۰
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۸

برنامه ریزی فشرده برای آزمون آیلتس

آیلتس (International English Language Testing System) مدرکی بین المللی برای سنجش مهارت های زبانی است که در تمام جهان قابل استناد و معتبر است. کسانی که قصد مهاجرت، کار و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید پیش از هر اقدامی مدرک آیلتس را دریافت کنند.
برنامه ریزی فشرده برای آزمون آیلتس
آیلتس (International English Language Testing System) مدرکی بین المللی برای سنجش مهارت های زبانی است که در تمام جهان قابل استناد و معتبر است. کسانی که قصد مهاجرت، کار و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید پیش از هر اقدامی مدرک آیلتس را دریافت کنند. این آزمون هر ساله در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران برگزار می شود. در آزمون آیلتس چهار مهارت شنیداری (listening)، خواندن (Reading)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتاری (Writing) محک زده می شود. شرکت در دوره آیلتس، آزمون ماک آیلتس، برنامه ریزی برای آیلتس و عمل کردن به آن می تواند ضامن موفقیت شما در این آزمون باشد. 
شرکت در آزمون ماک (IELTS MOCKپیش از برنامه ریزی برای آیلتس
برای موفقیت در آزمون آیلتس اول از همه باید بدانید سطح شما برای شرکت در این آزمون در چه حد است. باید سطح دانش زبانی فعلی خود را ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین برنامه ریزی برای آیلتس را داشته باشید. روش های متفاوتی برای تعیین سطح زبان شما وجود دارد ولی بهترین راه شرکت در آزمون ماک آیلتس است. این آزمون در هر 4 بخش آزمون آیلتس شما را می سنجد و به شما نمره می دهد. بنابراین می توانید نمره کسب شده در آزمون ماک را به عنوان مبنای مهارت تان در آزمون آیلتس در نظر بگیرید. بر اساس نمره ماک و نمره ای که هدف شماست مطالعه برای آیلتس را آغاز کنید.
بیشتر بخوانید: آیا شرکت در آزمون ماک برای موفقیت در آزمون آیلتس ضروری است؟
برنامه ریزی برای آیلتس به صورت فشرده ۳ یا ۶ ماهه
اگر نمره شما در آزمون ماک آیلتس 6 به بالا باشد یعنی مهارت زبانی خوبی دارید و می توانید در آزمون اصلی نیز موفق شوید. ولی اگر نمره شما کمتر از 6 است
باید برنامه ریزی برای آیلتس انجام دهید و مطالعه برای آیلتس را شروع کنید. سایت آیلتس یک ماه زمان را برای پیشرفت یک نمره ای در آزمون آیلتس مناسب می داند. یعنی کسی که با نمره 1 یا 2 در پایین ترین سطح قرار دارد، برای رسیدن به نمره 7 به شش ماه زمان نیاز دارد و باید در هر هفته 8 ساعت در کلاس های آموزشی شرکت کند. کسی که نمره متوسط 5.5 را کسب کرده، در مدت 3 ماه و با هفته ای 8 ساعت آموزش می تواند به سطح بالا برسد. توجه داشته باشید که مطالعه برای آیلتس محدود به شرکت در کلاس ها نمی شود و باید روزانه حداقل 6 ساعت در منزل تمرین کنید.

برنامه ریزی برای آیلتس بوسیله شرکت در دوره های آیلتس
اگر قصد برنامه ریزی برای آیلتس دارید یکی از بهترین اقدامات، شرکت در کلاس آیلتس است. این دوره ها به صورت مدون برنامه ریزی می شوند و تمرکز را بر روی هر چهار مهارت زبان افراد قرار می دهند. مدرسان این کلاس های آیلتس با تجربه ای که در این زمینه دارند با چالش های آزمون آیلتس به اندازه کافی آشنا هستند و می توانند مشاور خوبی برای متقاضیان مدرک آیلتس باشند. در طول این دوره ها معمولاً آزمون هایی از شرکت کنندگان گرفته می شود. با تحلیل نتیجه این آزمون ها نقاط ضعف آن ها مشخص می شود و می توانند برای رفع آن ها اقدام کنند. این دوره ها به صورت خصوصی و گروهی، آنلاین و حضوری برگزار می شوند.
 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس آیلتس: https://lingoage.com/ielts-class/
برنامه ریزی برای آیلتس و مطالعه بر اساس آن
بعد از اینکه برنامه ریزی برای آیلتس را انجام دادید و احتمالا در دوره های آمادگی این آزمون ثبت نام کردید، باید در منزل نیز به فکر مطالعه برای آیلتس باشید. روزانه زمانی را برای مطالعه و تمرین تنظیم کنید و به آن عمل کنید. برای تمرین در خانه راه کارهایی را در دو بخش به شما ارائه می دهیم:
بخش اول: تقویت مهارت های چهارگانه آیلتس
  • تقویت مهارت شنیداری (Listening): مهارت شنیداری خود را از همان روز اول تقویت کنید. گوش دادن به اخبار و پادکست های انگلیسی کمک زیادی به شما می کند. فیلم ها و سریال ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. سعی کنید لهجه های متفاوت را بشنوید و متوجه تفاوت آنها شوید.
    تقویت مهارت گفتاری (speaking): شاید روزهای اول آموزش صحبت کردن به زبان انگلیسی کار سختی باشد. ولی از همان آغاز روی آن تمرکز کنید. به دنبال تقویت دایره لغات و گرامر، مهارت صحبت کردن نیز کامل تر می شود. سعی کنید با خانواده و دوستان انگلیسی صحبت کنید و هر چیزی را که می بیند معادل انگلیسی آن را صدا بزنید.
    تقویت مهارت نوشتاری (Writing): برای تقویت نوشتاری سعی کنید کلماتی را که آموخته اید در جملات بکار برده و یادداشت کنید. گاهی به آن ها برگردید و اشتباهات خود را اصلاح کنید.
    تقویت مهارت خواندن (Reading): زمانی که روی مهارت خواندن کار می کنید در واقع در حال تقویت دایره واژگان، گرامر و نوشتن خود هستید. خواندن پایه اصلی آموزش زبان و مطالعه برای آیلتس است. متن های مختلف، داستان های کوتاه و اخبار را در سایت های خبری انگلیسی زبان بخوانید.
بخش دوم: توسعه دایره لغات و آمادگی پیش از آزمون
  • تقویت واژگان و گرامر: مطالعه برای آیلتس را از یادگیری واژگان و تقویت گرامر شروع کنید. سعی کنید روزانه تعداد مشخصی از کلمات را با روش های متنوع به خاطر بسپارید. از واژگان در جملات استفاده کنید؛ با این کار روی بهبود گرامرتان هم کار کرده اید.
    آمادگی پیش از آزمون: پس از اینکه مطالعه برای آیلتس را تمام کردید و مهارت های چهارگانه را تقویت کردید، بهتر است آن را محک بزنید. همانطور که پیش تر اشاره کردیم آزمون ماک آیلتس (IELTS MOCKیکی از شبیه ترین آزمون ها به آزمون آیلتس است. با شرکت در این آزمون و بررسی و تحلیل نتایج آن می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره آزمون آزمایشی آیلتس و دوره آیلتس با مدرسان حرفه ای و باسابقه به وبسایت لینگوایج (lingoage.com) مراجعه کنید.
تاریخ جشنواره تابستانه: از ۱ تیر تا ۳۱ تیر
ایمیل: info@lingoage.com
تلفن: 02128428150
کد مطلب: 166900
برچسب ها: آزمون آیلتس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *