۱
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۱
روز پنجم رقابتهای گروهی فوتبال باشگاههای آسیا

شانس صعود 4 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا چقدر است؟

رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا در شرایطی به هفته پنجم رسیده که هر چهار تیم ایرانی در این مسابقات هنوز شانس صعود دارند. اما بازیهای هفته پنجم برای هر چهار تیم بسیار حایز اهمیت است. در این گزارش، شانس 4 تیم ایرانی برای صعود به مرحله بعدی را بررسی می کنیم.
شانس صعود 4 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا چقدر است؟
رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا در شرایطی به هفته پنجم رسیده که هر چهار تیم ایرانی در این مسابقات هنوز شانس صعود دارند. اما بازیهای هفته پنجم برای هر چهار تیم بسیار حایز اهمیت است. در این گزارش، شانس 4 تیم ایرانی برای صعود به مرحله بعدی را بررسی می کنیم. 

ذوب آهن اصفهان، چشم انتظار برد 
ذوب آهن اصفهان اگرچه لیگ قهرمانان آسیا را پرفروغ آغاز نکرد، اما به مرور بهتر شد و حال در آخرین بازی خانگی خود دوشنبه ساعت 20:30 به مصاف العین امارات می رود. اگر ذوب آهن در این بازی پیروز شود صعود خود را به مرحله دوم قطعی خواهد کرد. با توجه به اینکه در هفته پایانی ذوب آهن باید در زمین الاهلی عربستان به میدان برود و العین میزبان بنیادکار ازبکستان، تیم قعرنشین گروه است، ذوب آهن باید همین امشب کار را تمام کند تا صعودش به مرحله بعدی تا حد زیادی قطعی شود. هم اکنون الاهلی عربستان با 8، ذوب آهن با 7 و العین امارات با 6 امتیاز در رده های اول تا سوم این گروه قرار دارند و بنیادکار بدون امتیاز، حذف شده است. البته ذوب آهن  کار سختی دارد چرا که العین امارات به عنوان یکی از تیمهای قدرتمند سالهای اخیر لیگ قهرمانان آسیا اگر در بازی امشب بازنده باشد، شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت و قطعا در مقابل ذوب آهن با تمام قوا بازی خواهد کرد. ذوب آهن در بازی رفت در زمین العین یک امتیاز کسب کرده بود. 

الهلال، پل صعود پرسپولیس
پرسپولیس، بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران که در رده بندی تیمهای برتر آسیایی هم بالاتر از سایر تیمهای ایرانی، در رده دهم قرار گرفته، در بین تیمهای ایرانی کمترین شانس صعود را در بین تیمهای ایرانی دارد. توقف در مقابل الریان قطر در بازی خانگی دو هفته پیش، که با از دست رفتن پنالتی چیپ مهدی طارمی همراه بود، کار پرسپولیس را برای صعود دشوار کرد. پرسپولیس اگرچه در بازی آخر میزبان الوحده امارات ضعیف ترین تیم گروه است و شانس زیادی برای پیروزی در آن بازی دارد، اما برای آنکه شانس صعود خود را حفظ کند لازم است در بازی دوشنبه در مقابل الهلال عربستان امتیاز کسب کند. تساوی در مقابل الهلال مانع از صعود پرسپولیس نخواهد شد اما شانس این تیم را برای صعود به شدت کاهش خواهد داد. اما شکست در مقابل الهلال، حذف پرسپولیس را قطعی می کند. دو تیم در دیدار رفت به تساوی یک بر یک رسیدند. در آن بازی پرسپولیس تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بود اما دریافت گل در دقایق پایانی، دو امتیاز حساس را از پرسپولیس گرفت. بازی برگشت هم مثل بازی رفت در عمان برگزار می شود و این بیشتر به سود الهلال است که طرفداران بیشتری در مسقط خواهد داشت. جالب اینجاست که هر دو تیم الهلال و پرسپولیس در لیگهای داخلی کشورهای خود در هفته گذشته قهرمان شده اند و مصاف امشب، مصاف قهرمان دو لیگ ایران و عربستان است. پرسپولیس سه بازیکن اصلی خود سید جلال حسینی، سروش رفیعی و انصاری را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و این کار پرسپولیس را سخت تر می کند. اما سرخ پوشان پایتخت پس از قهرمانی در لیک برتر، اگر می خواهند به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کنند باید با تمام قوا در مقابل الهلال قرار بگیرند و با شکست این تیم شانس خود را برای صعود افزایش دهند. احتمال صعود پرسپولیس در صورت کسب نتیجه تساوی، بستگی به نتیجه بازی دیگر خواهد داشت اما قطعا شانس پرسپولیس را برای صعود به شدت کاهش خواهد داد. در این گروه الهلال با 8 و الریان با 7 امتیاز اول و دوم هستند و پرسپولیس 5 امتیاز دارد. الوحده با 1 امتیاز قعرنشین است. بازی پرسپولیس و الهلال ساعت 19:30 و بازی الوحده و الریان ساعت 20:05 برگزار می شود. 

استقلال تهران، یک گام تا صعود
استقلال تهران که سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارد در این دوره نتایج خوبی کسب کرده و هم اکنون با 7 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به الاهلی امارات دوم است و تیمهای التعاون عربستان و لوکوموتیو تاشکند هر کدام با 4 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند. پیشبینی می شود از این گروه دو تیم الاهلی و استقلال صعود کنند و مصاف سه شنبه شب این دو تیم در مقابل هم، سرنوشت ساز است. این دو تیم ساعت 20:15 دقیقه سه شنبه در تهران به میدان می روند و هر کدام که پیروز شود صعود خود به مرحله بعدی را تا حد زیادی قطعی خواهد کرد. هرچند که پیروزی در این دیدار به معنای صعود قطعی نیست و احتمالاتی برای صعود دو تیم دیگر وجود خواهد داشت. اما از آنجا که استقلال باید در هفته آخر در بازی خارج از خانه به مصاف التعاون عربستان برود که روی کاغذ شانس صعود دارد، باید از این بازی خانگی به بهترین نحو استفاده کند. بازی رفت دو تیم در امارات با نتیجه 2 بر یک به سود الاهلی به پایان رسیده بود. 

استقلال خوزستان و رقابت حساس با الفتح
استقلال خوزستان که با 7 امتیاز پس از لخویا قطر که 8 امتیازی است در رده دوم گروه قرار دارد، در شرایطی سه شنبه شب به دیدار الفتح عربستان می رود که الفتح برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود لازم است استقلال خوزستان را شکست دهد. در بازی رفت، استقلال خوزستان 1 بر صفر پیروز شده بود و فردا، در صورت کسب یک مساوی هم می تواند شانس صعود خود را بیش از الفتح در هفته پایانی حفظ کند. استقلال خوزستان در هفته آخر یک بازی خانگی نسبتا راحت در مقابل الجزیره امارات دارد و اگر سه شنبه شب در مقابل الفتح عربستان، یک امتیاز هم کسب کند، با پیروزی در بازی آخر خانگی صعود خواهد کرد. بازی استقلال خوزستان و الفتح، ساعت 20  برگزار می شود.
کد مطلب: 68865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *