۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶

همه چیز درباره فایل صوتی جنجالی سوارکاری

در حالی که مالکان، سوارکاران و مسئولان سوارکاری ترکمن اهانت‌هایی را که در فایل صوتی منتسب به رییس فدراسیون سوارکاری مطرح شده را محکوم می کنند، رییس فدراسیون این فایل را جعلی می‌داند.
در حالی که مالکان، سوارکاران و مسئولان سوارکاری ترکمن اهانت‌هایی را که در فایل صوتی منتسب به رییس فدراسیون سوارکاری مطرح شده را محکوم می کنند، رییس فدراسیون این فایل را جعلی می‌داند.
به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر فایل صوتی منتشر شده که در آن به اهالی سوارکاری ترکمن اهانت شده است. در حالی که اهالی و سران سوارکاری ترکمن این صحبت‌ها را به رئیس فدراسیون سوارکاری نسبت می‌دهند و آنها توهین به اهالی ترکمن می‌دانند، رئیس فدراسیون سوارکاری انتساب این صدا به خودش را تکذیب می‌کند و آن را جعلی می‌خواند.
مالکان و مسئولان سوارکاری ترکمن این صحبت‌ها را محکوم و اعلام کرده‌اند از طریق نمایندگان مجلس در حال پیگیری آن هستند. آنها می‌گویند اگر صحت این فایل صوتی اثبات شود از رئیس فدراسیون شکایت خواهند کرد. این اظهارات منتسب به مسعود خلیلی نسبت به ترکمن‌ها، شائبه‌هایی را هم مبنی بر برکناری‌اش از سمت ریاست فدراسیون سوارکاری ایجاد کرده است.
مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد منتشر شدن این فایل صوتی، اظهار کرد: اطلاعیه هم دادیم، این فایل جعلی است. برای جعل چه کنیم؟ فایل صوتی جعل است و ما نیز از طریق قضائی اقدامات را انجام داده‌ایم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
وی در مورد شائبه‌هایی مبنی بر کناری‌اش از ریاست فدراسیون سوارکاری گفت‌: همیشه از این بحث‌ها وجود دارد که خیلی مهم نیست.
رئیس فدراسیون سوارکاری، اضافه کرد: در حال حاضر مطلب جعل و انتشار این صوت برای ما مهم است که بعد از نتیجه پیگیری قوه قضائیه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
یوسف قزل رئیس هیأت سوارکاری بندر ترکمن نیز در گفت و گو با ایسنا، در مورد این فایل صوتی گفت: فعلاً که هیچ اقدام قانونی نکرده‌ایم و تا تشخیص هویت صدا توسط کارشناسان مراجع قانونی صبر می‌کنیم. اگر صحت آن تائید شود ما هم به عنوان عضوی از خانواده سوارکاری این اهانت را محکوم می‌کنیم و نسبت به آن موضع خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: هرچند که در جایگاه من نیست که برای شکایت اقدام کنم اما حتماً رئیس هیأت سوارکاری استان شکایت خواهد کرد. اگر صحت این فایل صوتی تأیید شود ما شدیداً برخورد می‌کنیم. ترکمن قومی نجیب است که با اسب بزرگ شده و الفاظ پیژامه پوش و معتاد توهین است. بیان این الفاظ را محکوم می‌کنیم.
جلیل پورقاز، عضو کمیته ۹ نفره هیأت سوارکاری گلستان نیز در گفت و گو با ایسنا ادعا کرد: صدای فرد در فایل صوتی مشخص است و می‌توان حدس زد صدای کیست. در آن فایل صوتی کاملاً به قوم ترکمن توهین شده اما اکنون رئیس فدراسیون می‌گوید جعلی است. اما باید قانون این موضوع را ثابت کند. در حال حاضر صدایی وجود دارد که ما آن را توهین می‌دانیم و دوست داریم با او برخورد شود.
وی ادامه داد: در هر صورت از شنیدن حرف‌های این فایل صوتی متاسف شدم. خدا کند که جعلی باشد. چون خیلی احساسات ترکمن‌ها جریحه دار شده است. البته مهم ترکمن بودن نیست اشخاص مهم هستند. نباید به شخص یا قومیتی اهانت شود. ما تاکنون شکایت شخصی نکرده‌ایم اما از طریق نمایندگان مجلس موضوع در حال پیگیری است.
کد مطلب: 103973
برچسب ها: سوارکاری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *