۰
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۹
کواکبیان با استناد به اصول 110 و 52 و 53 قانون اساسی اخطار داد:

ضرورت اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸ به موجب توصیه رهبری

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اصلاح ساختاربودجه به موجب توصیه رهبری بهتر است برای بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار گیرد.
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اصلاح ساختاربودجه به موجب توصیه رهبری بهتر است برای بودجه سال ۹۸ مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی نوبت عصر شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور با استاد به اصول 110، 52 و 53 قانون اساسی و ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: پیامی از طریف رهبری  مبنی بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه رسیده است که لازم است در شرایط کنونی به آن توجه شودو ساختار بودجه اصلا ح شود .
وی افزود:  قطعاً نمی‌توان اصلاحات در جزئیات را به صورت کامل لحاظ کرد. ساختار بودجه معیوب چیده شده و حتی به تعبیر برخی از دوستان به بسیاری از قسمت‌ها آب بسته شده است.
وی با تاکید بر این که باید بودجه متناسب با جنگ اقتصادی بسته شود گفت: باید تحول در ساختار بودجه به نفع مردم و کلیات جامعه باشد. در فرصت کنونی بهتر است به این موضوع توجه شود، حال که قرار است ساختار بودجه اصلاح شود چرا بگذاریم برای سال 99؟ آیا بهتر نیست که برای همین بودجه 98 چاره اندیشی کنیم ؟ براساس تجربه گذشته نمی توان چند صد پیشنهاد اصلاح لایحه بودجه را در صحن مورد توجه قرار داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در صورت تحول در ساختار بودجه منفعت آن به طبقات ضعیف و محروم خواهد رسید. دولت گفته که 900 هزار میلیارد تومان بودجه پنهان داریم، 1260 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی مورد نظر قرار گرفته و در مجموع با کل سقف بودجه ای که تصویب شده است،یعنی 442 میلیارد تومان ،  به نظر می رسد مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت، بنابراین بررسی ساختار بودجه ضروری است.
 
کد مطلب: 103023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *