۱
۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۹

پلمبِ سینمایی در بجنورد به علتِ پخشِ فیلمی هالیوودی

یکی از سینماهای بجنورد فیلمی هالیوودی را بر پرده برده که این امر به پلمب شدنِ این سینما انجامید.
عکس از خبرگزاریِ دانشجو، وابسته به بسیجِ دانشجویی
عکس از خبرگزاریِ دانشجو، وابسته به بسیجِ دانشجویی
 یکی از سینماهای بجنورد فیلمی هالیوودی را بر پرده برده که این امر به پلمب شدنِ این سینما انجامید.
به گزارشِ «مردم‌سالاری آنلاین»، هفته‌ی پیش، در «سینما عمیقِ» بجنورد، مرکزِ استانِ تازه تأسیسِ خراسانِ شمالی، فیلمی هالیوودی اکران شد که این امر اعتراضهایی را در پی داشت. پس از این، دادستانِ مرکزِ استانِ خراسانِ شمالی به موضوع ورود کرد و دستورِ پلمبِ سینما را داد و مدیرانِ وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامیِ خراسانِ شمالی را که نسبت به اکرانِ این فیلم، که هنجارشکن خوانده شده است، اظهار بی‌خبری کرده بودند احضار کرد. این در حالی است که سینمای مربوطه نیز اطلاعیه‌ای با این مضمون صادر کرده بود: «به علتِ تعمیراتِ داخلیِ سالنِ سینما، تا اطلاعِ ثانوی سینما تعطیل است».
رئیسِ کلِ دادگستریِ استانِ خراسانِ شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، پنج‌شنبه، در حاشیه‌ی یک همایشِ استانی، درباره‌ی این رخداد چنین گفت: «سینمایی که فیلمِ بدونِ پروانه و هنجارشکن را اکران کرده بود پلمب و در این رابطه مسئولانِ فرهنگیِ خراسانِ شمالی احضار شده‌اند. دستگاهِ قضایی با هر فردی که خلافِ ارزشهای دینی رفتار و یا به ارزشهای انقلاب و نظام بی‌حرمتی کند به شدت برخورد خواهد کرد.»
دبیرِ قرارگاهِ جبهه‌ی فرهنگیِ انقلابِ اسلامی در خراسانِ شمالی، حجت‌الاسلام  سید محمد افشین‌فر، نیز با بیان اینکه «متاسفانه تابوشکنی و انجامِ فعالیتهای خارج از عرفِ اسلامی به یک عادت تبدیل شده» افزود: «وقتی گلوگا‌ههای فرهنگی شهر را به دستِ افرادی که هیچ تخصصی در این امور ندارند به اسم خصوصی‌سازی واگذار می‌کنند، باید منتظرِ چنین اتفاقاتی نیز باشیم و اینکه گفته می‌شود این فیلم برای یک عده خاص به نمایش درآمده کاملاً انحرافی و فرار رو به جلو است.»
این فیلمِ جنجالی، شنبه ۱۷ آذرماه، ساعتِ ۱۶:۳۰، با حضورِ مسئولانِ استانی و شهروندانِ بجنوردی در بخشِ «سینما موفقیتِ» سینما عمیق اکران شده و به نوشته‌ی کانالِ تلگرامِ سینما عمیق، سینما موفقیت در پی آن بوده است تا با ارائه‌ی برگزیده‌ای از بهترین فیلمها و مستندهای انگیزشیِ دنیا آگاهی و دانشِ شهروندان را افزایش دهد و با انگیزه‌ی ایجادِ دریچه‌ای نو در زندگی و کسب‌وکار فیلمهایی را اکران کند.
گفتنی است فیلمِ هالیوودی‌ای که جنجالها بر سرش برپا شده «آخرین تعطیلات» (به انگلیسی: Last Holiday) نام دارد. این فیلم که به صورت دوبله اکران شده است درباره‌ی جورجیا برد، کارمندِ بخشِ آشپزیِ فروشگاههای زنجیره‌ای کارگن در نیواورلاند است. او که به آشپزی علاقه دارد و رویا و آرزوهایش را در دفتری به نامِ «شایدها» می‌نویسد شخصیتی بسیار خجالتی و فروتن دارد. جورجیا، در یکی از روزهای نزدیک به کریسمس، سرش به کابینت می‌خورد و به بیمارستان منتقل می‌شود. پس از سی‌تی‌اسکن، پزشک به او می‌گوید که تومورِ مغزیِ بدخیم دارد و بیش از دو هفته زنده نیست. او که از پسِ هزینه‌های عملش برنمی‌آید و بیمه‌ی درمانی‌اش هم پولی برای این کار ندارد بر آن می‌شود تا دو هفته‌ی مانده از زندگی‌اش را خوش بگذراند. او کارش را ترک می‌کند، برگه‌های اوراقِ قرضه‌اش را به پول تبدیل می‌کند و به جمهوریِ چک می‌رود تا در آنجا در یک هتلِ هفت ستاره‌ی ویژه‌ی میلیاردها روزهای مانده‌اش را سپری کند. او در اتاقی از آن هتل که پیش‌تر رئیس‌جمهور اقامت داشته اقامت می‌گزیند. در این دو هفته رخدادهایی فراوان برایش به وقوع می‌پیوندد، رویدادهایی که در عمرش هرگز آنها را درک نکرده بود و آشنایی‌ای با آنها نداشت. به هر روی، او در این مدت درمی‌یابد که بهترین خوش‌گذرانی وقت‌گذرانی با کسانی است که دوستشان داریم، نه پول خرج کردنِ افسارگسیخته.
سینما عمیق، نخستین مجموعه‌ی فرهنگی ـ هنریِ خصوصیِ استانِ خراسانِ شمالی است که توسطِ موسسه‌ی فرهنگی ـ هنریِ عمیق در اردیبهشت‌ماهِ سالِ ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. این مجموعه شامل دو سالنِ سینما، نگارخانه، کافی‌شاپ، سالنِ کنفرانس، استودیو صدا و ... است. سالنهای سینمای آن نیز شاملِ سالنِ اختصاصیِ ۹۰ نفره و سالنِ ویژه‌ی ۱۶ نفره است.
***
صحنه‌ای از اکرانِ فیلم در سینما عمیق
کد مطلب: 99217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ه
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا فیلم نتیجه اخلاقی مثبت داشته چرا مانع آن شده اند؟!