۰
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲

مخالف قاطع تحریم‌های ایران هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به ادامه تلاش آنکارا جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، تأکید کرد که ترکیه شرق رود فرات را از تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به ادامه تلاش آنکارا جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، تأکید کرد که ترکیه شرق رود فرات را از تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد
به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در دیدار با ترکمن‌های بایربوجاک در اردوگاه موقت استان حتای تأکید کرد که کشورش جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه تلاش می‌کند.
چاووش‌اوغلو گفت: در حال حاضر برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه تلاش می‌کنیم. ان‌شاءالله شرق رود فرات را نیز از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد. گزینه دیگری نداریم.
وی با اشاره به مهاجرت ترکمن‌های سوریه تحت شرایط بسیار دشوار به این منطقه، خاطرنشان کرد: زمانی که سوریه را به ثبات برسانیم، خواهران و برادران ترکمن به بایربوجاک بازگشته و در آرامش زندگی خواهند کرد اما از آن‌ها هرجای دنیا که باشند، حمایت خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش‌اوغلو به اهمیت آموزش اشاره و تأکید کرد که دولت ترکیه برای تأمین رفاه آنان هر چه در توان دارد، انجام خواهد داد.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط در سوریه از یک طرف با تروریسم مبارزه کرده و از سوی دیگر برای برقراری ثبات در شرق رودخانه فرات، ادامه وضعیت موجود در ادلب و تشکیل کمیسیون تدوین قانون اساسی برای یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین طی سخنانی در مراسم گشایش دفتر انتخاباتی «ائتلاف جمهور» در شهرستان دفنه استان حتای، اظهار کرد: تلاش فراوانی برای پایان دادن به جنگ در سوریه انجام می‌دهیم.
وی ضمن تاکید بر این که ترکیه برای ثبات و تمامیت ارضی سوریه اهمیت قائل است، گفت: به همراه کشورهایی مانند روسیه و ایران سعی داریم در چارچوب روندهای آستانه، سوچی و ژنو به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه دست یابیم. تلاش می‌کنیم با گردهم آوردن نمایندگان اسد و مخالفان وی، کمیسیون تدوین قانون اساسی سوریه را تشکیل دهیم.
چاووش‌اوغلو با اشاره به موضع مخالف ترکیه در قبال تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: ترکیه موضع قاطعانه در قبال تحریم‌ها علیه ایران داشته است. به ایستادگی در برابر این تحریم‌ها و همبستگی با مردم ایران ادامه خواهیم داد. ما بدون در نظر گرفتن عامل و یا هدف آن، مخالف تمام اقدام‌های نادرست هستیم.
وزیر امور خارجه ترکیه در پایان گفت: به منظور بهبود روابط خود با تمام همسایگان سعی کرده و خواهیم کرد. می‌خواهیم منطقه را به دایره‌ای از آرامش، ثبات و توسعه تبدیل کنیم.

 
کد مطلب: 104014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *