۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰

سه برابر شدن هزینه آزمون آیلتس

هم اکنون سه مرکز مجاز برگزار کننده این آزمون، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران آیلتس و موسسه آموزش عصر دین و دانش هزینه علی الحساب برگزاری این آزمون را ۷۰۰ هزار تومان بر شمرده اند.
به گزارش قانون؛ افزایش ناگهانی هزینه آزمون آیتلس در ایران درحالی با افزایش نوسانات نرخ ارز در کشور رابطه مستقیم دارد که هزینه این آزمون در مهرماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بود و امروز به نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش این افزایش سه برابری به صورت علی الحساب است و احتمال افزایش این میزان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز قابل پیش بینی است. به طوریکه سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود آورده است: " قیمت قطعی هرآزمون توسط سازمان سنجش محاسبه واعلام میشود تا درصورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ ما به التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد ، مراکز می‌بایست ما به التفاوت را به ذینفع آن مسترد کنند."

افزایش ماهانه هزینه این آزمون به شکلی است که سازمان سنجش مرداد ماه گذشته با صدور اطلاعیه ای هزینه این آزمون را ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد، پس از آن در شهریور ماه این رقم به ۵۵۰ هزار تومان رسید و امروز سازمان سنجش با گامی بلند تر هزینه این ازمون را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وابستگی مراکز دانشگاهی و دانشجویان ایرانی به این آزمون از آنجایی که است آزمون آیلتس (IELTS= International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، حضور در مجامع علمی، فراگیـری مهارت‌هـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. ایـن آ زمون مشترکاً تـوسط دانشگاه کمبریج، شورای بریتانیـا (British Council) و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

اگر هنوز هم دانشجویان و اساتیدی که با افزایش نرخ ارز در کشور و سه برابر شدن هزینه آزمون آیلتس در کشور، به فکر تحصیل و تحقیق و پژوهش در مراکز دانشگاهی سایر کشور ها جهان هستند می توان گفت که اوضاع کنونی تا حد زیادی دانشجویان و محققان کشور را برای حضور در دانشگاه ها و مجامع علمی معتبر دنیا سرگردان کرده است.
کد مطلب: 10018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *