول تحريم‌هاي تروريسم و حقوق بشر ايران مي‌شود، منع شده‌اند.

 

جمعيت عامل اصلي توسعه است

ايرنا: رييس مرکز تحقيقات استراتژيک، جمعيت را عامل اصلي توسعه دانست و در عين حال گفت: نبود نگرش استراتژيک و بلند‌مدت در کشور باعث شده است مجبور شويم راه رفته را بازگرديم. علي‌اکبر ولايتي روز سه‌شنبه در سمينار تحولات و سياست‌هاي جمعيت در ايران که در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، افزود: آرزوي هر محققي اين است که از کارهاي موازي جلوگيري شود و مطالعات انجام شده در کشور هم، هم‌افزايي داشته باشد. وي با بيان اينکه امکانات کشورمان محدود است و بايد از حداقل امکانات حداکثر استفاده انجام شود، اضافه کرد: در چنين شرايطي تعيين اولويت‌ها بسيار مهم است و در اين شرايط تحقق اهداف مهم ملي بايد مورد توجه قرار گيرد که جمعيت يکي از اين موارد است. رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک تاکيد کرد: موضوع جمعيت بعنوان عامل اصلي توسعه اکنون پذيرفتني است.

کد مطلب: 56052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *