۱
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
در گفت وگو با نمايندگان مجلس بررسي شد:

ورود کميسيون اصل نود به پرونده احمدي‌نژاد

احمدي‌نژاد در لباس مارکوپولو اين روزها در سفرهاي استاني اش به سر مي‌برد. غافل از اينکه پرونده بسيار سنگين از تخلفات ريز و درشتش هنوز باز نشده و او حتي حاضر نشده در دادگاه حاضر شود.
ورود کميسيون اصل نود به پرونده احمدي‌نژاد
احمدي‌نژاد در لباس مارکوپولو اين روزها در سفرهاي استاني اش به سر مي‌برد. غافل از اينکه پرونده بسيار سنگين از تخلفات ريز و درشتش هنوز باز نشده و او حتي حاضر نشده در دادگاه حاضر شود. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، حدود يک سال پيش و زماني که حميد بقايي، معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد از سوي قوه قضاييه بازداشت شد، اظهارنظر‌هاي مختلفي درباره جزئيات اين پرونده از سوي مسئولان و برخي افراد بيان شد. برخي از نمايندگان مجلس، مانند جعفرزاده ايمن‌آبادي نماينده مجلس دهم و نهم ادعاهاي مختلفي را در اين باره مطرح کرده اند. همان زمان بود که معلوم شد احمدي‌نژاد پرونده اي با 520 مورد تخلف دارد. اما چرا کميسيون اصل نود به اين موضوع ورود نمي‌کند تا به اين پرونده قطور رسيدگي شود؟

از رسانه ملي مي‌خواهم زمان بدهد تا درباره تخلفات احمدي‌نژاد حرف بزنم

در آن زمان، غلامعلي جعفر‌زاده ايمن آبادي در گفت‌و‌گو با تابناک درباره بازداشت حميد بقايي گفته بود: متأسفانه، دولتمردان گذشته، به صرف ادعا‌هايي که درباره پاک بودن داشتند، تخلفات بسيار گسترده‌اي انجام دادند؛ اين تخلفات از انتقال پول‌هاي کلان از داخل کشور به خارج تا فسادهايي که در واگذاري پروژ‌ه‌ها و چيزهاي ديگر داشتند، بود. اين نماينده مجلس گفت: در آن زمان به اين‌ها اين مسأله که کشور قانون ندارد، کامل تزريق شده بود و فکر هم نمي‌کردند، روزي در اين کشور به اين حساب کتاب‌ها رسيدگي شود. وي افزود: يکي از تخلفات بقايي در پرونده‌هايش، خروج 20 هزار ميليارد تومان از داخل کشور به صرافي‌هاي کشور‌هاي عربي بوده و البته تخلفات بسيار ديگري نيز وجود دارد که نمي‌توانم در اوضاع کنوني جزئيات پرونده را افشا کنم.

اکنون با گذشت بيش از يک سال از اين ماجرا، بار ديگر موضوع اختلاس توسط نزديکان رئيس‌جمهور سابق پر رنگ شده است، به گونه‌اي که وکلاي بقايي با تماس با اين نماينده، از وي خواسته‌اند، مستندات خود را در خصوص پرونده 20 هزار ميلياردي به مردم ارائه دهد و در غير اين صورت از وي شکايت خواهد کرد. در همين ارتباط، جعفر‌زاده آبادي گفته است: در روزهاي اخير، از دفتر آقاي بقايي نامه‌اي براي من فرستاده شده که در آن با استفاده از الفاظ توهين آميز درخواست کرده بود، مدارک خود را در راستاي خبر 20 هزار ميلياردي به مردم ارائه دهيد، در غير اين صورت از من شکايت خواهند کرد. اين نماينده مجلس گفت: ما با اين گونه شکايات‌ مشکلي نداريم؛ اما براي اينکه گزارش خود را به مردم بدهيم، لازم است يک رسانه داشته باشيم. در همين راستا، فرصتي از سوي رسانه ملي مي‌خواهم تا در راستاي خيانت‌ها و جنايت‌هايي که در زمان احمدي‌نژاد صورت گرفته، به مردم بگويم. اين نماينده مجلس همچنين ادامه داد: اگر رسانه ملي اين زمان را در اختيار من بگذارد، 520 تخلف محرز و ثبت شده توسط دستگاه‌هاي نظارتي و سيستم قضايي را افشا خواهم کرد؛ تخلفاتي که تا به امروز به دليل شخصيت حقوقي احمدي‌نژاد ـ که روزي رئيس جمهور بود ـ از سوي هيچ نهادي گفته نشد. اين نماينده گفت: گويا تنها اين رئيس‌جمهور در جمهوري اسلامي مصونيت دارد و مجاز است هر کار بخواهد انجام دهد. به هر حال تيم دولت سابق اصرار دارند که اين اسناد رونمايي شود و به همين دليل، من اصرار دارم تا در صدا و سيما حاضر شود و در محضر مردم مستندات خودم را به آن‌ها ارائه کنم.

بررسي پرونده‌هاي احمدي‌نژاد زمان زيادي مي‌برد

نماينده مردم رشت در مجلس دهم يادآور شد: در هر صورت آقاي بقايي مختار هستند که از بنده شکايت کنند و نکته مهم ديگر اين است که باوجود اين‌که درخواست کردم صداوسيما براي تشريح تخلف‌هاي صورت گرفته به بنده فرصت دهد، درصورتي که اين مهم محقق نشود، از طريق رسانه‌هاي همگاني ديگر اين اطلاعات را در اختيار افکار عمومي قرار خواهم داد تا پاک‌دستي آن‌ها بيش از پيش براي مردم مشخص شود. اين نماينده مجلس در خصوص موضوع تخلفات افزود: عمده تخلفات مربوط به خساراتي است که در هشت سال وارد کشور شده، افرادي که غير قانوني و يک شبه صاحب ميليارد‌ها ثروت شده‌اند و برخي تخلفات مالي شديد که خود شخص احمدي‌نژاد و برخي از نزديکان وي در آن دست داشتند و برخي جنايت‌هايي که درحق اين مردم شده است، بخش اصلي آنکه شامل خروج ميليارد‌ها دلار پول از کشور است مي‌شود. از طرفي پورمختار رئيس کميسيون اصل نود در مجلس نهم خردادماه به خبرآنلاين گفته بود: با اينکه پرونده‌هاي شکايت از رئيس‌جمهور پيشين در کميسيون اصل نود مجالس هشتم و نهم بررسي شد اما احمدي‌نژاد هيچگاه براي ارائه توضيحات به اين کميسيون نيامد.

بايد با قانون گريزي مقابله شود

محمد نعيم اميني فرد سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان درباره رسيدگي به پرونده احمدي‌نژاد در کميسيون اصل نود به مردم‌سالاري مي گويد: «ما به نظرمان مي‌رسد هر مسئول اجرايي از نظارت کميسيون اصل نود مصون نيست. من فکر مي‌کنم با توجه به اينکه در مجامع عمومي و رسانه‌ها شائبه‌هايي هست و اتهاماتي به شخص احمدي‌نژاد وارد مي‌شود بايد اين اتهامات رد يا اثبات شود. براي همين کميسيون اصل نود بايد ورود جدي داشته باشد. فارغ از اينکه اين اتهامات صحت داشته باشند يا نه.» نماينده مردم ايرانشهر ادامه مي‌دهد: «کميسيون‌هاي مختلف وظايف مختلفي دارند. ما فکر مي‌کنيم خيلي از نابساماني‌ها ريشه در گريز از قانون دارد. اگر مسئله قانون مداري را نهادينه کنيم يقينا بسياري از اين نابساماني‌ها کاهش مي‌يابد. مشکل کشور ما در اين صد سال قانون بوده است.» اميني فرد معتقد است پرونده احمدي‌نژاد اولويت شماره يک کشور نيست ولي وظيفه ذاتي کميسيون اصل نود اقتضا مي‌کند که به اين پرونده ورود داشته باشد. از طرفي زهرا سعيدي مبارکه، نماينده مردم مبارکه در مجلس نيز به «مردم‌سالاري» مي‌گويد: «هرکسي در هرجايگاهي تخلف کند، هم دستگاه‌هاي نظارتي موظفند خيلي سفت و سخت ورود کنند و هم کميسيون اصل نود بايد به نحو احسن وارد شود و نقش خود را ايفا کند. به گونه اي که شفافيت برقرار شود. اگر کسي خطايي کرده، بايد توبيخ شود. من معتقدم اگر کسي خطايي از بيت المال مرتکب شود جرمش بيشتر از کساني است که تخلفي معمولي داشته‌اند. انشاءالله عزيزان ما در کميسيون اصل نود تسريع خواهند داد و به موضوع وارد مي‌شوند. ما به آنها اعتماد داريم!» اما سيد صادق طباطبايي نژاد عضو کميسيون فرهنگي مجلس و نماينده اردستان معتقد است پرونده احمدي‌نژاد موضوع اصلي کشور نيست. او در اينباره به «مردم‌سالاري» مي گويد: «موضوع کشور بحث اشتغال، محيط‌زيست و چند چيز ديگر است. وقتي درگير موضوعات سياسي هستيم از موضوعات اصلي دور مي‌افتيم. گرچه تخلفاتي بوده و رسيدگي‌هايي هم شده ولي به نظر اولويت اصلي کشور نيست».
کد مطلب: 60000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *