۰
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲

دوئل بر سر مالیات پزشکان

دو مصوبه مهم تلفیق برای شفاف سازی مالی پزشکان با واکنش برخی مسئولان سازمان نظام پزشکی مواجه شد اما چند نماینده مجلس از اصرار بهارستان برای شفاف سازی مالیاتی پزشکان خبر دادند.
دو مصوبه مهم تلفیق برای شفاف سازی مالی پزشکان با واکنش برخی مسئولان سازمان نظام پزشکی مواجه شد اما چند نماینده مجلس از اصرار بهارستان برای شفاف سازی مالیاتی پزشکان خبر دادند. 
به گزارش فارس، کمیسیون تلفیق بودجه در بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ مصوب کرد تمامی صاحبان مشاغل پزشکی، دام پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، نظام پزشکی یا نظام دام پزشکی صادر می شود، موظف هستند از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند.همچنین مقرر شد 10 درصد از مبلغ دستمزد پزشک مستقیما به حساب سازمان امور مالیاتی بابت علی الحساب مالیات آن پزشک واریز ‌شود. 
با این حال برخی مسئولان سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌‌هایی جداگانه به روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس از مصوبات کمیسیون تلفیق درباره مالیات پزشکان انتقاد کردند و خواستار حذف یا اصلاح آن ها شدند.رئیس شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی برای لغو مصوبات مجلس دست به قلم شده و در نامه‌ای به رئیس کمیسیون بهداشت خواستار لغو این مصوبه شده است.در همین حال چند نماینده مجلس به نامه نگاری های مسئولان نظام پزشکی واکنش نشان دادند. غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی پزشکان متاسفانه با استفاده از راه‌های گوناگون سعی می‌کنند تا درآمد خود را پنهان کنند به طوری که این افراد، درآمدهای خود را به حساب منشی شان واریز می کنند و می‌کوشند تا ردپایی از این درآمدها وجود نداشته باشد.
جعفرزاده ایمن آبادی به فارس گفت: براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور هم اکنون ۱۳۳ هزار پزشک در کشور داریم که فقط هفت هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهند که معنایش درآمد دو میلیون و 200 هزار تومانی هر پزشک در طول ماه است، در حالی که چنین رقمی از سوی مردم قابل پذیرش نیست. همچنین فاطمه ذوالقدر، عزت ا... یوسفیان ملا، عباس پاپی زاده و مجید کیان پور چهار عضو کمیسیون تلفیق در گفت و گو با خبرگزاری ها از اصرار کمیسیون تلفیق بر مصوبات خود در زمینه مالیات پزشکان خبر دادند. در همین حال حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به فارس گفت: پزشکان تاکنون مالیات پرداخت کرده اند و می‌کنند اما درآمدهای آن ها هم باید شفاف باشد. بنابراین بهتر است سازمان امور مالیاتی در گزارشی، میزان پرداخت مالیات از سوی پزشکان را به صورت شفاف اعلام کند چراکه هیچ پزشک و گروهی مخالف پرداخت مالیات نیست.
کد مطلب: 101383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *