۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰

رونمایی از پرتره‌های باراک اوباما و همسرش

بر اساس یک سنت قدیمی، گالری ملی پرتره روز دوشنبه میزبان رییس‌ جمهور و بانوی اول پیشین آمریکا بود تا از پرتره هر دوی آنها با حضور مهمانان رونمایی شود.
 به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از انتخاب، باراک اوباما در این مهمانی از کهیند وایلی که تصویرش را کشیده، تشکر و در عین حال اعتراف کرد هنرمند رنگین‌پوست ۴۱ ساله تقریبا هیچکدام از پیشنهادهای او را جدی نگرفته است.
وی گفت: می‌خواستم موهایم کمتر جوگندمی باشد و گوش‌هایم هم به این بزرگی نباشد اما وایلی با اینکه به حرفم گوش داد، سرانجام کار خودش را کرد!
 ایمی شرالد هم هنرمندی است که پرتره میشل اوباما کار اوست. برخی کارشناسان معتقدند شرالد کار خود را در کشیدن چهره بانوی اول پیشین درست و اساسی انجام داده اما وایلی حق مطلب را در مورد اوباما ادا نکرده است.
نخستین رییس‌جمهور سیاهپوست تاریخ آمریکا در یک باغ پر از گل و سبزه روی یک صندلی چوبی قدیمی تصویر شده و همسرش با لباسی سفید و رنگی در یک پس زمینه سفید احتمالا روی یک چهارپایه نشسته است.
 وایلی و شرالد گزینه‌های خانواده اوباما برای کشیدن نقاشی‌ها بودند. حالا قرار است این پرتره‌ها روی دیوارهای گالری ملی پرتره به تماشا درآیند؛ نگارخانه‌ای که بخشی از موزه‌های موسسه اسمیتسونین هستند.
قدیمی‌ترین پرتره موجود در این گالری مربوط به تصویری است که گیلبرت استوارت در ۱۹۷۶ از جورج واشنگتن خلق کرده بود.
کد مطلب: 82417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *