۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

داستان عضو بلاتکلیف شورای شهر همدان

به دنبال غیبت طولانی سخنگوی شورای شهر همدان، اعضای شورا، عضو علی البدل را به عنوان جایگزین موقت وی انتخاب کردند اما پس از بازگشت ابراهیم مولوی به شورا بحث بر ماندن و یا برکناری او سوژه داغ رسانه‌ها شد.
به دنبال غیبت طولانی سخنگوی شورای شهر همدان، اعضای شورا، عضو علی البدل را به عنوان جایگزین موقت وی انتخاب کردند اما پس از بازگشت ابراهیم مولوی به شورا بحث بر ماندن و یا برکناری او سوژه داغ رسانه‌ها شد.
‌پس از حدود یک ماه از بازگشت مولوی و ارائه مدارک پزشکی وی به کمیسیون پزشکی بنیادشهید و امور ایثارگران و تائید مدارک از سوی این نهاد، شورای شهر همدان رأی بر مخالفت و عدم موجه بودن غیبت مولوی داده و با این اوصاف گیاه شناس ماندنی شد.
به گزارش ایسنا، مولوی به فرآیند این رأی‌گیری معترض بوده و معتقد است که برخی از افراد در شورای شهر به دنبال ضایع کردن حق و رسالت او هستند.
به دنبال حقم هستم
ابراهیم مولوی عضو معلق شورای شهر همدان با بیان این‌که مدارک پزشکی او از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید شده است، رأی اعضای شورای شهر مبنی بر غیر موجه اعلام کردن غیبت وی را ناحق و غلط دانست.
ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به موافقت رئیس و اعضای شورای شهر همدان با دو دوره مرخصی من، برای درمان بیماری‌ام به خارج از کشور سفر کردم.
وی ادامه داد: مجموع روزهای مرخصی من ۸۳ روز بود که با این وجود فقط ۸ روز غیبت داشته‌ام و پس از بازگشت برای توضیح و توجیه اعضای شورای شهر، مدارک پزشکی خود را به بنیاد شهید ارائه دادم و پس از بررسی، از سوی بنیاد شهید و شورای عالی پزشکی نامه‌ای مبنی بر موجه بودن غیبتم به شورا ارسال شد.
مولوی با اشاره به این‌که برخی از افراد افراطی سعی در برکناری من داشتند عنوان کرد: متأسفانه برخی از افرادی که اختیاری از خود ندارند با اعتراض به غیبت من و اعلام رأی مخالف، اصرار بر برکناری من و ماندن جواد گیاه شناس داشتند.
وی تصریح کرد: یکایک اعضای شورای شهر به دو دوره مرخصی من رضایت دادند اما اکنون منش و اخلاق را رعایت نکرده و برخی از آنها معترض هستند که با تشکیل جلسه‌ای با حضور فرماندار در هفته جاری، رأی بر عدم موجه بودن غیبت من داده شد.
مولوی خاطرنشان کرد: موضوع مرخصی من مربوط به ۳ ماه گذشته است و جواد گیاه‌شناس فقط یک ماه است که در شورا فعالیت دارد و رأی او نباید در رأی‌گیری محسوب می‌شد و بنده به این رأی معترض هستم.
وی بیان کرد: فردی که جایگزین بنده است و مدتی از فعالیت او نمی‌گذرد حق رأی دادن و اعتراض به این مسئله را ندارد و من برای باز پس‌گیری حق و رسالتی که نسبت به مردم دارم با تنظیم لایحه‌ای و ارسال آن به دیوان عدالت اداری و هیئت حل اختلاف نمی‌گذارم حقی از من ضایع شود.
عضو معلق شورای شهر همدان افزود: شهروندان من را به عنوان عضو شورا انتخاب کرده‌اند و اگر علاقه داشتند که گیاه‌شناس وارد شورا شود رأی من دو و نیم برابر او نمی‌شد و به نظر مردم آیا کسی که در این موضوع ذی‌نفع است می‌تواند حق رأی داشته باشد یا نه؟
وی یاد آور شد: رأی گیاه شناس موجب برکناری من شد، رأی فردی که هیچ حق مشارکتی نداشته است و اگر نظر ایشان محاسبه نمی‌شد رأی مخالف و موافق برابر بود.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران، مدارک پرشکی مولوی را امضا نکرد
رئیس شورای شهر همدان با بیان این‌که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مدارک پزشکی مولوی را امضا نکرده است، از عدم تائید مدارک او خبر داد.
کامران گردان بیان کرد: مدارک پزشکی مولوی توسط یکی از معاونین مدیر بنیاد شهید امضا شده است که این امضا قابل قبول برای شورای شهر نیست.
وی با اشاره به این‌که بر اساس قانون، رأی گیاه شناس قابل قبول و موجه است عنوان کرد: با حضور فرماندار در جلسه‌ای که در هفته جاری برگزار شد وی غیبت مولوی را غیر موجه اعلام کرد.
شورا بهانه‌جویی می‌کند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان همدان گفت: مدارک پزشکی با تائید بنده و امضای معاون درمانی مبنی بر تائید مدارک به شورای شهر ارسال شد.
ناصرعارف با اشاره به این‌که از لحاظ قانونی و حقوقی امضای معاون هیچ ایرادی ندارد، عنوان کرد: بسیاری از نامه‌های بنیاد شهید به اسم من و با امضای معاونینم به ادارات ارسال می‌شود و امضای معاون یعنی این‌که من تائید و امضا کرده‌ام.
وی ادامه داد: شورای شهر اعلام کرده‌است که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مدارک پزشکی مولوی را امضا نکرده است و این صرفاً یک بهانه جویی است چرا که از لحاظ قانونی هیچ اشکالی در این امضا وجود ندارد.
عارف در پایان یادآور شد: مدارک پزشکی ابراهیم مولوی مورد تائید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
کد مطلب: 102524
برچسب ها: همدان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *