۰
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵

احتمال استفاده از همسایگان قطر برای جام جهانی

رییس فدراسیون فوتبال فیفا بار دیگر بر ضرورت مشارکت کشورهای همسایه قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد.
رییس فدراسیون فوتبال فیفا بار دیگر بر ضرورت مشارکت کشورهای همسایه قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا سخنران همایش فوتبال و جامعه در امارات بود. همایشی که چهره‌های شاخصی از جمله رونالدو نازاریو نیز در آن حاضر بودند. 
جیانی اینفانتینو در این مراسم درباره جام جهانی قطر گفت: در حال بررسی کمک کشورهای همسایه قطر برای میزبانی جام جهانی هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد هم برای منطقه و هم برای جهان مفید خواهد بود. در این منطقه از جهان تنش وجود دارد و این به رهبران این کشورها بستگی دارد که با آن روبه‌رو شوند ولی می‌توان از طریق فوتبال که روشی آسان‌تر است نیز این تنش را از بین برد و از یک زبان فوتبالی و پروژه فوتبالی برای رفع آن استفاده کرد. اگر بتوان از این طریق تنش را از بین برد و پیام مثبتی را به جهانیان مخابره کرد، چرا این کار صورت نگیرد؟
 عربستان، امارات، بحرین و مصر کشورهایی بودند که قطر را متهم به حمایت از فعالیت‌های تروریستی کردند و این کشور را تحریم کردند. هر چند قطر این اتهامات را رد کرده است.
فیفا در سال ۲۰۱۷ رای به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی از سال ۲۰۲۶ داده است ولی از همان زمان نیز بحث افزایش تعداد تیم های جام جهانی از سال ۲۰۲۲ قطر نیز به گوش رسیده است. 
اگر بخواهیم خیلی از کشورها را با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی خوشحال کنیم، چرا این کار را نکنیم ؟ باید این مساله را مورد بحث بیش‌تری قرار داد. 
قطر برای جام جهانی ۸ ورزشگاه را تدارک دیده است و در صورتی که تعداد تیم های جام جهانی بیش‌تر شود، کشورهای همسایه قطر باید به این کشور برای میزبانی جام جهانی کمک کنند.
کد مطلب: 100324
برچسب ها: جام جهانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *