۰
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳
نگاهی به دفاع بهمنی از دوران مدیریت خود بر بانک مرکزی

محمود بهمنی، سوپرمن یک هفته ای!

«من نه تنها از عملکرد بانک مرکزی در دوره قبل دفاع می‌کنم بلکه معتقدم خداوند به ما کمک کرد و من هر چه فکر کردم آیا بهتر از این می‌توانستم عمل کنم به نتیجه نرسیدم ».
محمود بهمنی، سوپرمن یک هفته ای!
«من نه تنها از عملکرد بانک مرکزی در دوره قبل دفاع می‌کنم بلکه معتقدم خداوند به ما کمک کرد و من هر چه فکر کردم آیا بهتر از این می‌توانستم عمل کنم به نتیجه نرسیدم ».
به گزارش مردم سالاری آنلاین، این شاه بیت سخنان محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دوره احمدی نژاد است. فردی که در دوره او وضعیت طلا و ارز، وضعیتی شبیه امروز پیدا کرده بود، به طوری که دلار ظرف چند ماه از 1250 تومان به بالاتر از 3500 تومان رسید و به تبع آن قیمت ارزهای دیگر و طلا بیش از سه برابر شد . اما حالا به نظر می رسد در دوره بلبشوی اقتصاد و انفعال دولت روحانی، وی تصور کرده که گذشته ها از یاد مردم فراموش شده و قصه را این طور تعریف می کند : «در دوران ما هم سکه می‌خریدند ولی با اعمال سیاست‌هایی سکه به زیر قیمت فروش رسید و مردم فیش‌ها را پس دادند و پول‌هایشان را گرفتند چرا که برایشان به صرفه نبود، اگر هم سکه گرفتند بابت هر کدام 50 هزار تومان با احتساب ارزش افزوده ضرر کردند لذا برایشان عاقلانه نبود»!
وی علاوه بر این ، درباره فعالیت موسسه ثامن الحجج هم توضیحاتی داده و سعی کرده که سابقه فعالیت این موسسه را به سال 70 برساند و آنچه را مربوط به فعالیت ثامن الحجج در دوره احمدی نژادی ها است، شایسته تقدیر و تشکر بداند ؛ این در حالی است که تاسیس کاغذی موسسه ثامن الحجج در سال 1380 بوده و شروع به فعالیت آن در سال 1386 و در روزهای اوج فعالیت دولت احمدی نژاد بوده است. متهم ردیف اول پرونده این موسسه هم از سال 1388 مدیر عامل این موسسه بوده است و عمده فعالیت ها و تبلیغات این موسسه در همان سالهای دولت احمدی نژاد و ریاست محمود بهمنی بوده است؛ همچنان که در دوره احمدی نژاد رشد قارچ وار موسسات مالی شکل گرفت و حتی خود دولت هم در کنار بانک ها و موسسات مالی موجود، بانکها و موسسات مالی جدیدی را به بهانه های مختلف تاسیس کرد.
با همه این احوال، اگر فرض را بر این بگیریم که تمام ادعاهای آقای بهمنی درباره آن دوران درست باشد و حتی افزایش عجیب و غریب قیمت طلا و ارز در آن روزها را هم نادیده بگیریم، باز هم می توان از محمود بهمنی پرسید که شما مگر چند وقت رئیس کل واقعی بانک مرکزی بودید که از آن دفاع می کردید؟! هنوز نقل قولی که از بهمنی در روز تودیع خود شد در سایت ها هست که «من در این ۶ سال تنها یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بودم و آن هم پس از ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی بود»! احتمالا آقای بهمنی تصور کرده اند که این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی این روزها (که نشان از ناتوانی و بی تدبیری دولت روحانی دارد و حرفی در آن نیست) آنقدرها هوش و حواس مردم را به هم ریخته که نه تنها سوء مدیریت و افسارگسیختگی اقتصاد دوره احمدی نژاد را فراموش کرده اند، بلکه حتی این حرف بهمنی هم فراموش شده و ایشان می توانند امروز در قالب یک سوپرمن قهرمان از دوران طلایی دولت مثلا پاکدست دفاع کنند! 
محمدحسین روانبخش
 
کد مطلب: 91387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *