۰
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴

ماجرای سفر یهودی های پاکستان به اسرائیل

پس از انتشار خبر حضور یک هواپیمای رژیم صهیونیستی به اسلام آباد که گفته می شد به نخست وزیر آن رژیم تعلق دارد، خبر یک شهروند یهودی پاکستان، گمانه زنی ها در مجامع خبری این کشور برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تقویت کرد.
پس از انتشار خبر حضور یک هواپیمای رژیم صهیونیستی به اسلام آباد که گفته می شد به نخست وزیر آن رژیم تعلق دارد، خبر یک شهروند یهودی پاکستان، گمانه زنی ها در مجامع خبری این کشور برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی تقویت کرد.
به گزارش ايرنا، به نقل از کارکنان یک پایگاه هوایی در پاکستان مدعی شد که حدود دو هفته پیش یک فروند هواپیمای اسرائیلی در این پایگاه هوایی نزدیک اسلام‌آباد فرود آمد.
«آوی شارف» خبرنگار روزنامه «هاآرتص» پیش از آن با استناد به اطلاعات پایگاه رصد پرواز «فلایت ۲۴» در توییتر نوشت یک فروند هواپیمای شرکت «بیزجت» حوالی روزی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد، در اسلام‌آباد فرود آمده است.
این ادعا در پاکستان جنجال خبری زیادی به پا کرد و مقام‌های پاکستان را به واکنش واداشت و مقام‌های دولت پاکستان این ادعا را رد کرده و اعلام کرده که هیچ هواپیمای اسرائیلی‌ در این کشور فرود نیامده است.
با این وجود، میدل ایست آی به نقل از یک خلبان که خواسته نامش فاش نشود، نوشت:این هواپیما را روز ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در آسمان دیده است و به ادعای این خلبان، این هواپیما در پایگاه نظامی «نور خان» واقع در «راولپندی» در جنوب اسلام‌آباد فرود آمد.
بر اساس اطلاعات پایگاه فلایت ۲۴، این هواپیما از تل‌آویو برخاسته و ابتدا راهی عمان شده و دقایقی بعد هواپیما، عمان را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده است.
شارف مدعی شد که فرود این هواپیما در عمان احتمالا با هدف تغییر اطلاعات پرواز صورت گفته تا رهگیری هواپیما دشوارتر شود.

*** جنجال در خصوص قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در لیست قوانین مهاجرت پاکستان
وزارت داخلی (کشور) پاکستان همچنین دیماه امسال، طی شرایطی اجازه سفر شهروندان رژیم صهیونیستی به پاکستان را صادر کرد، این درحالی است که رئیس اداره مهاجرت با متهم کردن وزارت داخلی این کشور اعلام کرد که هرچه زودتر باید نام اسرائیل از لیست جدید قوانین مهاجرت پاکستان خارج شود.
البته به گفته 'عصمت الله جنیجو' رئیس اداره مهاجرت پاکستان، پس از بررسی های انجام شده و ذکر اسم اسرائیل در لیست جدید کشورها، وزارت کشور پاکستان گفته است که نام رژیم صهیونیستی به اشتباه وارد لیست مهاجرت به پاکستان شده است و درحال حذف نام اسرائیل از لیست جدید هستیم.
بر این اساس، نام اسرائیل در لیست جدید قوانین مهاجرت پاکستان به اشتباه وارد شده بود و موضع پاکستان و مقامات در این رابطه واضح است.
 
کد مطلب: 101862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *