۰
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶

(تصاویر) سانحه هوایی در اندونزی

شرکت خطوط هوایی ایرآسیا صبح امروز اعلام کرد تماس یک پرواز این شرکت که از شهر "سورابایا" در اندونزی به سنگاپور می رفت با برج مراقبت قطع شده است.
به گفته این شرکت هوایی پرواز ۱۶۲ سرنشین دارد که بیشتر آنان شهروند اندونزی هستند. این شرکت گفت که عملیات جستجو و امداد برای یافتن هواپیما شروع شده است. مسئولان تجسس می‌گویند بر خلاف شایعه‌های مطرح شده تا کنون هیچ قطعه‌ای از هواپیما در آب‌های مورد تجسس پیدا نشده است. ایرآسیا در پیامی در توییتر نوشت که تماس پرواز شماره 'کیو زد ۸۵۰۱' درست بعد از ساعت هفت صبح به وقت محلی قطع شد.

این هواپیما که در اختیار اندونزی بوده در اصل متعلق به شرکت مالزیایی ایرآسیا است که پروازهای مقرون به صرفه عرضه می‌کند. چنین اتفاقی در پروازهای ایرآسیا که شرکتی خوش‌نام است، سابقه نداشته است. این سومین حادثه هوایی سال ۲۰۱۴ است که برای هواپیماهای شرکت‌های مالزیایی اتفاق می‌افتد.

در سال میلادی جاری دو حادثه بزرگ هوایی برای یکی دیگر از شرکت های هوایی مالزی روی داد. سرنوشت پرواز ام اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی که با بیش از ۲۳۰ مسافر هشت مارس ناپدید شد، همچنان نامشخص است. بیشتر اینجا بخوانید.

پرواز دیگر شرکت هوایی مالزی هم ژوئیه امسال بر فراز آسمان اوکراین هدف قرار گرفت و تمام مسافران آن که بیش از ۲۹۰ نفر بودند، کشته شدند. عکسهای منتشر شده در اسوشیتدپرس و رویترز از این سانحه را در زیر می بینید.
کد مطلب: 43898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *