۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
موضع گیری های جدید ضرغامی بر اساس چه هدفی است

برزخ عزت الله!

عزت الله ضرغامی برای سیاسیون و مردم ایران چهره ناشناخته ای نیست ؛ کسی که اگر چه در سابقه خویش حضور در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا و عضویت در سپاه پاسداران را دارد ، اما شهرتش را مدیون 10 سال ریاست بر سازمان صداو سیما است .
برزخ عزت الله!
عزت الله ضرغامی برای سیاسیون و مردم ایران چهره ناشناخته ای نیست ؛ کسی که اگر چه در سابقه خویش حضور در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا و عضویت در سپاه پاسداران را دارد ، اما شهرتش را مدیون 10 سال ریاست بر سازمان صداو سیما است .
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دوره ریاست او مصادف است با سالهای حضور احمدی نژاد در شهرداری تهران که حمایت بی دریغ ضرغامی و مدیرانش احمدی نژاد را به سمت ریاست جمهوری هل داد . در سال 1388 هم ضرغامی رئیس صداو سیما بود و نقش صداو سیما در حمایت از احمدی نژاد و موضع گیری هایش در اتفاقات آن سالها چیزی نیست که از ذهن مردم برود ؛ شاید همین سابقه است که از طرفی طیفی از اصولگرایان تندرو را به این نتیجه رسانده که ضرغامی ظرفیت ریاست جمهوری را دارد و از سوی دیگر شانس او را برای رای آوردن در انتخابات پایین می آورد . از سال 1393 که ضرغامی دیگر رئیس سازمان صداو سیما نیست همواره نامش به عنوان کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری شنیده شده است و حتی یکی از گزینه های اولیه جمنا ( مجمع اصولگرایان که ظاهرا می خواستند کاندیدای واحد و ائتلافی معرفی کنند !) هم بود اما مطمئنا او دوستانی دارد که عدم اقبال جامعه به او را به گوشش برسانند و بر همین اساس هم ضرغامی  عدم تمایل خود را نسبت به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ، اعلام کرد و گذاشت که رئیسی و قالیباف ، بازیگران عرصه ای باشند که باخت در آن حتمی بود!
با این همه سودای ریاست جمهوری  دست از سر ضرغامی برنداشته است و در این مسیر ، به نظر می رسد بهترین و موثرترین کار ، ارائه چهره ای جدید از خود به مردم است ؛ اما نه از طریق رسانه های اصولگرا ، که از طریق فضای مجازی و صفحه هایی چون تلگرام و اینستاگرام!
در یک ماه اخیر چند مطلب و نوشته از ضرغامی منتشر شده که نمایشگر چهره جدیدی است که او سعی دارد از خود به نمایش بگذارد . انتشار عکسی از دیدار او با حسین کروبی فرزند ارشد حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در 29 شهریور در کانال تلگرامی ضرغامی ، تقریبا در عموم رسانه های مجازی و سایتهای خبری منتشر شد . ضرغامی در توضیح کوتاه زیر این عکس نوشته بود: «  یک استکان چای با حسین کروبی (شهریور۹۶) / آقای کروبی در دوره ریاست مجلس ششم به نیروهای تندروی مشارکتی اعتماد نداشت. از من خواسته بود تا مطالب مهم را مستقیما و یا از طریق حسین آقا به ایشان اطلاع دهم، نه دفتر ریاست ! به همین دلیل رابطه من با ایشان صمیمی و صریح است.» پس از انتشار این عکس ، هم ضرغامی و هم حسین کروبی در گفتگوهایی ، توضیحات بیشتری از این دیدار دادند .حسین کروبی درباره این دیدار گفت :« حس کردم ایشان تمایل دارند برای حل مسئله حصر کاری بکنند و با ادامه حصر مخالف بودند».
در ادامه این مدل رفتارها ، ضرغامی یکبار دیگر چند روز پیش ، پستی در صفحه اینستاگرامش گذاشت که خبرساز شد ؛ او درباره لغو عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد بر اساس تفسیر شورای نگهبان از قانون با انتشار تصویری از سپنتانیکنام نوشت: « شورای محترم نگهبان به وظیفه شرعی و قانونی خود در مورد لغو عضویت آقای سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد رای داده است. آن را محترم بشماریم و اجازه دهیم که آنان به دور از مصلحت اندیشی های سیاسی ، وظیفه شان را به درستی انجام دهند.تعجب من از این است که دستگاه‌های تشخیص مصلحت که خوشبختانه در کشور کم هم نیستند! در تشخیص این مصلحت واضح تعلل می کنند؟ضرورت احترام به افکار عمومی به ویژه مردم متعهد یزد (مسلمان و زرتشتی) که بر اساس نظامات قانونی و اعلامی قبلی به آقای سپنتا رای داده‌اند. بهترین دلیل در تائید عضویت آقای نیکنام در شورای شهر یزد است. به اعتقاد من حفظ حرمت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و در سطح جهانی بالاترین مصلحت نظام است. جامعه را به سمت دوقطبی های کاذب سوق ندهیم و برای بوق های تبلیغاتی جهانی سوژه و لقمه آماده فراهم نکنیم. ضمناً مسلمان‌ها در شوراهای شهری چه تخم دو زرده ای برای مردم کردند که حالا یک زرتشتی نمی‌تواند؟! »
این رفتارهای ضرغامی البته می تواند به تصحیح تصویری که از او در جامعه وجود دارد کمک کند ؛ اما دریغ که ضرغامی از طرف دیگر وظیفه دارد که جایگاه خویش را در میان اصولگرایان بخصوص طیف تندروی آنها حفظ کند و به این ترتیب مجبور است در رسانه های اصولگرایان بخصوص صداو سیما چهره دیگری از خود بروز دهد ؛ آنچنان که وی در برنامه جهان آرا که در اواسط شهریور ماه از شبکه افق پخش شد ، ادعاهای درباره موسوی و کروبی و خاتمی کرد که با توجه به محدودیت آنها ، بیان این ادعاها نه اخلاقی است و نه قابل قبول !
بدین ترتیب باید گفت که ضرغامی در برزخی گرفتار آمده که پیش از او بسیاری از اصولگرایان مدعی گرفتار آن بودند ؛ اینکه از طرفی برای کسب رای مردم باید از خود چهره ای دموکرات و آزادیخواهی نشان دهی و از طرف دیگر برای کسب حمایت سیاسی جناح مطبوع خود ، باید بر طبل رفتارهای جناحی بکوبی . پایان این برزخ معلوم است ؛ سرنوشت قالیباف که سه بار از طرف مردم نمره مردودی گرفت، اما به نظر می رسد که ضرغامی می خواهد یکبار دیکر این راه رفته را برود و نتیجه اش را مشاهده کند! 
 
کد مطلب: 75998
برچسب ها: عزت الله ضرغامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *