۱
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
شرکت نفت از وکيل زنجاني شکايت کرد

آقاي وکيل در جايگاه متهم

پرونده متهم نفتي هر روز پيچيده‌تر مي‌شود و ابعاد تازه‌اي پيدا مي‌کند در جديدترين تحولات شرکت نفت از رسول کوهپايه‌زاده وکيل متهم نفتي به اتهام نشر اکاذيب شکايت کرد.
آقاي وکيل در جايگاه متهم
پرونده متهم نفتي هر روز پيچيده‌تر مي‌شود و ابعاد تازه‌اي پيدا مي‌کند در جديدترين تحولات شرکت نفت از رسول کوهپايه‌زاده وکيل متهم نفتي به اتهام نشر اکاذيب شکايت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، چند روز پيش رسول کوهپايه زاده با اعلام خبر شکايت نفت از وي با خبرگزاري‌هاي مختلف گفت و گوي‌هاي مشابهي انجام داد و در همين رابطه به خبرگزاري «فارس» گفت: هفته گذشته احضاريه‌اي از شعبه 4 بازپرسي فرهنگ و رسانه به دست من رسيد که حکايت از شکايت شرکت نفت عليه من تحت عنوان نشر اکاذيب داشت.

وي با بيان اينکه احضاريه 23 شهريور به من ابلاغ شده و من 5 روز فرصت دارم تا خودم را معرفي کرده و توضيحات لازم را ارائه دهم گفت: در انتهاي برگه احضاريه قيد شده که نتيجه عدم حضور «جلب» است.

کوهپايه‌زاده تصريح کرد: شرکت نفت در پرونده فساد نفتي 4 وکيل دارد، يک دستگاه عريض و طويل حقوقي دارد و به معناي واقعي قدرتمند است، روزي که من وارد اين پرونده مي‌شدم دوستانم تاکيد مي‌کردند که مراقب باشم چرا که اين پرونده آفت‌هايي دارد.

وکيل متهم نفتي که رابطه خوبي با خبرگزاري‌ها دارد مي‌گويد: طرف مقابل ما در اين پرونده وزارت نفت و به عبارتي دولت است، مسئولان شرکت نفت با استفاده از امکانات رسانه‌اي و توانمندي‌هايي که داشتند مصاحبه‌هاي زيادي را انجام دادند، حتي وزير نفت در مورد اين پرونده مصاحبه کرده بود.

کوهپايه‌زاده ادامه داد: من بارها گفتم تا زماني که راي قطعي عليه موکل من صادر نشده صحبتي نشود اما اين پرونده بيش از حد معمول رسانه‌اي شد و آنها مسائلي را مطرح کردند که من به عنوان وکيل زنجاني بايد به آنها پاسخ مي‌دادم.

وي افزود: دادگاه علني برگزار شد و عنوان شد که هيچ راز مگويي وجود ندارد، مبناي برخورد من با رسانه‌ها نيز براساس تعامل بود و بدون توجه به اينکه رسانه از کدام گروه و جناح است با آنها تعامل کردند تا بتوانند اطلاع‌رساني شفاف که حق مردم است کمکي کرده باشند چرا که رسانه‌ها نمايندگان افکار عمومي‌هستند.

وکيل زنجاني در ادامه اظهار داشت: البته من در اين مصاحبه‌ها خط قرمزهايي هم داشتم و رعايت قانون، رعايت امنيت ملي و مصالح کشور برايم در اولويت بود. اما ظاهرا همين صحبت‌ها و همين تعامل با رسانه‌ها به مذاق برخي از دوستان خوش نيامده و از من شکايت کردند.

کوهپايه‌زاده با بيان اينکه من نمي‌دانم منظور دوستان وزارت نفت از نشر اکاذيب چيست گفت: من هم آرشيو کاملي از مصاحبه دوستان نفتي دارم و زماني که آنها را ورق مي‌زدم ديدم خيلي از مسئولين نفتي مصاحبه‌هايي را قبل از صدور راي قطعي داشته‌اند و مواردي را مطرح کردند که مي‌تواند خلاف قانون باشد.

وکيل زنجاني زنگنه را متهم به دامن زدن به حاشيه‌ها کرد و گفت : وزير نفت در يک جلسه به صراحت گفت که زنجاني در رسانه‌ها پول خرج مي‌کند که به نفعش بنويسند اما من براي اينکه از حاشيه پردازي جلوگيري کنم و بوي سياسي کاري به مشام نرسد از شکايت پرهيز کردم هرچند که موکل من خواسته بود تا شکايت کنم.

وي گفت: نبايد بنا بر پرداختن به مسائل حاشيه‌اي باشد و بخواهند اصل موضوع را فراموش کنند و عليه تنها وکيل زنجاني شکايت کنند و به يک اهرم فشار متوسل شوند که من ساکت شوم اين کار در شان وزارت نفت نيست ضمن اينکه امور حقوقي وزارت نفت کارهاي کلان تري دارد که بايد به آنها بپردازد.

کوهپايه‌زاده با تاکيد بر اينکه من به قانون تمکين مي‌کنم و با حضور در حوزه 4 توضيحات خود را ارائه مي‌دهم گفت: اميدوارم اين رفتار و آنچه قانون حکم مي‌کند نسبت به همه قابل اجرا باشد. وکيل زنجاني گفت: حالا من هم به تکليف قانوني خودم عمل کرده و به وکالت از موکلم از وزارت نفت شکايت مي‌کنم تا مشخص شود در طول اين مدت اگر هم تخلفي صورت گرفته و نشر اکاذيبي بوده از سوي چه کساني بوده است. اما شکايت در پرونده متهم نفتي امر جديدي نيست؛ بابک زنجاني در نهمين جلسه دادگاه خود از تصميمش براي شکايت از وکيل شرکت نفت خبر داده بود. بابک زنجاني که در اين جلسه براي قرائت دفاعيات خود پشت تريبون قرار گرفته بود گفت: وکيل شرکت نفت مرا به دزدي متهم کرد و مرا با دزدان مقايسه کرد که به همين خاطر و طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته با وکلايم از وي به خاطر هتک حرمت شکايت مي‌کنم.

با بالا گرفتن دعواي وزارت نفت و بابک زنجاني بايد منتظر دادگاه ماند تا نتيجه مشخص شود.
کد مطلب: 60959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *