۰
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۰

(تصاویر) آشوب در فرگوسن

درپی رای دادگاهی در آمریکا برای تبرئه یک افسر پلیس سفیدپوست عامل قتل یک نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن از دو روز قبل بسیاری از شهرهای مهم آمریکا از جمله مناطق ایالت میسوری این کشور صحنه تظاهرات و آتش خشم مردم شد و معترضان در شهر فرگوسن ساختمان ها را به آتش کشیدند.
منابع خبری آتش سوزی های گسترده در مناطق مختلف شهر فرگوسن و دلوود را از اوایل بامداد دیروز به وقت محلی تحت پوشش خبری خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در پی اعلام رای هیات عالی منصفه و مقصر ندانستن افسر سفیدپوست در ماجرای قتل یک نوجوان سیاهپوست، شهر فرگوسن آمریکا شامگاه دوشنبه و بامداد سه شنبه صحنه اعتراضات و آتش زدن و تخریب دست کم ۱۲ ساختمان و تعدادی خودرو بود.

سی.ان.ان گزارش داد مردم شهر فرگوسن به مدت یکصد روز برای صدور رای دادگاه سکوت اختیار کردند، اما اکنون با اعلام این حکم آتش خشم آنها برافروخته شده و سرخورده و ناامید هستند.

خبرنگار فرانس ۲۴ نیز از شهر فرگوسن گزارش داد نیروهای پلیس نظامی با شلیک گاز اشک آور و استفاده از اسپری فلفل اقدام به پراکنده کردن مردم خشمگین کردند.

فرانس ۲۴ همچنین از وقوع تیراندازی در برخی مناطق نزدیک به شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری آمریکا خبر داد.

سی.ان.ان همچنین از اعزام گارد ملی به شهر فرگوسن خبر داد و افزود در حال حاضر این یگان ویژه در اطراف اداره پلیس این شهر به منظور حفاظت از آن مستقر شده و گروه دیگری از گارد ملی آمریکا در راه است.

با آنکه هنوز هیچ خبری از تلفات این حادثه در دست نیست،گفته می شود این اعتراضات بسیار شدید تر از اعتراضاتی بود که روزهای بعداز کشته شدن مایکل براون نوجوان سیاهپوست توسط به وقوع پیوست. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از آشوب در فرگوسن را در زیر می بینید.
کد مطلب: 43191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *