۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶

افشای طرح خرابکارانه قطر در امارات

سرویس‌های اطلاعاتی شماری از کشورهای عربی و غربی به امارات عربی متحده درباره یک طرح خرابکارانه هشدار دادند که ثبات این کشور را هدف قرار داده است.
به نقل از فارس، پایگاه خبری المنار فلسطین به نقل از برخی منابع آگاه با افشای این طرح نوشت که این طرح در قطر و با همکاری شماری از گروه‌ها و رایزنی با مشاوران غربی مقیم دوحه ریخته شده است.

این منابع در ادامه افزودند: این هشدارها بر نگرانی رهبران امارات افزوده و به همین دلیل امارات به تازگی بیش از ۱۵۰۰ مزدور کلمبیایی را جذب و به ارتش امارات ملحق کرده است.

منابع مذکور می‌گویند: مقامات اماراتی با مقامات خارجی که به ابوظبی رفت و آمد می‌کنند، درباره این نگرانی‌ها و احتمال بروز هرج و مرج و بی‌ثباتی در این کشور گفت‌وگو و تاکید می‌کنند، برخی از این هسته‌های تروریستی و تشکل‌های مخالف وارد امارات شده‌اند و برخی دیگر برای خرابکاری در امارات آماده می‌شوند.

با وجود آنکه مسئولان اماراتی از آنچه در این کشور می‌گذرد و برنامه‌هایی که علیه این کشور تدارک دیده می‌شود، اطلاع دارند و به عربستان و آمریکا نیز در این ارتباط شکایت کرده‌اند اما تدارک برای ایجاد هرج و مرج در امارات متوقف نشده است و برخی نیروهای اسلامگرا متهم هستند که در راس این طرح‌ها قرار دارند و مسئولان اماراتی نیز از آنها به شدت انتقاد می‌کنند.

این منابع گفتند: این هشدارها پس از تحقیق و بازجویی از افراد و عناصری از تابعیت‌های مختلف از جمله اماراتی داده شده‌ که طی چند هفته گذشته بازداشت شده‌اند.

سرویس‌های اطلاعاتی اماراتی اعلام کردند، این افراد برای اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی می‌کردند و اعترافات آنان میزان خطرناک بودن توطئه آنها علیه امارات را نشان می‌دهد.

منابع آگاه می‌گویند: اعترافات به دست آمده از این افراد به کشف مقادیر زیادی سلاح قاچاق شده به امارات کمک کرده است.

این منابع گفتند: رد پای گروه‌های مرتبط با اخوان المسلمین و سران شیخ نشین قطر در این توطئه مشاهده می‌شود و کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد یا انکار کند.

روابط امارات و گروه اخوان المسلمین به شدت تیره است.

«شیخ زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات نیز پیش از این گفته بود: کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] باید با همکاری یکدیگر طرح گروه اخوان المسلمین برای تضعیف دولت‌های منطقه را متوقف کنند.

امارات متحده عربی طی سال گذشته حدود ۶۰ اسلامگرا را دستگیر کرده و آنها را متهم به ارتباط با گروه اخوان المسلمین که در امارات ممنوع الفعالیت هستند، کرده است.

دولت امارات متحده عربی مدعی است گروه اخوان المسلمین درصدد سرنگون کردن آن است.
کد مطلب: 10115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *