۰
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳

مهمترین برنامه رئیس جدید هواشناسی

در حاشیه دورهمی پیشکسوتان سازمان هواشناسی، رئیس جدید این سازمان گفت: ارتقای کیفیت پیش‌بینی‌های شرایط و مخاطرات جوی، مهمترین برنامه سازمان هواشناسی در سال‌های آینده است.
در حاشیه دورهمی پیشکسوتان سازمان هواشناسی، رئیس جدید این سازمان گفت: ارتقای کیفیت پیش‌بینی‌های شرایط و مخاطرات جوی، مهمترین برنامه سازمان هواشناسی در سال‌های آینده است.
به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز کار رئیس جدید سازمان هواشناسی، جمعی از مدیران، کارشناسان و روسای سابق سازمان هواشناسی، امروز ( ۱۴ اسفند) در سازمان هواشناسی تجدید دیدار کردند.
در حاشیه مراسم دید و بازدید پیشکسوتان سازمان هواشناسی، سحر تاج‌بخش که از۱۲ اسفندماه کار خود را به عنوان رئیس جدید سازمان هواشناسی شروع کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دیدبانی، پیش‌بینی، مدیریت داده، ظرفیت‌سازی و آموزش، توسعه و پژوهش و اطلاع‌رسانی، محورهای شش‌گانه فعالیت سازمان هواشناسی است، گفت: در این میان مهمترین وظیفه سازمان هواشناسی، دیدبانی و پیش‌بینی شرایط جوی و مخاطرات آب و هوایی است که برای دستیابی به این مهم، در برنامه‌ای که اخیراً به وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده‌ام، نیازهای تجهیزاتی و دانشی به منظور ارتقای کیفیت داده‌ها اعلام شده است.
وی در این باره تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی یک سازمان خدمات‌رسان به شمار می‌آید، ارتقای کیفیت سرویس‌ها مهمترین برنامه کاری سازمان هواشناسی در دوره جدید است و سعی می‌کنیم پیش‌بینی اطلاعات و ارائه داده‌ها و محصولاتی که در اختیار کاربران تخصصی و عمومی قرار می‌گیرد، با دقت بیشتر و کیفیت بالاتری صورت گیرد.
رئیس سازمان هواشناسی در مورد دورهمی پیشکسوتان سازمان هواشناسی، با تاکید بر اینکه ایده نشست با پیشکسوتان هواشناسی از دوره رئیس سابق سازمان هواشناسی (داود پرهیزکار) اجرا شده است و سعی می‌کنیم در دوره جدید هم این روال را ادامه بدهیم، گفت: به نظر من سنت حسنه‌ای است که همکاران بازنشسته سازمان هواشناسی دور هم جمع می‌شوند. اتفاق ویژه در نشست صمیمی امروز هم این است که تعدادی از روسای سابق سازمان هواشناسی مثل دکتر نوایی - که در دوره قبل از انقلاب رئیس سازمان هواشناسی بودند - و مهندس صناعی - که درسال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ ریاست سازمان هواشناسی را برعهده داشتند - حضور یافتند.
تاج‌بخش تاکید کرد: دوست داریم روسای دیگر سازمان هواشناسی مثل آقایان پرهیزکار، نوریان، طراوت، صمدیان، احدیان در جلسات آتی حضور یابند. حسن این جلسات آن است که می‌توانیم با همکاران قدیمی سازمان هواشناسی تجدید دیدار کنیم و ارتباطات خود را گسترش دهیم. افزون بر این می‌توانیم از تجربیات و مشاوره‌های پیشکسوتان، در حوزه‌های مختلف هواشناسی بهره ببریم.
کد مطلب: 104059
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *