۰
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸

هزینه تور جام جهانی قطر چند؟

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید هنوز مجوز تور جام جهانی قطر برای آژانس‌های هواپیمایی صادر نشده است. در همین حال برخی از آژانس‌های هواپیمایی فروش تور جام جهانی را شروع کرده‌اند. تورهای ۵۰ میلیون تومانی تا ۱۳۷ میلیون تومانی.
هزینه تور جام جهانی قطر چند؟
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید هنوز مجوز تور جام جهانی قطر برای آژانس‌های هواپیمایی صادر نشده است. در همین حال برخی از آژانس‌های هواپیمایی فروش تور جام جهانی را شروع کرده‌اند. تورهای ۵۰ میلیون تومانی تا ۱۳۷ میلیون تومانی.
به گزارش تجارت‌نیوز، حدود هشت ماه دیگر تا جام جهانی قطر مانده است. خرید بلیت برای تماشای بازی‌های جام جهانی برای ایرانیان اما چندان کار راحتی نیست. در حال حاضر فقط کسانی می‌توانند بلیت بخرند که ویزا کارت و کردیت کارت‌های بین‌المللی داشته باشند.
مرحله دوم بلیت‌فروشی فیفا از روز گذشته، ۱۶ فروردین آغاز شد. فروش بلیت جام جهانی قطر از طریق فیفا تا ساعت ۱۳:۳۰ هشتم اردیبهشت ادامه دارد.
هزینه تور جام جهانی قطر چند؟
محمد میرانی، رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر به تجارت‌نیوز می‌گوید: «در صورت صدور مجوز برای تورهای جام جهانی، ایرانیان می‌توانند با ۱۰۰ میلیون تومان بازی‌های ایران را در یک تور ۱۳ روزه تماشا کنند.»
این در حالی است که در حال حاضر هم برخی آژانس‌های هواپیمایی، تورهای جام جهانی قطر را پیش‌فروش می‌کنند. هزینه آن هم بستگی به تعداد بازی مورد نظر و تور دارد.
مسئول فروش یکی از این آژانس‌ها می‌گوید: «تور سه روزه، هفت روزه و ۱۱ روزه برای جام جهانی قطر داریم. هزینه تور سه روزه، دو هزار و ۸۰۰ دلار، هفت روزه سه هزار و ۸۰۰ دلار و تور جام جهانی ۱۱ روزه چهار هزار و ۸۰۰ دلار می‌شود.»
به عبارتی با نرخ فعلی دلار، تور سه روزه حدود ۷۹ میلیون تومان، تور هفت روزه ۱۰۸ میلیون تومان و تور ۱۱ روزه حدود ۱۳۷ میلیون تومان می‌شود.
او می‌گوید: «برای اطمینان خاطر خریدار تور، قرارداد هم می‌بندیم. البته نصف هزینه تور زمان قرارداد باید پرداخت شود. تور جام جهانی قطر هم شامل پرواز، هتل، بلیت، ترانسفر می‌شود. از هتل تا استادیوم نیز بر عهده ماست. هتل‌های تور نیز چهار ستاره هستند.»
یکی دیگر از آژانس‌های هواپیمایی، می‌گوید تور جام جهانی را ۵۰ میلیون تومان می‌فروشد. برخی از آژانس‌ها نیز با وجود تبلیغات در سایت‌ها می‌گویند: «هنوز مجوز نگرفته‌ایم اما اسم شما در لیست ثبت می‌شود و در اولین فرصت برای تور جام جهانی شما را خبردار می‌کنیم.»
مجوز برای تور جام جهانی صادر نشده
میرانی اما درباره فروش تور جام جهانی هشدار می‌دهد و می‌گوید: «تاکنون هیچ شرکت و آژانس هواپیمایی ایرانی حق فروش بلیت و تور جهانی را نگرفته است. تنها افرادی موفق به ثبت‌نام بلیت بازی‌ها شدند که پیش‌تر از طریق سایت فیفا اقدام کردند.»
عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر به تجارت‌نیوز ادامه می‌دهد: «هزینه خرید بلیت سه بازی ایران از طریق فیفا برای ایرانیان در جایگاه متوسط، حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شود. البته آنها که کارت بانکی بین‌المللی دارند امکان خرید بلیت از فیفا را دارند.»
هزینه تماشای سه بازی ایران از طریق فیفا
او می‌گوید: «هزینه بلیت بستگی به جایگاه صندلی دارد. بلیت سه بازی از سطح  یک حدود چهار میلیون تومان و در جایگاه ویژه حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود.»
اما علاقمندان به تماشای حضوری فوتبال علاوه بر بلیت، باید هزینه پرواز، هتل و… را نیز در نظر بگیرند. میرانی در این مورد می‌گوید: «اگر ایرانیان از طریق خرید مستقیم بلیت از فیفا اقدام کنند، با هتل، پرواز و سایر خدمات حدود ۱۷۰ میلیون تومان باید هزینه کنند.»
به عبارتی یعنی بیش از ۴۰ برابر حداقل دستمزد ۱۴۰۱. هزینه‌ای که برای برخی از علاقمندان به فوتبال قابل پرداخت نیست و تماشای حضوری بازی‌های جام جهانی برای آنها رویایی است دست نیافتنی. (حداقل دستمزد ۱۴۰۱، چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان)
رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید با صدور مجوز تور جام جهانی برای آژانس‌های هواپیمایی این هزینه برای علاقمندان به فوتبال حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.
کد مطلب: 162279
برچسب ها: جام جهانی قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *