۰
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰

دومین همایش بزرگ سادات برگزار شد

دومین همایش بزرگ سادات در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) در سالن اجلاس سران برگزار شد.
دومین همایش بزرگ سادات در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) در سالن اجلاس سران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دومین همایش بزرگ سادات در آستانه ولادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) صبح امروز (پنجشنبه) با حضور شخصیت‌ها و مقاماتی، چون آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، زهرا مصطفوی دختر حضرت امام (ره)، مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان و مولوی سربازی امام جمعه چابهار و سادات برگزیده اهل تشیع و تسنن از سراسر کشور و با حضور میهمانان خارجی از سادات در سالن اجلاس سران برگزار شد.
در ابتدای برنامه کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص محبت اهل‌بیت(ع) پخش شد و پس از آن محمد ناظمی اردکانی دبیر دومین همایش بزرگ سادات، در خصوص اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: در آستانه ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) قرار داریم. این همایش باشکوه با حضور فرزندان ایشان از اهل سنت و تشیع برگزار شده است تا وحدت اسلامی را جشن بگیرند و توطئه دشمنان را خنثی کند. سادات سرمایه عظیم اجتماعی هستند که نیروی خود را از سلاله پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می‌گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: ذریه طیبه از دو سبط بزرگ امام حسن مجتبی علیه السلام و امام حسین علیه السلام در دنیا حضور دارند و ایران افتخار دارد که میزبان 8 میلیون سادات جهان است و کشور یمن که امروز توسط آل سعود بی‌رحمانه مورد جنایات قرار گرفتند اکثریت از سادات حضرت حسن مجتبی (علیه السلام) هستند.
ناظمی افزود: در عراق نیز سادات از خاندان های بزرگ محسوب می‌شوند و در عربستان سالها سادات خود از حاکمان بودند ولی امروز به دلیل حضور وهابیون این عزیزان، شجره خود را پنهان می‌کنند و در خفا هستند.
وی بیان کرد: ذریه پیامبر در طول تاریخ سادات به شهادت رسیدند و این دورنمای گسترده و فزونی ذریه پیامبر اکرم (ص) در دنیا مصداق آیات کوثر و وجود حضرت زهرا (س) است.
دبیر دومین همایش بزرگ سادات افزود: این گردهمایی با راهنمایی دبیر تقریب مذاهب اسلامی آیت الله اراکی تشکیل شده تا دو کارگروه مطالعات راهبردی و پژوهشی ایجاد شود و در سالهای 95 تا 97 دو کمیسیون برای تحقق همگرایی مسلمانان جهان برپا شود.
ناظمی تصریح کرد: این همایش برای دومین بار برگزار می‌شود که میزبان مقامات و نمایندگان سادات اهل سنت و تشیع هستیم و در پایان بیانیه این همایش خوانده می‌شود.
کد مطلب: 103305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *